{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  "farlige" ting til træning
  • #1   10. nov 2020 Løse heste i ridehuset, tag en foldbar vasketøjskurv over hovedet, kom løbende ind fra høje, med vasketøjskurv, fald over dine egne ben, se din venindes hest skide en sprællemand og din egen stå og glo på dig, fordi den synes du er lige så åndssvag som du føler dig...

    Det er nok ikke noget den har set før, tænker jeg!


  • #2   10. nov 2020 Bestemt ikke! Mangler bare ridehuset og en venindes hest. Så tænker jeg, der er er en super øvelse smiley

  • #3   10. nov 2020 Træn din hund lige udenfor folden.
    Er hestene okey, så træner en hund og en hest samtidig.

    Der er nogle heste, som kan finde på at reagere meget skeptisk på hunde - og det synes jeg er vigtigt at træne væk.
    Der er dog også hunde, der reagerer tovligt på heste. Fx gøer - eller min der "saboterer" arbejdet, for den hest jeg træner ved at løbe rundt om benene på den.

    Du kan Google western genren trail.
    Eller, almindelig mountain trail.


  • #4   10. nov 2020 Hvis du har mulighed for en hjælper der eventuelt kan kaste en bold henover ryggen, slå en paraply op på afstand, flagre med ting på afstand m.m. Et er at du har trænet det kontrolleret og tæt på, noget andet er hvis det kommer pludseligt fra en anden person og på afstand smiley

  • #5   10. nov 2020 Hvad med at smide en madras eller to på jorden.. så får den lidt at tænke over, både hvad det er, og hvordan den sætter sine ben. Jeg gør det med min, selvom han er iskold, men det kræver lidt at han er opmærksom på hvor han træder.

  • #6   11. nov 2020 Vi er nok mange, der har set videoen, hvor en hesteejer har en hestemaske på hovedet og hendes hest er nysgerrig og undersøgende. Da hun tar masken af, føler hesten sig snydt, blir bange og stikker af.... smiley
    Eller videoerne af heste der ligger sig i børenes badebassin. Det er vist ikke årstiden, men vandtræning. Nogen heste er bange for vandpytter og vil ikke gå igennem dem, måske fordi de ikke kan vurdere hvor dybt vandet er.
    En startet plæneklipper/ havetraktor. Måske en cyklende veninde med på ridetur?


  • #7   11. nov 2020 Lav et boldbassin med de der små kulørte bolde, som hesten skal gå igennem.

    Spræng balloner tæt på hesten og/eller få hesten til at træde på dem så de sprænger.

    Læg gamle bildæk i 2-4 rækker og med en 4-5 stykker i hver. Så skal hest gå igennem dem. Ikke farligt, men god træning alligevel.

    Tag en gammel gryde og slå på den med en grydeske.

    Tag nogle store plastflasker og kom ting i der larmer. Fx småsten i den ene, klokker og bjælder i en anden.
    Gå/rid og hav flaskerne slæbende efter jer i en snor (du har dem i hånden, ikke spændt på hesten).

    Det er alle øvelser der ikke kræver det store og som man kan lave alene med hesten.


  • #8   11. nov 2020 I dag legede vi med en voksdug, der skal smides ud. Den var i hvert fald ikke farlig.
    Men tak for de gode forslag!


    profilbillede
  • #9   11. nov 2020 Nu har jeg været med på Skeid her i Norge, skal prøve at huske.
    Et udstoppet villsvin var hestene ikke trygge ved smiley
    Flag, plastikstrimler, skumgummi ting, sådan noen lange nogen etc, hesten skal gå igennem
    En manequin dukke med diverse tøy på
    En træbro, gerne i glade farver
    En vippe
    Lave en teltplads med hængekøje, bålplads, stole etc.
    Gå under grabben på en gravko
    Som det er sagt gå over presenning, madrasser
    Det boldbassin vi har mødt er lavet i træramme.
    Kæder der flyttes fra tønde til tønde
    Stå på en flise, stub etc
    Gå igennem en grenbunke
    Bruge en kabeltrommel til at sætte håndtag i og så gå rundt om, hvis hesten er indredet af og på, på den
    Sende brev i postkasse



    profilbillede
Kommentér på:
"farlige" ting til træning

Annonce