{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

bedste genoptræning - spring {{forumTopicSubject}}

Godaften kære HG'er smiley

Jeg søger råd og tips til en god, sikker men ikke kedelig for hesten genoptræning inde for spring smiley

Sagen er den at hesten pådrog sig en grim foldskade, vi er dog ved at være tilbage i dressuren, så tanken er at jeg snart arbejder med bomme igen.
Men jeg vil helst gerne give ham den bedste genoptræning så han belastes mindst muligt smiley

Hvordan ville i starte ud? hvor mange spring? hvor højt? hvor lang tid ville i lade det vare? og alle andre gode råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg har et stoppe afløb i køkkenet. 1.800 kr.
  • Siemens vaskemaskine - Vand tilførselsfejl / lunkenvand 1.700 kr.
  • Rensning af ovn 1.062 kr.
  • Min opvaskemaskine drypper. Den drypper for neden så under opvaskemaskinen, ved lågen 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bedste genoptræning - spring
  • #1   11. sep 2017 Brug din sunde fornuft og mærk på hesten hvor meget den kan klare. Men ville starte med noget Bomtræning og så springe 1 eller 2 spring et par gange næste gang, og stille og roligt lægge flere spring på. Højden ville jeg ikke pille ved det første lange stykke tid, i starten handler det bare om en masse gode spring som i begge kan overskue smiley

• #2   12. sep 2017 Min islænder pådrog en en gaffebåndsskade i foråret og var færdig med den normale genoptræning start august. Han elsker at springe og sammen har vi været oppe på 110 cm.
    Jeg startede stille og roligt op her start september med bomme løftet over jorden. de var ca. 20 cm. Jeg satte det op her den anden dag til 40 cm og der er vi stadig.
    Jeg har et spring jeg altid springer i skoven som er omkring de 40-50, men der kommer til at gå noget tid før vi kommer op på 110 igen smiley

• #3   12. sep 2017 Jeg vil helt klart anbefale at starte op med løsspring inden hesten begynder at springe med rytter igen, hvis du har mulighed for det smiley og så tilpasse højde, antal spring og interval alt efter hvad hesten er klar til.

• #4   12. sep 2017 celina, det havde jeg gerne gjort, men det er ikke muligt når hesten hopper ud af banen XD

• #5   12. sep 2017 Man kan jo også løsspringe heste i longe smiley

• #6   12. sep 2017 Løsspringning er nu også at foretrække i en hal synes jeg smiley

• #7   12. sep 2017 LM om det er en hal eller ude bane er lige meget, han er hoppet over hegnet på ude bane, og hoppet over den eneste udgang i hallen smiley

• #8   12. sep 2017 Så kan man da sætte noget for så han ikke kan hoppe over porten, eller som sagt bruge et longetorv mens det bare er de små spring. Men vil nu også mene at du sagtens bare kan gøre det fra ryggen smiley

• #9   13. sep 2017 Syntes du skal snakke med din dyrlæge om det, for han/hun ved jo hvor slem skaden var, og hvordan den skal genoptræne smiley

• #10   14. sep 2017 Og forresten! Så er der lavet undersøgelser (har ingen kilde, da det er fra min dyrlæge) på franske topheste, hvor skades raten var betydeligt højere, hvis man springer mere end 45 spring pr. gang. Og det er inkluderet alt som er over en almindelig bom, OGSÅ opvarmning. Også er 45 spring, faktisk ikke særlig meget - blot et lille guldkorn smiley

Kommentér på:
bedste genoptræning - spring

Annonce