Hest springer ud af trailer {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Min den ene pony har lidt udfordringer med at skulle gå ud af hestetraileren og jeg håber at kunne træne ham fra det.
Når vi skal til at åbne traileren, så begynder han allerede at presse på for at komme ud. Han bliver ved med at gå et skridt frem for så at skubbe al sin vægt tilbage på bommen. Når så vi åbner bommen, så springer han en meter tilbage for så at stå stille på rampen og gå pænt ned resten af vejen.
Det er noget han stort set altid har gjort og det er simpelthen aldrig lykkedes mig at få ham til at holde helt op med det. Nogen gange kan han godt vente på at jeg beder ham om at bakke, men alligevel så springer han tilbage og det er simpelthen for farligt til at jeg tør lade andre lukke ham ud.
Han har ingen problemer med at gå ind i traileren og han kan også sagtens stå i traileren stille og roligt.
Hvad har I af forslag?
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 892 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.111
jun 2009
Følger: 28 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 39 Svar: 116
Det har du nok ret i! Har en veninde der er ret skrap til trailerlæsning, så hun kommer nok og kigger på det
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
sep 2019
Følger: 12 Svar: 10
Jeg tror du er nød til at lære om Calming Signals.
Tygger hesten eks. Når den læsses, når bommen sættes for? Så er den allerede her lidt stresset.
Del læsningen og aflæsningen op i små bitte bider, og lig mærke til de mindste signaler.
Måske er det faktisk fordi den ikke kan lide at køre, eller allerede når bommen eller klappen lukkes at den bliver anspændt.
Når du finder starttidspunktet for anspændthed kan du arbejde med ro her. Gennem pressure og release. Læg det pres hesten reagerer en lille smule på, eks at du rører ved bommen eller klappen, og afvent så et suk, et tyg, et gab og slip presset. Fortsæt til hesten ikke reagerer længere.
Reagerer hesten stærkt, så skal du give mere plads, tid og ro.
Og ellers få en træner ud.
Hest springer ud af trailer