{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

hestens huld og muskel stand {{forumTopicSubject}}

Hvordan vil i vurdere min dames huld og muskelstand? Har lidt svært ved selv at bedømme hende - derudover har jeg det med at stirrer mig blindt, nu hvor jeg går op og ned af hende hver dag smiley

træningen blev sat lidt til side i januar, da hun virkede lidt mat og begyndte at tabe sig. Siden da har hun fået nyt foder, og er påbegyndt træningen igen. Siden foderskiftet har hun taget på og er blevet lidt mere rund f.eks. på bagparten.

Hun har aldrig haft særlig meget hals, og halsen er også en a vores "største" problemer ifh til muskler..

håber i vil give jeres vurdering og evt nogle træningstips ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestens huld og muskel stand
  • #1   23. feb 2018 Da copy tabte sig tog det sååå lang tid før han kom til at se ok ud igen (vi snakker flere år), og især hals og bagpart har vi kæmpet meget med. Leg har hjulpet os rigtig meget, fordi han helt frivilligt bruger hans muskler mere end hvis vi bare træner kedelig dressur - jo vildere jo bedre smiley kender du intrinzen på ig? Der er rigtig meget god inspiration at hente!

  • #2   23. feb 2018 Altså, Amina vil gerne lege lidt, men efter relativ kort tid vil hun ikke mere og placerer sig egentlig bare på midt og kigger på mig i mens jeg fjoller rundt smiley hmm, nej det siger mig ikke lige noget, hvad går det ud på? smiley

  • #3   23. feb 2018 Hun ser noget muskelfattig ud, men ved godt huld smiley

    Vil klart anbefale dig masser af akademisk ridekunst (mest fra jorden til at starte med) og ture ud i naturen - Det hjalp for min hoppe smiley

    Her er hun med et års forskel:


    profilbillede
  • #4   23. feb 2018 Sikke en flot udvikling!
    Uh ja, akademisk vil jeg også rigtig gerne, men har svært ved at finde en underviser som kører ud på Fyn og som på samme tid ikke er alt for dyr smiley


  • #5   23. feb 2018 Bom træning giver bare så meget... men husk at starte langsomt op. De 1. dage max 10 min og så ellers alm jordtræning... og så gradvis trappe op når du kan fornemme at det er ok. Kun skridt og trav... har du mulighed for bakker så ud på dem og bare op og ned i trav og skridt... men husk st starte langsomt op og slutte af med lidt roligt ligeud skridtning for lange tøjler.. god fornøjelse smiley

  • #6   23. feb 2018 Sarah equus sanus kører igennem Fyn på hendes månedlige ture gennem landet og underviser og der er nogle stykker som bor på Fyn som maja Caspersen tror jeg hun hedder smiley

    kan kun anbefale Frederikke fra equus sanus, hende bruger jeg selv smiley


  • #7   23. feb 2018 Mange tak Helle smiley Vi har desværre ikke nogle bakker her i området, men bomtræning gør vi allerede lidt i, selvfølgelig tager hendes form i betragtning smiley

  • #8   23. feb 2018 Aimee, hvor tit kommer Frederikke omkring fyn? Hvis du altså ved det - Har lige været inde og læse list om hende og syntes det lyder meget fornuftigt smiley

  • #9   23. feb 2018 Sarah: Anne fra dyretræning - tilbage til dyret underviser i lidt ala akademisk (hvis ikke det er akademisk 100%)

  • #10   23. feb 2018 Hende har jeg haft fat i, hun underviser desværre ikke i Middelfart smiley

  • #11   23. feb 2018
    Muskler tager tid, men jeg synes først jeg oplever der "sker" noget når man kommer videre fra " frem og ned " stadiet og begynder at forlange noget af hesten.

    Men ja, hun ser muskelfattig ud - hun ligner min da jeg overtog hende :o) Det er det øverste billed, det nederste er fra sidste år. Lidt sommerfed.


    profilbillede
  • #12   24. feb 2018 Kan lige tagge dig i en af deres posts smiley De har også en gratis e-bog som helt klart er værd at læse. Det har i hvertfald hjulpet os rigtig meget. Følger dem ikke 100%, men bruger nogle af deres elementer.
    Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan Amina er, personlighedsmæssigt, men Copy elsker at vise sig frem med rigtig arabertrav og hvælvet hals. De skal ofte bare finde ud af at de godt kan lege *med* os! Udover det har jeg bugt nogle selvstændige øvelser til at "trigge" hans show-off og begyndelsen på mere samling.
    De to øverste billeder er fra april sidste år, mens ridebilledet nederst er fra oktober og det andet fra jorden er fra januar i år. Udover at hans gang er blevet større og han har fået meget mere selvtillid og selvstændighed, har han også fået mange flere muskler! Især omkring skulderen, bringen og den øverste del af halsen, vi mangler bare lige at få "øksehugget" ved manken og krydset med.
    Det der helt sikkert har gjort forskellen for os har været den frivillige holdning. Det har godt nok startet som *kun* en form i halsen, men det har trigget en bestemt adfærd (hos ham) som har ført til en generelt bedre kropsholdning og efterhånden mere samling smiley Så jeg tror bestemt at det kan starte i noget så simpelt som en figur. Jeg tror mere og mere på at det er mentaliteten som former bevægelsen og ikke omvendt.


    profilbillede
  • #13   24. feb 2018 det er lidt forskelligt men ca en gang i måneden kører hun fra Sjælland og så gennem hele landet smiley hun slår det op på sin Facebook side når hun laver ture smiley

  • #14   24. feb 2018 Fin huld, det er bare mullerne, I mangler smiley

    Gang i en god underviser og så skal der bare trænes smiley - Selvfølgelig med stille og rolig start smiley

    Min gamle hest var også noget besværligt bygget - men det lykkedes med masser af træning at få ham til at se meget bedre ud. Her er hans tynde hals, som vi startede med. Så smider jeg et billede af halsen 1-2 år senere nedenunder (her er stadig lang vej igen, men lige det billede, hvor jeg bedst kan vise hans hals).


    profilbillede
  • #15   24. feb 2018 LANG vej igen, dette er et tidligt billede kun 1-2 år efter ovenstående - men halsen ser allerede bedre ud smiley

    profilbillede
  • #16   24. feb 2018 Resten af ham, ryg, rumpe m.m. kom også til at se flot ud til sidst smiley

    Så på med arbejdshandskerne - det er lidt hårdere med de heste, der ikke "automatisk" bruger de rigtige muskler - men man kan hjælpe dem meget med den rigtige træning smiley

    God arbejdslyst.


    profilbillede
  • #17   24. feb 2018 Sarah du må med på mit næste kursus til maj smiley Måske vi kan bytte med nogle billeder? https://www.facebook.com/events/1946791805584018/

  • #18   24. feb 2018 Sikke nogle flotte udviklinger jeres dejlige muler er gået igennem!
    Frida det må du meget gerne, jo mere jeg kan lave med hende jo bedre, i sær hvis jeg kan få hende til at være lidt mere, ja "legesyg" eller hvad man siger. Hun er til dagligt en meget magelig hest, der helst ikke laver for meget - Hun elsker at hygge på folden, og syntes bestemt også det er hyggeligt hvis jeg sidder der sammen med hende, men legesyg vil jeg ikke kalde hende, og hun er heller ikke en hest der elsker at vise sig frem - Så det da være fedt at prøve at arbejde det op i hende smiley

    Aimee, super - jeg har skrevet til hende smiley

    Lisette, det vil jeg da enormt gerne!


  • #19   25. feb 2018 Har tagget dig i lidt forskelligt som jeg har fundet nyttigt smiley
    Copy var også ret venlig og afventende da jeg fik ham, og det ville jeg egentlig gerne pille lidt af ham igen. Han er generelt venlig af natur hvilket er super fedt, men jeg ville gerne have ham til at være mere selvstændig og tage initiativ. Han synes det er MEGA fedt hvis jeg gider "jagte" ham rundt på ridebanen eller på folden, det var sådan vores første leg smiley Det foregik meget på afstand, men det var den mentalitet jeg gik efter! Har Amina også sådan nogle dage, hvor hun måske viser noget du kan bruge i din træning?
    Udover det kan tricks altså også hjælpe rigtig meget! Copy har nogle "power tricks" som han elsker at lave, og virkelig booster hans selvtillid. Måske kan du finde sådan nogle til Amina? smiley Er der noget hun bare ELSKER (som altså er i bevægelse, haha!)?


  • #20   26. feb 2018 Altså Amina har nogle få dage hvor hun godt kan have lidt fis i kasketten og tænde helt op, og rigtig vise sig frem - men igen, det er ikke noget der sker helt vildt tit.. tror det kommer meget an på omstændighederne smiley Vi er begyndt at træne lidt tricks igen, efter en længerer pause, og lige nu fokuserer vi på spanske skridt - da hun "elsker" at bruge sine forben, når ting bla. skal undersøges. Feks. hvis vi kigger på noget plastik eller en sten, så bruger hun gerne sine forben til at "slå" det med.. Ved ikke lige hvordan jeg skal forklarer det smiley smiley

Kommentér på:
hestens huld og muskel stand

Annonce