{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Trav {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg er efter 5 års pause fra ridning ENDELIG begyndt at ride igen.

Jeg er dog lidt usikker på, hvordan jeg bør sidde i trav?
Der hvor jeg red for 5 år siden havde ponyen god rygsvingning, og jeg havde ingen problemer med at sidde i sadlen.

Jeg har nu fået lov at låne en pony, hvor der ikke er nogle rygsvingninger at mærke, den virker mere stiv. Jeg gøre, hvad jeg kan for at få den ned og bære helt fra start. Med halsen trakt og ned mod jorden.
Men jeg kan simpelthen ikke få det samme sæde, de rygsving kommer jo ikke på en dag.
Så hvordan vil I mene man bør sidde i "sådan et" sæde?
Skal jeg lade mit bækken kip frem og tilbage, og bare følge rytmen, her sidder jeg tungt i sadlen, men synes det ser lidt voldsomt ud på video.
Eller, som min veninde mener, sidde mere stille, så det nærmere bliver en "bumpen" i sadlen, hvor man nærmer hopper op og ned?
Eller har I andre ideer? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trav
  • #1   15. maj 2019 Hvis hesten er stiv i betrækket så ville jeg vente med nedsidning til om noget tid til hesten er blevet løsgjort og ville kun bruge aflastningssæde eller letridning. Selvom hesten kan rende med snotten i jorden så er det ikke ensbetydende med at den er løsgjort og svinger gennem kroppen, så den bliver behageligt at sidde på. Ponyen du beskriver lyder ret så meget som min, dog har hun en kæmpe trav og cykler virkelig frem med forbenene under rytter så hun kaster rytteren ud af sadlen smiley men hun har også svært ved at arbejde gennem kroppen og når hun gør det i momenter, så bliver hun rar at sidde på smiley

  • #2   15. maj 2019 Det eneste jeg vil sige er :Få noget kompetent undervisning. smiley

  • #4   15. maj 2019 Enig med Anette, det er ikke bumpen i sadlen som skal tag de bump fra hesten, det er derimod din overkrop fra hofte/lænd og op der skal være den fjeder som følger hestens bevægelse smiley
    Det foreslag din veninde siger, bliver ikke afslappet for dig som rytter idet at du skal lave stillestående nedsidning hvis man kan sige det sådan. Du kommer til at spænde for vildt med dine lår, knæ og bækken for at udføre dette. Hvis du spænder op, så spænder hesten også op. Hesten er fintfølende og kan mærke en lille flue eller mitte overalt på kroppen


  • #5   15. maj 2019 Mange tak for jeres svar, det hjalp meget smiley

    Da det er en, jeg kan låne til den bliver solgt, er det ikke tænkt at jeg skal have undervisning på den.
    Jeg skal bare holde den igang, nogle dage i ugen. Men jeg vil bare gerne gøre det så godt som muligt smiley


  • #6   17. maj 2019 Jeg ville lade helt være med at ride nedsidning, men holde mig til letridning, helt enkelt for at skåne hesten, det er ikke behageligt for den at blive bumpet i ryggen og du vil slet ikke slappe af, og sidde behageligt i traven smiley

  • #7   18. maj 2019 Jeg vil lige nævne at at alle heste ikke har lige stort rygsving så det kan ikke helt sammenlignes lige over fra en hest til en anden hest smiley

  • #8   18. maj 2019 Jeg ville I dit tilfælde tænke mindre, føle mere.
    Lad kropsfølelsen afgøre lidt mere.
    smiley

    Og så sker der bare noget på 5 år, for folk der ikke rider og er voksne.
    Der skal trænes nogle muskler op.
    Go arbejdslyst.


Kommentér på:
Trav

Annonce