{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Ride skov omkring røgen, Hammel {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har købt mig en dejlig ejendom til min heste. Og kan se der ligger noget skov et stykke derfra omkring røgen ved Hammel. Nogen der ved hvor man kan finde ud af hvor man må ride, og hvilke der er privat og offentlig ejet?
Også godt hvis der er nogen der komme fra røgen, farre eller omegn, der ved hvad man må ride i smiley
Mvh Christina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ride skov omkring røgen, Hammel
  • #1   25. maj 2020 Hvis du er på Facebook, så prøv, at lave en søgeannonce i de lokale grupper, så du kan finde ud af hvem, der ejer skovene. Når du ved hvem, der ejer, kan du opsøge dem og spørge om / købe tilladelse. Mange skovejere vil ikke ha ryttere fordi hestehovene ødelægge vejene. Desuden er der også ryttere, der ikke kan finde ud af, at holde sig til vejene og rider mellem træerne, hvilket kan ødelægge ny plantningen. De få kan ødelægge det, for de mange.
    Men ellers brug Google og søg efter skove, at ride i.

• Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 35
    #2   25. maj 2020 Jeg er enig i det Sunshine skriver, dog vil jeg tilføje at i nogle skove må man gerne ride uden for vej, men det er nok forskelligt fra skov til skov - og om den er privat-ejet. Uanset ejerskab må man nok ikke ride i nybeplantning tænker jeg smiley

Så find ud af om det er offentligt eller privat og derfra kan du finde ud af hvad skovfoged eller ejer har af regler smiley

• #3   25. maj 2020 Meget lavpraktisk.
    Ved de officielle indgange til skov er der normalt et grønt skilt.
    Nederst på dette skilt står ofte navnet på skovens ejer, fx navnet på et gods.

Så Googler du navnet på det gods og kigger på hjemmesiden.
    Måske står der ikke noget direkte, men kun kontakt oplysninger.
    Så ringer du.

...
    Rid ikke uden tilladelse på andres grund - om det er skov eller mark - for ja, få ødelægger det for de mange.

• #4   25. maj 2020 Hvis du mener Røgen Hundeskoven, så skal du have fat i Frijsenborg gods - de ejer det meste af skovene omkring Hammel smiley

Her er et link til deres hjemmeside med info om ridekort til skovene - scroller du ned på siden kan du trykke på de forskellige skovområders navne, og så popper der et kort op, så du kan se hvor du om det er den skov du mener smiley
    https://wefri.dk/udforsk/skovbrug-og-godsbraende/ridekort/

Fantastisk kuperet rideterræn smiley Her er Caspian og jeg på vej rundt om Hammel skov og Kildedal skov smiley

Hvis du ellers mangler lidt info om “Hammel og omegn” så bare skriv en PB - jeg har pt ikke kort til Frijsenborg, så kan ikke lige tage ud og vise frem smiley

Nærmeste dejlige gratis skov er Gjern Bakker smiley

Mvh Charlotte

profilbillede
  • #5   25. maj 2020 Ojjjj kan se at Røgen ligger tæt på Gjern - så ud i Gjern bakker, og så er det dejligt at ride på den nedlagte jernbanesti, hvor der er grusridespor, og som går fra Randers til Silkeborg - her Caspian og jeg på genoptrænings trækketure forrig år på jernbanestien ved Thorsø nord for Hammel smiley

Mvh Charlotte

profilbillede
  • Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

#6   25. maj 2020 Charlotte den nedlagte jernbanesti, kan man se den på kort? Jeg ville nemlig gerne se om den kunne være aktuel for os senere på sommeren som “madpakketur” men uden trailer kræver det jo lige at vi kan ride derhen. Jeg har formået ikke at kunne finde den de sidste mange år smiley smiley

• #7   25. maj 2020 Wupti Wupti her er der kort - åbenbart kan man kun ride fra Langå til Silkeborg smiley

https://cykelby.randers.dk/media/5290/kort-cykelrute.pdf

Mvh Charlotte

• #8   25. maj 2020 Og hvis man rider ved Gjern, så kan man ride op i Gjern bakker som er offentlig skov smiley

Mvh Charlotte

• Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

#9   26. maj 2020 Tak Charlotte. Vi ville skulle “på” lidt længere inde mod Randers, og uden trailer er det nok mere et ferie-projekt. smiley

Det sjove er at jeg har redet ind på et spor i Stevnstrup engang, det gik til Langå, så det er garanteret det spor, det ser måske anderledes ud efter Langå... smiley

• #10   26. maj 2020 Det lyder som om det primært er privat skov/spor fra Langå mod Randers - så om det er lavet som resten af turen mod Silkeborg hvor der er den nydeligste grusrabat til heste???

Der er en del hestesteder i sad mod Randers - du kunne jo evt spørge nogle at rideklubberne om de kender noget til spor hvor det er tilladt at ride ?

God tur i hvert fald smiley

Mvh Charlotte

• Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

#11   27. maj 2020 Tak smiley

• #12   30. maj 2020 Hvor er han blevet fin caspian<3
    Ja det en god sti ude ved Thorsø. Jeg har stået i Thorsø ride klub og schenll.
    Jeg havde skimle og difon den glade springer ??
    Har nu endelig fået min egen gård. Lidt uden for røgen og kunne se der var noget skov ved siden af røgen kirke og Ja røgen hunde skov. Men også at der var noget tæt på Sorring jeg ikke lige kunne finde noget om på nettet. Ved kun at jeg har været der med handicap heste for rigtig mange år siden. Men om de havde lejet sig ind ved jeg ikke?

• #13   31. maj 2020 Ohhhh ja dig kan jeg godt huske - med den smukke skimle ungheste smiley

Jeg tror at frijsenborg ejer meget af skovene, så måske også den anden skov du nævner ? Evt prøv at ring til godskontoret på frijsenborg og spørg - de er smadder søde og venlige at tale med smiley

Har du været over på Voel og omegns rideklub ? Jeg mener de også har springundervisning, og de virker også vældig venlige, de gang jeg har været over at ride hos dem smiley

Tillykke med gårdkøbet.

Mvh Charlotte

Kommentér på:
Ride skov omkring røgen, Hammel

Annonce