{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motion af 4 årig
  • #1   13. mar 2019 Skal jeg virkelig svare på det:-)

  • #2   13. mar 2019 Det var da et små flabet svar Henriette.. Du skal ikke, men du kunne da være et venligt menneske enten at gøre det eller hoppe fint videre..

    Nå, til emnet. Så plejer jeg at mærke mig frem, er hesten glad og tilpas ved arbejdet eller bliver den træt og tvær? Så det kan være alt mellem 2-6 dage, varierende intensitet og længde på træningen. Det kan sagtens være 5 minutters tur på ridebanen og gå lidt over bomme i skridt for hånd, bare for afvekslingen, som jeg ser som en gang motion. Hesten behøver absolut ikke få sved på panden hver gang smiley


  • #5   13. mar 2019 Min laver noget 3 - 4 gange om ugen. Intet hårdt arbejde. Hvis han bliver redet længere end 40 min inkl skridt for og af, så er det fordi vi rider på tur.
    Grunden til at han ikke laver mere, er fordi han stadig vokser og jeg derfor ikke vil belaste ham for meget.


  • #6   13. mar 2019 JustADreamer, Jeg tror at TS og #1 kender hinanden, derfor det lidt "flabede svar". smiley

  • #8   13. mar 2019 Jeg har altid haft ungheste efter reglen 3 år gammel = 3 gange arbejde om ugen, 4 år gammel = 4 gange arbejde pr. uge smiley Så min 4 års blev redet 4 gange om ugen smiley På fridage gik han ture eller lign. smiley For mig var det vigtigt, den var i hænder og lave ting hver dag.

  • #9   13. mar 2019 3-4 gange om ugen. Hos os er træning meget. Pt indeholder vores træning trækketur, trailertræning, longe og skridt med rytter. Det er som sådan ikke hård træning, og trailertræningen kombineres ofte med anden træning, men mindre jeg kun har kort tid i stalden.
    Hun blev egentlig tilredet sidste år, men jeg ønsker at hun skal rides anderledes, end hun blev tilredet, så pt er vi startet i skridt - er først startet op med rytter igen her i marts. I longe bliver der sat fokuspunkter, som arbejdes med i en periode, pt. er det ligeudretning. Vi træner sjældent mere end 20 min og ofte kortere tid. For mig handler det ikke så meget om, at hun skal op at svede mm, men vi arbejder med fokuspunkter, og når de opnås stopper træningen.
    Turmæssigt har hun været ked af at være på tur alene og stresset meget og spooket over det, så det har været korte ture. Pt er turene ca 10-15 min og hun er ved at være klar til at udvide turene lidt.


  • #10   13. mar 2019 Tusind tak for alle svar smiley
    Mit problem ligger i, at han er haflinger, den brede type, som meget hurtigt blir for tyk. Han går i løsdrift. Men jeg vil jo helst ikk overbelaste ham alt for meget.


  • #11   13. mar 2019 Min 4 års bliver trænet 3-4 gange i ugen primært dressur fra jorden, leg og longe

    Vi er lige begyndt at skridte et par runder smiley


  • #12   13. mar 2019 Helt alm. træning.

    5-6 dage varieret træning i ugen. Primært fokus på grundridning og smidighed og ligge dybere.

    Skovture, skridtture, lange line arbejde, dressur, bomtræning/springning samt fridage. Helt alm. arbejde, men knap så intensivt og ikke samlet arbejde.

    Virker de trætte, giv flere fridage. Virker de oplagte, læg mere på. Jeg træner ikke mere end 20 minutter når der rides dressur.

    Brug af sund fornuft og lyt til DIN hest.


Kommentér på:
Motion af 4 årig

Annonce