{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

jordtræning, kiktræning og horsemanship?? {{forumTopicSubject}}

Hej da min hoppe er rent ud sagt godt træt af baneridning, vil jeg gerne prøve at lege med hende fra jorden. men jeg har ikke særligt meget erfaring med det??
sidder der nogen der har erfaring og kan henvise til noget materialer og video om hvordan og havde man kan lave??
tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jordtræning, kiktræning og horsemanship??
  • Christine N
    Christine N Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #1   11. feb 2018 Prøv at søg på The Willing Equine. Hun har både en blog, Youtube-kanal og Instagram-profil, hvor hun deler ud af sin viden om klikkertræning. På Instagram og Pinterst kan du søge på horseagility og få lidt inspiration til lege. Libertytræning er godt at starte med, så du er sikker på, at din hest forstår, at det er på dens præmisser, og at den kan gå væk, når den synes det bliver for meget/ikke er sjovt.
    Bare vær opmærksom på at den træningsmetode ikke er en quick fix, der på magisk vis løser problemerne over night. Det tager tid, og det kan være svært at fjerne presset om at performe fra både dig selv og hesten. Men når det virker, så er det en skøn følelse.
    Held og lykke med det hele ??


  • #2   11. feb 2018 Jeg ville få en ud, der kan hjælpe dig smiley Der er massere af undervisere rundt omkring, som tager ud og hjælper, (massere og massere, men de er der) smiley

    Jeg skal selv have en ud for første gang på fredag, der ved en masse om adfærdstræning og indlæring hos heste. Simpelthen for at prøve det og se, hvad dét er for noget smiley


  • #3   11. feb 2018 Der findes flere bøger, f.eks. "Klikkertræning af heste" af Alexandra Kurland som kan lånes på biblioteket, jeg nævner gerne flere hvis det er ønsket smiley
    Ellers er en underviser også en god mulighed!
    Jeg er blevet patreon for playlovelearn.se , det koster mig kun 6-7 kr om måneden og hun ligger træningsmateriale op, jeg synes at det er super fedt smiley https://www.patreon.com/Playlovelearn/posts


  • #4   11. feb 2018 Jeg er begyndt at arbejde med Intrinzen, det er super godt til at motivere hestene og gøre dem glade igen, hvis de er gået lidt død.
    https://www.youtube.com/watch?v=lb__ZS0H5i4
    Du kan downloade en gratis ebog som kan hjælpe dig med at komme igang eller du kan tjekke Intrinzen på instagram hvor Kathy fortæller en masse om træningen.

    Du kan også følge min facebookside, jeg er igang med en serie af tips til klikkertræning.


  • #5   11. feb 2018 hvad hedder siden på fb?;)

  • #6   11. feb 2018 Min side hedder stald hampensholm smiley

  • #7   11. feb 2018 Jeg vil anbefale at låne nogle bøger på biblioteket. Der er et hav af nyttefulde bøger, og man kan ikke låne for mange. Jeg kan særligt anbefale Bettina Hvidmoses "Indlæringspsykologi for heste - lær din hest at forstå dig." Måske kender du til en masse af de ting, bogen fortæller om, men den er meget god, hvis man selv vil finde på noget og der står også vejledninger til nogle grundlæggende øvelser. Det hjalp også mig bare at surfe rundt på youtube. Der er mange videoer om, hvordan du lærer din hest at neje, gå spanskeskridt, ryste og mange flere variationer. Du kan jo også prøve at tænke (brug den tideligere nævnte bog til at støtte dig opad) på dig og din hest hverdag og gøre den til en leg. Fx så jeg en video, der hed "Vejen til hestens hjerte - og dit eget," hvor hesteejeren havde lært sin hest at slå op med hals og hoved, når hun lænede sig ind over halsen, så hun blev svunget op på ryggen af hesten. Ellers så læste jeg om noget, der hed Mindgames. Hvad jeg kunne forstå af det, handlede det om nogle baner, som rytteren skulle greje og guide sin hest igennem (foregår fra jorden.) Jeg er også helt vild med hunde, og træningen er meget den samme som hestes, forskellen er, at hunde er rovdyr, heste er byttedyr. Din hund træner du hele tiden og til de mærkeligste ting så som at lave baglæns saltomotale! På samme måde kan du også selv finde på sjove ting, eller rykke træningen ud for ridehuset og banen, hvis din hest er træt af det. Uforudsigelighed gør hesten opmærksom og interesseret. Du kan også lære din hest at ride med cordeo. Man starter fra jorden, og på youtube er der også videoer om emnet. God fornøjelse! Og læse den tidligere nævnte bog, du vil kun blive glad.

Kommentér på:
jordtræning, kiktræning og horsemanship??

Annonce