{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest skummer
  • #1   27. nov 2018 Hvilket bid bruger du?

  • #2   27. nov 2018 Der kan være flere grunde.

    Dårlige grunde kan være, at den fysisk ikke kan synke sit spyt, enten fordi biddet er for stort, næsebåndet meget stramt eller dens hoved tvinges i en position som blokerer dens mulighed for at synke. Sidste eksempel lyder det ikke til, hvis den også gør det for løse tøjler.

    Neutrale/ikke dårlige grunde, kan være fordi, at biddet tricker hjernen til at tro der er mad i dens mund, og derfor overproducerer spyt. Nogle heste reagere sådan nemmere på bid, og det er ikke noget de selv kan styre, da det er en refleks i hjernen. Visse bidtyper som sweet iron eller bid med smag, har nemmere ved at fremtvinge denne refleks.

    Anden grund kan være, at hesten suger på biddet, hvilket hænger lidt sammen med ovenstående, bortset fra at dette er ønsket/godt.


  • #3   27. nov 2018 Jeg har på et tidspunkt lånt et messing bid og der skummede min for sindssygt nemlig. det er kun på messing bid at hun reagere sådan smiley

  • #4   27. nov 2018 Miss Soffy: jeg kan ikke huske hvad messing smager af, men hvis det har metalagtig smag, så skummede den sikkert, pga hestens ubevidsthed tænkte "mad" smiley

  • #6   27. nov 2018 Celina - Jeg blev ik overrasket positiv over det, nærmest bekymret og skiftede tilbage til alm stål bid hvor hun får alm skum kun på læberne. Med det andet skummede hun virkelig sindssygt meget, så det væltede ud af munden som om hun havde rabies smiley lyver ik, det var meget voldsomt

  • #7   27. nov 2018 Men nu skal jeg ik ødelægge tråden for min oplevelse, ser lige at TS spørg til hesten hun rider "bare skummer" og udfra billedet ser det normalt ud. smiley

  • #8   27. nov 2018 har du mulighed for at prøve at ride bidløst?
    kun for at se hvad der så sker ??


  • #10   28. nov 2018 Det ser ikke voldsomt ud på billedet, der kan dog være mange grunde til at hesten skummer, de fleste er nævnt, så som stramt næsebånd, metallet biddet er lavet af, tænder. det er svært at se på billedet, men det ser ud til at biddet sidder en smule højt, det kan også være årsag, så prøv at tjek dit udstyr efter, få det tilpasset hvis det er nødvendigt evt. prøv andet bid og/eller bidløst.

Kommentér på:
Min hest skummer

Annonce