{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Genoptræning {{forumTopicSubject}}

Har kigget lidt på nogle forskellige genoptrænings programmer. Men tænker hvis man nu har en hest, man bare gerne vil trække med i naturen, giver det det samme (angående muskler og kondi) når der står at man skal skridte på hårdt underlag.

Fx.
Skridt lige ud på hårdt, plant underlag - startende med 20-30 minutter dagligt for til slut at ende med 90-120 minutters skridt dagligt sidst i perioden. Dette kan deles i 2 skridtperioder pr . dag. Skridtperioden kan med fordel øges til 5-6 uger, specielt efter alvorlige sene/ligamentskader.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning
  • #1   15. apr 2017 Om du trækker eller rider på hårdt underlag gør ingen forskel. Men det skal være hårdt underlag med begge ting, du kan ikke fx trække en tur i skoven da det ikke er hårdt underlag.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   15. apr 2017 ja, det gør det.

    fordelen kan endda være at hesten ikke skal bærer den ekstra vægt som den udsættes for når der sidder en rytter på ryggen smiley


  • #3   15. apr 2017 Mente mer på vejen. Det er mer hvis man skal lære hinanden, og hesten er lidt nervøs i naturen. Om man så bare kunne trække den en tur på 90 min??? Undrede mig bare

  • #4   15. apr 2017 Da jeg genoptrænede min seneskadede hest, der trak jeg ham ture i flere måneder, før jeg begyndte at belaste ham med min vægt.

    Dvs jeg startede et genoptræningsprogram, hvor jeg i løbet af to måneder gik fra 3 x5 min trækketur til at ende med 90 minx1 dagligt.
    Herefter begyndte jeg at skifte mellem at trække tur på 90-120 min, og så dagen efter skridte på hesten i 30 min - og så gradvis øge skridtturene op til 90-120 min, før jeg begyndte at ligge travintervaller ind.

    Jeg er så en af dem, som har en gaffelbåndsskadet hest, som er kommet sig fuldstændigt. Og som nu 4 år efter skaden skete er gående på væsentlig højere plan, end før han fik skaden.

    Mvh Charlotte


  • #5   15. apr 2017 Mange tak Charlotte, den situation jeg står i er, at hesten kun har været stået stille i 1-2 måneder. Har fundet et rimelig godt genoptræningsprogram. Tænkte om det gav nogen form for styrke at bære en rytter imens der er bakker. Spørg kun for at lære, så kom endelig med erfaring eller viden??

Kommentér på:
Genoptræning

Annonce