{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Sarah V
Sarah V
Følger: 6 Emner: 2 Svar: 4

Min pony ville ikke springe {{forumTopicSubject}}

Hej som overskriften lyder vil min pony ikke over. Han er ikke fuldt ud min egen, men jeg rider ham grundet 'fejl køb'. Da de prøvede ham var han bedøvet og nu bider, sparker, stejler og bukker han. Deres pige er blevet bange for ham og nu ska han i skarp træning. Han er llarede blevet eget bedre nu stejler han næsten aldrig, så det er nærmest kun bukkespringne nu.
De fik af vide at han elskede at springe og de har video af ham hvor han springer, men nu når jeg forsøger ville han ikke. Engang imellem lykkes det. Jeg presser ham ikke mere end nødvendigt og vi springer max. 30 cm

Håber i har nogle gode tekniker? Jeg er helt villog til at starte totalt forfra som hvis han aldrig havde sprunget før??

Mvh Sarah

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min pony ville ikke springe
  • #1   20. sep 2017 Sikker på at han forstår hvad du vil? Måske giver du anderledes signaler end gamle ejer, som han sprang hos?

• #2   20. sep 2017 Jeg tænker ondt i ryg eller ben han har jo højest sandsynligt været bedøvet fordi de vidste han havde ondt og ikke ville betale dyrlæge

Hvis du fx havde gigt i dine ben evt samtidig med en skæv ryg ville du så løbe rundt og hoppe for at gøre en anden glad?

Min hoppe elsker at springe en dag stejlede hun i dressur men ikke i spring så jeg troede hun synes dressur var blevet for kedelig
    Jeg kunne heller ikke ride tur alene men det tænker jeg ikke videre over fordi min hest har voldsom seperationsangst
    Så begyndte hun at stejle når jeg ville dreje hen til springene og der vidste jeg bare hun havde ondt

Hun kom i røgten heldigvis var der intet
    Så vi fik massage 4 gange og derefter osteopat hun havde 4 låsninger i ryggen

Jeg tror seriøst han prøver at vise han vil have hjælp jeg siger det ikke for at være en sur bussemand men en hest der lider er ikke bare en ked hest men også en livsfarlig hest for os mennesker når de skriger på hjælp smiley

• #3   20. sep 2017 Købte også engang en der sikkert var bedøvet eller noget da vi prøvede den, for da vi fik den hjem bukkede den også konstant. Vi var der (virkelig dumt) ikke da den blev handelsundersøg af *deres* dyrlæge, så da den bukkede konstant da vi fik den hjem tog vi den til egen dyrlæge, og den havde både mus og nydannelser i benene... rigtig ærgerligt, men der var jo en grund til bukkeriet

• #4   20. sep 2017 Offer penge på en ordentlig gennemgang af hesten af en kyndig hestedyrlæge.

Det kan i den sidste ende blive en meget billiger løsning, i sted for at forsøg en masse i det uendelige.
    Heste er "dumme" den kan ikke selv nægte at udføre opgaver eller "finde på noget" hvis den ikke har en baggrund for den handling.

Når hesten fysiske tilstand er gennemgået, kan i ligge en slagplan for at genoptræning, og en genopretning af hestens tillid og erfaring.

Men 1. få den grundigt undersøgt af en hestedyrlæge.

Hvis ejerne ikke vil offer penge på dyrlæge, så burde du/ejerne lade den stå som selskabs hest.
    For det er rigtigt meget der tyder på at den har en fysisk problem, ud fra hvad du skriver....

• Sarah V
    Sarah V Tilmeldt:
    jun 2015

#6   20. sep 2017 Julie og surprise

Han havde dyrelæge i fredags og han sagde at han havde få spændinger i nakken, men kun fordi han havde stået stille også har han stejle hove, men det er vi ved at rette

• Sarah V
    Sarah V Tilmeldt:
    jun 2015

#7   20. sep 2017 HN P

Han har lige haft 2 forskellige kyndige dyrlæger ude. Både den ude fra hvor min hund for og den ejerne bruger. Begge var enige om at havde få spændinger i nakken meb ellers ikke noget. De mener at han er en meget stædig hest (ikke at det har noget med springningen at gøre, men generelt)

• #9   20. sep 2017 Så kan jeg da godt forstå den ikke vil springe med stejle Hove det gør ondt når den lander smiley Skal i så have massør til nakken? Det kan sagtens være årsagen til stejl hvis hovedtøjet ligger på den spændinger smiley

• Sarah V
    Sarah V Tilmeldt:
    jun 2015

#10   20. sep 2017 Okay tak, så ser jeg om det bliver bedre når han har fået det rettet til:)

• #11   20. sep 2017 Hvis der har været dyrlæge på, vil jeg anbefale en kranio sakral terapeut til at løsne spændingerne og rette evt skævheder op smiley
    Mon ikke at den lille fyr får mod på at springe igen, når hovene er rettet, der har været en ude og løsne, samt at du får startet ham roligt op forfra (når han er mere stabil fysisk), så han stille og roligt finder ud af at der ikke er ubehag ved at springe mere smiley
    Jeg tænker at så snart der har været en og løsne spændingerne, så kan du begynde med en masse bomarbejde med ham, evt proprio hvis du har mulighed for det, først fra jorden af, og så senere fra ryggen.
    Held og lykke med det smiley

• #12   20. sep 2017 Jeg ville anbefale røntgen af ryggen og evt. ben.
    Flere og flere heste har for tætsiddende torntappe, og det kan genere rigtig meget. I de fleste tilfælde kan det dog rides "væk".

• #13   20. sep 2017 Læg de penge ud det koster at få hesten i røntgen. Det er smådyrt, men kan lynhurtigt betale sig i længden.

Min hest var praktisk talt livsfarlig for nogle år siden, ville ikke springe, ville ikke træde igennem. Hun stejlede helt vildt, og ikke bare små stejl - hun var helt oppe hvor flere hestekyndige folk sagde "hvis hun ikke havde så god balance og styr på sin krop var hun væltet bagover".
    Jeg ofrede hvad det kostede at få hende i røntgen og hun viste sig at have tætsiddende torntappe.

Hun har været i laaaaaaang halv genoptræning, halv gen-tilvænning til at hendes krop ikke behøver gøre ondt når hun bevæger sig mere. Nu stejler hun ikke mere, hun går fint fremad, træder igennem og springer også gerne. Hun mangler stadig en del selvtillid fordi det HAR gjort ondt, men hun er også tydeligt enormt stolt af sig selv hver gang hun får ros smiley

Udover det var hun blevet små-aggressiv, utilregnelig og ustyrlig fra jorden og i al omgang - hvilket hun aldrig havde været før - og nu er hun den største nussetrold der findes igen.

Hun havde fået smerter efter at have stået stille i en laaang periode og derved havde tabt alle de muskler hun har behov for, for at være smertefri.

• #15   21. sep 2017 Ja, foreslå ejerne det. Hvis der er noget på røntgen kan de komme til at spare en del i længden, OG der er god chance for, at de kan komme til at stå med en hest der ikke er farlig smiley

• #16   22. sep 2017 Få kiropraktor eller KST på!

Kommentér på:
Min pony ville ikke springe

Annonce