{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Hest springer ud af trailer {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Min den ene pony har lidt udfordringer med at skulle gå ud af hestetraileren og jeg håber at kunne træne ham fra det.

Når vi skal til at åbne traileren, så begynder han allerede at presse på for at komme ud. Han bliver ved med at gå et skridt frem for så at skubbe al sin vægt tilbage på bommen. Når så vi åbner bommen, så springer han en meter tilbage for så at stå stille på rampen og gå pænt ned resten af vejen.
Det er noget han stort set altid har gjort og det er simpelthen aldrig lykkedes mig at få ham til at holde helt op med det. Nogen gange kan han godt vente på at jeg beder ham om at bakke, men alligevel så springer han tilbage og det er simpelthen for farligt til at jeg tør lade andre lukke ham ud.
Han har ingen problemer med at gå ind i traileren og han kan også sagtens stå i traileren stille og roligt.

Hvad har I af forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest springer ud af trailer
  • #1   19. sep 2019 Jeg ville træne trailer på den måde, at du ber ham gå ind i traileren igen, hver gang han "spæner ud". Så til sidst skal du gerne kunne bede ham gå frem og tilbage på din kommando. ??

• #4   20. sep 2019 #3

Det har du nok ret i! Har en veninde der er ret skrap til trailerlæsning, så hun kommer nok og kigger på det smiley

• #6   20. sep 2019 Jeg er uddannet træner og underviser blandt andet i trailer læsning. Jeg oplever, at når man fjerner al press og stress fra læsningen, så kommer hesten også til, at gå roligere ud igen. Hvis man har en hest som er meget veltrænet i at gå ind i traileren, så er det let, at overse de små stress signaler. Jeg kan anbefale, at man giver sig til at lære om Calming Signals. Evt kan man få en dygtig uddannet adfærdstræner til at komme og hjælpe med at arbejde igennem det.

• #7   21. sep 2019 Jeg ville på en eller anden måde se om man kan arbejde med at hesten finder ro når bommen er sat for.
    Jeg tror du er nød til at lære om Calming Signals.
    Tygger hesten eks. Når den læsses, når bommen sættes for? Så er den allerede her lidt stresset.

Del læsningen og aflæsningen op i små bitte bider, og lig mærke til de mindste signaler.

Måske er det faktisk fordi den ikke kan lide at køre, eller allerede når bommen eller klappen lukkes at den bliver anspændt.

Når du finder starttidspunktet for anspændthed kan du arbejde med ro her. Gennem pressure og release. Læg det pres hesten reagerer en lille smule på, eks at du rører ved bommen eller klappen, og afvent så et suk, et tyg, et gab og slip presset. Fortsæt til hesten ikke reagerer længere.
    Reagerer hesten stærkt, så skal du give mere plads, tid og ro.
    Og ellers få en træner ud.

Kommentér på:
Hest springer ud af trailer

Annonce