{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Nakkebeskytter til trense? {{forumTopicSubject}}

Ja - hvad bruger I af nakkebeskyttere? smiley

Jeg er så småt ved at stykke en kandar sammen til min plets, men det tager jo lang tid at bestemme sig for nakkebeskytter, kædebeskytter osv. osv. Jeg vælger at undgå noget på næseryggen - andet end et alm. polstret næsebånd, da jeg mistænker for tyk et næsebånd giver en forkert vinkel på hans bidringe - i hvert fald på alm. trense, så tror også problemet vil være der på kandaren.

Især nakkebeskytteren volder mig problemer - jeg har kig på Acavallos, men for søøøøren da, jeg synes, den ser grim ud på billederne smiley Nogen, der har erfaring med den? Det er selvfølgelig vigtigst, at den virker... meeen...

Lam er pænere - men det bliver bare også hurtigt beskidt og besværligt at holde rent... og så virker det nemt voldsomt...

Har I billeder af jeres løsninger? smiley Gode erfaringer?

(Billedet er lånt fra https://www.contact-saddle.com/shop/acavallo-gel-nakkebeskytter-3678p.html ).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nakkebeskytter til trense?
  • #1   21. maj 2020 Jeg er jo en gammel old School kone - så jeg har hverken kædebeskytter, nakkebeskytter eller pads hist og her på hverken mine trenser eller på kandarene smiley
    Jeg følger også kun lidt diverse modeluner smiley

    Jeg tænker at jo mindre “fyld” jo bedre - både for hestens velbefindende, men jeg synes også det er så grimt at se på, og gør hestenes hoveder klodsede og uelegante smiley Lidt ala al det lammeskind man kan putter på sadler og gjorde - gør det hvis det er nødvendigt fordi hesten bliver hårløs i fældningssæsonen e.l., men kønt det er det ikke, kun et nødvendigt onde kortvarigt smiley

    Så et forslag var at starte uden dingeldangel, og så se om det bliver nødvendigt af en eller anden årsag smiley

    Mvh Charlotte


    profilbillede
  • #2   21. maj 2020 Jeg har den fra acavallo og er super glad for den. Og man ser den jo ikke rigtigt fra siden og kigger heller ikke hesten i nakken smiley

  • #3   22. maj 2020 Tak for svar! smiley

    Åh du har helt ret Charlotte - det er nemlig oftest ikke særlig kønt - og jeg er almindeligvis heller ikke til en masse hejs. Men han er desværre bare enoormt sart, og bliver enormt nemt slidt, og får enoooormt nemt trykninger osv., så jeg vil så gerne, at han får så rar oplevelse som muligt med kandaren - de ligger jo et større pres i nakken end almindelige trenser. Normalt rider han bare med anatomiske trenser, men kandaren, jeg har købt har stort set ingen polstring eller noget i nakken, så synes den er lige upolstret nok, som den er smiley smiley smiley

    Uh fedt! Har du billeder af den fra Acavallo "i brug"?


  • #4   22. maj 2020 Så giver det mening at putte noget på - der er jo heste som nærmest bliver hudløs af at have grime på.

    Mvh Charlotte


  • #5   22. maj 2020 Har den på her, og selv med en neon grøn trense springer den altså ikke i øjnene smiley
    Jeg bruger den da hesten er meget sart og nemt bliver slidt bag ørene, ikke haft disse problemer siden jeg købte den.


    profilbillede
  • #6   22. maj 2020 Haha ja lige præcis - min kan også blive helt slidt af grime. Suk smiley Han var nær død den anden dag, da det regnede helt vildt, og han havde for tung en grimemodel på... hvis man spørger ham selv - åh hans næseryg var blevet helt irriteret... smiley Så nu prøver vi en meget lettere grime-model. Pt. formår han også at få store buler, hvis han har nusset med sin foldkammerat, og han har været et cirkus at få bid til at fungere på, da han nemt får slid på siderne af mulen også... smiley

    Uh tak for billedet! Ja det ser faktisk ikke så slemt ud. Det kan da godt være, det bare er sådan en, jeg skal have fat i! Sætter den sig fast i hårene?


  • #7   22. maj 2020 Ja jeg tror nogle vallakker har den holdning, at skal man være lækker, så skal man også være lidt sart.... smiley Caspian kan jo nærmest ikke gå, hvis han taber en sko smiley

    Vælg en ollebolle næste gang - de er åbenbart avlet til ikke at være sarte smiley Pinot kan tabe sko uden at man opdager det, og har nærmest ikke en sygedag om året. Freiherr kommer lalleglad ind med skrammer, buler og sår, hvor jeg er helt sikker på at Caspian havde gået i seng som Maud fra Matador, hvis han havde fået dem smiley

    For lækker til love - for sart til en grime smiley

    Mvh Charlotte


  • #8   22. maj 2020 Her bruger vi lam på næse, nakke og gjord. Kerka er så mega sart at der ingenting skal til for at hun bliver hårløs og der går hul :0(

  • #9   22. maj 2020 Jeg har aldrig oplevet af hårene har sat sig fast i den smiley

  • #10   26. maj 2020 Ja virkeligt Charlotte.. pyha, min er edermame også sart! smiley Ja olleboller er så skønne - min gamle hest havde en del oldenborger i sig, og han var simpelthen så nem og taknemmelig med alt lige fra foder til udstyr smiley Fuldstændigt! smiley smiley smiley

    Jeg vil overveje lam! smiley Men er det et problem om sommeren? Tænker der må blive varmt under en lammedut? smiley

    Fedt! Jeg hælder sgu nok mest til Acavallos så smiley


  • #11   29. maj 2020 Jeg bruger denne på min kandar, den er fra Passier og er super blød.

    http://ingdams.com/shop/passier-nakkebeskytter-2/

    men prøv lige at google en gang, så kan man se at der er en lille "kant" op ved ørene.


Kommentér på:
Nakkebeskytter til trense?

Annonce