817 visninger
|
Oprettet:
Ride skov omkring røgen, Hammel {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har købt mig en dejlig ejendom til min heste. Og kan se der ligger noget skov et stykke derfra omkring røgen ved Hammel. Nogen der ved hvor man kan finde ud af hvor man må ride, og hvilke der er privat og offentlig ejet?
Også godt hvis der er nogen der komme fra røgen, farre eller omegn, der ved hvad man må ride i
Mvh Christina
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.637
Men ellers brug Google og søg efter skove, at ride i.
mar 2020
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 35
Så find ud af om det er offentligt eller privat og derfra kan du finde ud af hvad skovfoged eller ejer har af regler
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Ved de officielle indgange til skov er der normalt et grønt skilt.
Nederst på dette skilt står ofte navnet på skovens ejer, fx navnet på et gods.
Så Googler du navnet på det gods og kigger på hjemmesiden.
Måske står der ikke noget direkte, men kun kontakt oplysninger.
Så ringer du.
...
Rid ikke uden tilladelse på andres grund - om det er skov eller mark - for ja, få ødelægger det for de mange.
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.104
Her er et link til deres hjemmeside med info om ridekort til skovene - scroller du ned på siden kan du trykke på de forskellige skovområders navne, og så popper der et kort op, så du kan se hvor du om det er den skov du mener
https://wefri.dk/udforsk/skovbrug-og-godsbraende/ridekort/
Fantastisk kuperet rideterræn
Hvis du ellers mangler lidt info om “Hammel og omegn” så bare skriv en PB - jeg har pt ikke kort til Frijsenborg, så kan ikke lige tage ud og vise frem
Nærmeste dejlige gratis skov er Gjern Bakker
Mvh Charlotte
jan 2015
Mvh Charlotte
mar 2020
jan 2015
https://cykelby.randers.dk/media/5290/kort-cykelrute.pdf
Mvh Charlotte
jan 2015
Mvh Charlotte
mar 2020
Det sjove er at jeg har redet ind på et spor i Stevnstrup engang, det gik til Langå, så det er garanteret det spor, det ser måske anderledes ud efter Langå...
jan 2015
Der er en del hestesteder i sad mod Randers - du kunne jo evt spørge nogle at rideklubberne om de kender noget til spor hvor det er tilladt at ride ?
God tur i hvert fald
Mvh Charlotte
mar 2020
jan 2009
Følger: 41 Følgere: 26 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 12
Ja det en god sti ude ved Thorsø. Jeg har stået i Thorsø ride klub og schenll.
Jeg havde skimle og difon den glade springer ??
Har nu endelig fået min egen gård. Lidt uden for røgen og kunne se der var noget skov ved siden af røgen kirke og Ja røgen hunde skov. Men også at der var noget tæt på Sorring jeg ikke lige kunne finde noget om på nettet. Ved kun at jeg har været der med handicap heste for rigtig mange år siden. Men om de havde lejet sig ind ved jeg ikke?
jan 2015
Jeg tror at frijsenborg ejer meget af skovene, så måske også den anden skov du nævner ? Evt prøv at ring til godskontoret på frijsenborg og spørg - de er smadder søde og venlige at tale med
Har du været over på Voel og omegns rideklub ? Jeg mener de også har springundervisning, og de virker også vældig venlige, de gang jeg har været over at ride hos dem
Tillykke med gårdkøbet.
Mvh Charlotte
Ride skov omkring røgen, Hammel