{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
513 visninger | Oprettet:

Hun har glemt ALT :'( {{forumTopicSubject}}

Efter en uheldig ulykke og at Pippi måtte stå stille i nogle uger, begyndte vi træning igen.
Men hun har glemt ALT i sin dressur.
Hun er hård, lettere doven og ja.. Til tider enormt træls at styre.

Vi er begyndt at træne bøjning meget, men hold fast hvor er det træls! Hun kan intet nu .. Hun kan bare løbe rundt i trav .. Ej hvor er det bare træls.

Hun kan faktisk heller ikke finde ud af at gå i galop mere smiley
Idag var det så slemt at jeg begyndte at tude fordi jeg måtte være så ond ved hende og til sidst hoppede jeg simpelthen af og var bare så forfærdelig ked af det.

Hun har simpelthen glemt alt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun har glemt ALT :'(
  • #1   14. apr 2007 Det er så super synd for dig =( Men fat mod! Det skal nok komme, jeg vil gerne hjælpe dig med at løs- og blødgøre hende?
    Det skal nok komme lige så hurtigt, som det forsvandt!

• #2   14. apr 2007 F*ck hvor træls for dig. Min gamle pony Blackie stod halt et helt år heldigvis havde han ikke glamt galoppen dog var han meget stiv.
    man får virkelig så darlig samvittighed når man må nødt til at være hård ved hesten.

• #4   14. apr 2007 er du sikker på hun har glemt det og ikke har ondt.
    Det lyder mærkeligt at en hest glemmer hvordan man springer i galop. Det lyder der iomd mere sandsynligt hvis hun har ondt for så gør de det ikke.
    Hvis du ikke er sikker så få hende tjekket inden du fortsætter for det vil da være træls at gøre ondt værre

• #5   14. apr 2007 Bare fordi hun ikke kan sine ting efter et par uger betyder det ikke at hun har glemt det. Det er jo også hårdt for hende hun er jo ikke i den samme form som før ulykken, hun skal nok bare lige igang igen.

• #6   14. apr 2007 Hvor træls! smiley

• #7   14. apr 2007 Hun har glemt det.
    Hun blevet lettere hård i munden og fatter ikke at hun skal gå ned med hovedet selvom man jo nærmest skære det ud i pap når man rider hende.

Hun kan godt komme i galop - bare ikke altid hun 'fatter' det på den måde. Hun har ikke ondt.
    Jeg har redet hende siden Søndag - og hun har været fin ude i skov til at gå i galop - det kniber på banen.

• #8   14. apr 2007 Pipi har ikke ondt nogen steder, det er dyrlægen der har sagt god for ridningen igen =)

• #9   14. apr 2007 Hvad er det du gør når du "skærer det ud i pap" for hende?

• #10   14. apr 2007 "Leder hende ned" tror jeg hun mener =)

• #11   14. apr 2007 Ja det ved jeg godt, men hvordan leder hun den ned?

• #12   14. apr 2007 Jamen det er svært at forklare.
    Jeg gør det lettere roligt og tager senere bedre fat, jeg bruger sæde og ben.
    Jeg prøver at bøje hende, men stadigvæk ingen reaktion, hun stritter nærmere imod fordi hun ikke fatter det.

Men det er svært at forklare

Og da jeg fik hendé kunne hun gå flot ned i trav også.

Så det er bare gået ned a bakke smiley

• #13   14. apr 2007 jeg tror ik på at den har glemt det smiley nix.
    Men har en hest stået stille, skal man ikke regne med at den går i holdning straks. Den skal løsgøres først.
    Versader og at bøjre hesten til udvendige og indvendige rundt på volte. Sørg for at trykke med indvendige knæ, mens du holder udvendige ben godt ved.

Amigo har ogs været ufattelig stiv rundt på højre volte. Han kunne ik engang bøje sig til udvendige på venstre volte! hold fast det var en opgave at få ham til at gi sig.

Men ta dig tid.. Og gør det i skridt, der er ingen grund til at lægge ud med trav. før den er løsgjordt og opvarmet i skridt.

• #14   14. apr 2007 Må jeg spørge om du får undervisning. Hvis ikke kunne du prøve at få en til at se på det sammen med dig, for som bekendt tænker to hovder bedre end et. Ellers kan du spørge den gamle ejer, hvad hun gjorde for at få den til at gå til biddet.

• #15   14. apr 2007 ´Gør det også kun i skridt.
    Regner heller ikke med at hun kan det 100% når jeg sætter mig op på hende. Ikke det mindste.

altså på banen er hun værst - ude i skoven kan hun godt bøje fint af når jeg arbejder med hende. Men på banen er det bare NOT.

• #16   14. apr 2007 Jeg svare lige lidt for Benitta =) smiley Håber det er ok.

Cat: Hun fik desværre en slem omgang kolik =(

Gamale ejer red ikke hesten til biddet.

• #17   14. apr 2007 Jeg får undervisning, men ikke på Pippi da jeg ikke kan transportere hende..

• #18   14. apr 2007 Det var forfangenhed.

• #19   14. apr 2007 Så prøv, måske at arbejde med den kun ude i skoven for et stykke tid, og husk at drive godt frem på den når du vil have den til biddet.

• #20   14. apr 2007 Jamen det nytter jo ikke noget at hun ikke vil gå på banen.
    Ude i skoven kan hun gå til biddet - også lettere i trav.
    Der kommer hun fint afsted i galop + hun er nem at holde igang.

*Selvfølgelig er det noget andet for en hest i en skov*

- Og det er SÅ meget modsat på banen.
    Hun er hård, lettere doven, strid og MEGET svær at få i galop + holde igang - Rettere sagt næsten umuligt. Hvis man skal have hende i galop er det lige meget hvor hård og fast man er, hun tager bare hovedet mere eller mindre op og løber i trav - og er svær at holde da hun da vil dreje rundt på banen. Sådan var hun ikke før i tiden !

Pokkers til ulykker !! De ødelægger f*ndme alt !!

• #21   14. apr 2007 Jeg tror næppe den har glemt det. Min ene hest stod i 18 måneder og glemte intet. Tænk på at hesten måske er blevet lidt stiv, og at diverse dressurøvelser måske er ubehagelige for den i starten. Så start langsomt op. Evt med en masse skovture for lange tøjler hvor den kan få gang i musklerne uden at spænde op.

• #22   14. apr 2007 heste glemmer ikke på et par uger. der skal meget til før de glemmer noget der er så indgroet i dem. få den hellere checket godt igennem af en dygtig dyrlæge

• #23   14. apr 2007 Phoenix: Har starter langsomt op med ture, hvor hun fik lov til at gå uden noget dressur og bare nyde sin genoptræning. Jeg er først begyndt at træne dressur med hende nu ..

Sarsu: Det er netop ikke indgroet i hende da forrige ejer ikke red hende i dressur. De red bare lidt rundt, og ned til byen hist og her. Og det var dyrlægen der godkendte at hun måtte rides igen.

• #24   14. apr 2007 jammen jeg mener at hvis du træner hende i skoven et stykke tid bliver det måske taget med ind på banen lidt efter lidt, og når hun så går som hun skal i skoven så husk at rose hende så hun husker det du gør som en god ting, men det betyder så også at du skal ride på samme måde i skoven som på bane.

• #25   14. apr 2007 og hvis du først er begyndt at ride dressur nu, så er det jo naturligt at hun er bøvlet i starten hun skal sikkert bare have lidt tid.

• #26   14. apr 2007 Jamen red hende også i lettere dressur i skoven.
    Og da gik hun så godt og pænt og endda meget stabilt at jeg ville begynde lidt mere seriøst + ride hende på bane..

• #27   14. apr 2007 Det blev først slemt på banen . . Ude i skov og på en 'fodboldbane' gik hun rigtig pænt ..

• #28   14. apr 2007 jammen så prøv at blive ved lidt længere tid i skoven

• #29   14. apr 2007 måske kan hun ikke lide bunden på den bane du rider på.

• #30   14. apr 2007 Okay, jeg prøver.
    Men tror ikke det er bunden for jeg har også redet hende på en god græsridebane - der var hun bare endnu værre..

• #31   14. apr 2007 nå okay, men held og lykke : )

• #32   14. apr 2007 Tusind tak. Det får jeg brug for.

• #33   14. apr 2007 Ellers kunne du måske også longere hende først. og husk vær´ positiv ellers er turen dødsdømt fra starten.

• #34   14. apr 2007 Det ser nok svært ud nu, men prøv at se om en måned, der burde det klart blive bedre(:

Din elskede Pippi skal nok blive sig selv(;

• #35   14. apr 2007 Hippie: Jeg har fuld forståelse, jeg er også blid ved hende. Hun gim også pænt idag, ikke altid ned men det går, var fin at styre men det hele slog bare KLIK da vi skulle prøve et galopanspring.

Er altid positiv når jeg rider ..
    Jeg gør også hvad jeg kan for at hjælpe hende til det igen, bøje hende og jeg tager også hensyn til hende og tror heller ikke at hun kan det samme som før ..

I behøver ikke skrive mere !

• #36   14. apr 2007 Nå det var bare fordi du skrev : Tusind tak. Det får jeg brug for.

men som sagt held og lykke med det.

• #37   14. apr 2007 Måske skal den bare have lidt længere tid til at vænne sig til dressur igen. Ellers har overgangen fra skovtur til dressur måske været lidt for brat? Prøv evt med lidt mere skovtursdressur, og når du tager den på bane/ridehus igen, så start med at hyggeride de første gange, og stadig tage lidt i skoven nogle dage.

• #38   14. apr 2007 Det vil nok altid være lidt sværre på en bane da den er kortere og hesten skal dreje.
    En god ting vil være at få en ud og kigge når du rider. En erfaren der kan råde og vejliede.
    Hvis du kan så evt longe med indspændniger( ikke for stramme) og kun i lidt tid og se om det vil hjælpe. (hjalp på min)
    Hvis hun vil i skoven på lige strækninger og ikke på banene så er hun helt sikkert stiv og det er derfor det er så svært Men nogle lette øvelser for at løsgøre hende og få hende i balance igen vil være godt og der er longering en af tingene.
    Men kræv ikke af hende hun kan det helt vilde endnu. Giv hende tid og få en til at hjælpe dig så skal det nok komme lige så stille.

Held og Lykke

• #39   15. apr 2007 yvivler på at hun har glemt noget, det skal bare lige genopfriskes - når du har haft sommerferie, så husker du heller ikke alt hvad du har lært!
    så giv dig tid

• #40   16. apr 2007 Nu må jeg indrømme jeg er lidt chokeret! Du MÅTTE være ond ved hende... nej nej... det må man aldrig nogensinde være og man er heller aldrig nødt til det!
    Du kan ikke forvente en hest der har stået stille bare sådan lige kan det hele... den er stiv og har haft smerter... den skal meget langsomt igang igen... og jeg forstår heller ikke hvordan du overhovedet kan overveje at gallopere når hun stadig har svært ved skridt og trav???
    heste gør aldrig noget forkert, men det er os som ryttere der har et ansvar om at træne vores heste med respekt for det individ og levende væsen de er.
    Det her lyder måske hårdere end min mening er, men set fra din hests syndpunkt er det altså virkelig synd!
    Start helt forfra, byg hende langsomt op og gå ikke vidre før det fungere i skridt... ting tager tid. Se på din hest og se på dig selv...

• #41   16. apr 2007 tror heller ik hun har glemt det. jeg har næste lige købt dufaux, og han havde stået stille i et år. da jeg fik ham hjem var man MEGA stiv og fattede keine !!!! jeg kangodt sige dig at jeg var grædefærdig den førdte uge jeg red ham !!! jeg tudbrølede hver eneste gang jeg sad på ham og jeg var sååå tæt på at opgive !!!! og neeej hvor var jeg bare ked hvergang jeg skulle ud og ride !!!!

efter 3 ugers træning går han som en DRØM !!!, jeg trænede og trænede næsten hver dag i 2 uger ca og intet resultat rigtigt. så måtte jeg prøve noget andet selv og det pinede mig så groft at skulle gøre det. Puttede en glidetøjle på ham og lod ham ride med den 5 gange og efter det gik han der hvor han skulle, og han går PERFEKT nu, kunne simpelthen ikke få en bedere hest end ham. er SÅÅ glad for jeg ikke opgav dengang og kæmpede videre , og du kan se det giver et resultat til sidst bare man bliver ved og ved og ved .

Opgiv ikke, du kan godt !!! tro på dig selv smiley smiler.

kig evt mine fotoalbums, der kan du forbedringerne smiley

Kommentér på:
Hun har glemt ALT :'(

Annonce