{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Springkursus {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Uha... Kom til at melde fellponyen og jeg til springkursus hos Thorvald Lygum om en månedstid, men hesten har aldrig set en springbane før, så det skal nok blive spændende smiley
Han har generelt ikke set så meget andet end folden og skoven hvor han bor, men han var med på Roskilde Dyrskue i år og det klarede han så fint.
Er lidt nervøs for hvordan han tager sådanne to dage med nye ting, men jeg håber vi kan holde roen. Heldigvis har vi aftalt at det bliver i hestens tempo så han ikke får en dårlig oplevelse smiley

Er der nogen der har fået/får undervisning af ham, eller har været til kursus hos ham? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springkursus
  • #1   2. aug 2019 Det lyder da også kun som en super dårlig idé. Du skal på springkursus, og din hest er ikke engang indsprunget?

  • #2   2. aug 2019 #1

    Synes bestemt ikke det er en dårlig idé. Hesten har prøvet at springe naturlige forhindringer i skoven og jævnlig bomtræning. Jeg har bare ikke selv springbane hjemme og har ikke mulighed for undervisning hver uge.
    Springkursus er en halv time og det bliver i hans tempo. Om det så bliver bomme eller cavaletti eller rigtige spring smiley


  • #3   3. aug 2019 Jeg undre mig bare over, at du vælger at tage en ikke insprunget hest til et springkursus. Det ville svare til at tage en ikke tilredet hest og tilmelde den til et dressurkursus, fordi den kan jo bare "taget det i sit tempo". Det virker lidt fjollet, hvis du spørger mig smiley

  • #4   3. aug 2019 Det skal du selvfølgelig have lov til at undre dig over. Nu er hesten jo både tilredet og redet i flere år og har prøvet at springe flere gange, bare ikke almindelige ridebanespring, så ved ikke om man kan bruge den sammenligning. Jeg var selv i tvivl, derfor spurgte jeg Thorvald og han synes vi skulle tage med smiley
    Springkursus er jo ikke ensbetydende med at hesten skal lære at gå S-klasser på to dage á en halv time.


  • #6   3. aug 2019 Lisette S

    Det var også det jeg tænkte. Og synes han om det kunne jeg overveje at fortsætte med det smiley
    Mange tak!


Kommentér på:
Springkursus

Annonce