{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Idéer til træning af jorden {{forumTopicSubject}}

Jeg vil rigtig gerne videre med noget træning fra jorden af min skønne islænder, så tænkte her ville være et godt sted at spørge smiley

Formålet er ikke andet end leg/afveksling og måske en smule miljøtræning, da han er bange for småting som sprayflasker fx.

Jeg har haft ham i 7 år, så vi kender hinanden super godt. Har flere gange leget med ham med og uden longe på bane og på en eller anden måde fået trænet signaler, så hvis jeg går med ham uden at holde fat, så følger han med, stopper når jeg stopper, og traver når jeg løber - i hvert fald de fleste gange. Og jeg ved ikke rigtig hvad næste skridt kan være herfra.

Desværre har jeg ikke længere bane tilgængelig, men har den jordfold, som han står på, som jeg ville kunne dele op, så hans foldkammerat ikke kommer og forstyrre. Og ellers har jeg kun skoven.

Men hvad I tænker, man kunne arbejde videre med? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Idéer til træning af jorden
  • #1   9. jun 2017 Tricks måske? Fx. Classic bow, neje osv. Som tager lidt længere tid at træne på smiley

• #2   9. jun 2017 Sisse H: Det er en idé - kender du nogle gode videoer, hvordan man træner sådan noget, eller hvordan ville du selv træne det? smiley

• #3   9. jun 2017 Altså jeg ville mene at Classic bow er lidt af en nørde øvelse men rigtig godt til at strække hestens krop ud.
    https://m.facebook.com/pg/MajogTristan/videos/?ref=page_internal&mt_nav=1
    Hende her har lavet en super video omkring det smiley

• #4   9. jun 2017 Jeg ville helt klart starte med at træne ham i de ting han er bange for. Så frem med sprayflasken og træn smiley Det er en fed øvelse! Min hest var super bange for dem, men er nu 100% ligeglad, efter grundig træning. Jeg kan nu løbe rundt om ham, mens jeg sprøjter med sprayflasken, hvor han bare står stille ^_^

• #5   9. jun 2017 Helhedshest: Sådan! Hvordan gjorde du? Har været igang før, men han hopper og er generelt bange for vand og ikke kun lyden af sprayflasken ??

• #6   9. jun 2017 Jeg skar det ned i meget små bidder, og trænede det helt fra bunden. Fremgangsmåden er forklaret i mit blogindlæg her:
    http://www.hestegalleri.dk/blog/er-din-hest-bange-for-fluespray/242

• #7   9. jun 2017 Jeg lavede en liste for et stykke tid, men ellers en masse miljøtræning! Det bliver helt sikkert nyttigt i fremtiden smiley

- Ikke bange for sprayflaske
    - Spille bold over og under hest
    - Følg kapsunen
    - Longering og skifte vej, stoppe
    - bagpartsvending
    - forpartsvending
    - Neje
    - Bakke ved rystning i tov eller let signal, mens jeg står stille og få hesten til at komme tilbage
    - Indparkering
    - ”stå stille” / Statue
    - Trailertræning
    - Schenkelvigning fra jorden
    - Spanske skridt
    - Ligge
    - Podium
    - Versader på midterlinjen

• #8   10. jun 2017 Jeg har lært min hund et par trick, som er overraskende nyttige, og jeg ser ingen grund til andet end at heste kan lære dem.

Min mand lærte hunden "hvor mor?!" - og så løber hun hen til mig. Det startede som drilleri, en kommentar til at en lille hvalp havde adopteret mig.
    Dernæst tog jeg hævn og lærte hende "find far".
    - Metoden er enkel. Menneskerne står lidt adskilt, dyret får kommandoen (indsæt fx navn) og det menneske dyret skal løbe hen til laver en spændende lyd/viser noget legetøj /godbid. Man kan ikke lade være med at blive glad når dyret kommer løbende, så det er let at rose med god timing og derfor let at lære.
    - og overraskende praktisk, hvis du vil have dyret væk fra hvor det står (dyret løber jo til den anden person).

Med hunden træner jeg pt sit på afstand. Dels af hensyn til markprøver, men også fordi det er praktisk - så kan man stoppe dyret og bagefter bede dyret fx løbe ud mod højre, apportere.
    At få en hest til at stoppe ude i landskabet er sikkert også nyttigt,selvom jeg ikke aner hvordan du lærer det apportering...
    Det er også godt med en stå kommando, hvor dyret bliver stående og du kan gå fra det.

Du kan evt købe en hundefløjte og lære et par kernekommandoer til fløjtesignal.
    Fx kom, stå, gå til person A, gå hjem mv.
    Fløjten gør at signalet kan høres på stor afstand, og det er nyttigt .

• #9   10. jun 2017 der hvor jeg har min hest stående , er der også nogle dejlige islænder . Så der laver jeg en agility bane til hestene . Som vi så går igennem sammen med vores heste uanset str . Og der bruger jeg forskellige ting : bomme - kegler - plasticposer - lang træpind med plastic strimler - paraply - el tandbørste - presning - stor bold - lille vandflaske - pop op legehus . o.s.v . Og så tager vi det stille og roligt sætter som regel 2 timer af til det . Og alle hestene er meget trætte bagefter . Så prøv at lave noget anderledes som evt det her sammen med din hest . smiley

Kommentér på:
Idéer til træning af jorden

Annonce