Idéer til træning af jorden {{forumTopicSubject}}
Jeg vil rigtig gerne videre med noget træning fra jorden af min skønne islænder, så tænkte her ville være et godt sted at spørge
Formålet er ikke andet end leg/afveksling og måske en smule miljøtræning, da han er bange for småting som sprayflasker fx.
Jeg har haft ham i 7 år, så vi kender hinanden super godt. Har flere gange leget med ham med og uden longe på bane og på en eller anden måde fået trænet signaler, så hvis jeg går med ham uden at holde fat, så følger han med, stopper når jeg stopper, og traver når jeg løber - i hvert fald de fleste gange. Og jeg ved ikke rigtig hvad næste skridt kan være herfra.
Desværre har jeg ikke længere bane tilgængelig, men har den jordfold, som han står på, som jeg ville kunne dele op, så hans foldkammerat ikke kommer og forstyrre. Og ellers har jeg kun skoven.
Men hvad I tænker, man kunne arbejde videre med?
feb 2015
Følger: 17 Følgere: 2 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 63
aug 2016
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 52 Svar: 387
feb 2015
Følger: 17 Følgere: 2 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 63
https://m.facebook.com/pg/MajogTristan/videos/?ref=page_internal&mt_nav=1
Hende her har lavet en super video omkring det
Blogger
Følger: 74 Følgere: 267 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 1.982
aug 2016
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 52 Svar: 387
Blogger
Følger: 74 Følgere: 267 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 1.982
http://www.hestegalleri.dk/blog/er-din-hest-bange-for-fluespray/242
sep 2014
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 203
- Ikke bange for sprayflaske
- Spille bold over og under hest
- Følg kapsunen
- Longering og skifte vej, stoppe
- bagpartsvending
- forpartsvending
- Neje
- Bakke ved rystning i tov eller let signal, mens jeg står stille og få hesten til at komme tilbage
- Indparkering
- ”stå stille” / Statue
- Trailertræning
- Schenkelvigning fra jorden
- Spanske skridt
- Ligge
- Podium
- Versader på midterlinjen
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Min mand lærte hunden "hvor mor?!" - og så løber hun hen til mig. Det startede som drilleri, en kommentar til at en lille hvalp havde adopteret mig.
Dernæst tog jeg hævn og lærte hende "find far".
- Metoden er enkel. Menneskerne står lidt adskilt, dyret får kommandoen (indsæt fx navn) og det menneske dyret skal løbe hen til laver en spændende lyd/viser noget legetøj /godbid. Man kan ikke lade være med at blive glad når dyret kommer løbende, så det er let at rose med god timing og derfor let at lære.
- og overraskende praktisk, hvis du vil have dyret væk fra hvor det står (dyret løber jo til den anden person).
Med hunden træner jeg pt sit på afstand. Dels af hensyn til markprøver, men også fordi det er praktisk - så kan man stoppe dyret og bagefter bede dyret fx løbe ud mod højre, apportere.
At få en hest til at stoppe ude i landskabet er sikkert også nyttigt,selvom jeg ikke aner hvordan du lærer det apportering...
Det er også godt med en stå kommando, hvor dyret bliver stående og du kan gå fra det.
Du kan evt købe en hundefløjte og lære et par kernekommandoer til fløjtesignal.
Fx kom, stå, gå til person A, gå hjem mv.
Fløjten gør at signalet kan høres på stor afstand, og det er nyttigt .
aug 2010
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 260
Idéer til træning af jorden