Bide promblem eller en legesyg pony!;D {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger så
passer min veninde og jeg 3 små shetlandsponyer.
der er bare det problem at Charlie bider/snapper.
han bider/snapper for sjov, hvis der ikke er noget der passer ham, osv.
Har i en god ide til og kurrere det?
Her er lidt information om ham:
*Charlie
* Fra sidste år
*Har en mor, Esmaralda og en lillesøster Dulla;D
*Vallak
*Kan ikke lide og blive holdt i grimen, så han ikke kan snappe/bide
*Elsker og blive striglet
*Elsker og få Massage
*Kommer når man kalder eller at man bare er der, så kommer han styrtende hen til en og bider/snapper/vil lege
og det er faktisk ret skræmmende
*Han har ikke prøvet så meget endnu
Om Familien:
Hans mor, Esmaralda: 10 år, sort
Hans lillesøster, Dulla: Fra i år, Forventes grå
Håber i kan hjælpe for man kan ikke side på kanten af boks døren uden han lige tager røven på en!;D
maj 2007
Følger: 97 Følgere: 94 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 1.100
og så skal han vendes til at blive holdt i grimen, giv ham godbider mens du holder fat i ham, lidt tid af gangen.
held og lykke
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 284 Svar: 1.339
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.684
men jeg tror det er fordi alle giver ham godbidder (han er elevpony) og så tror jeg han bliver vant til t når nogle kommer får han noget ..
jul 2006
Følger: 121 Følgere: 108 Heste: 4 Emner: 161 Svar: 996
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.639
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 284 Svar: 1.339
Tusinde tak!
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.647
Jeg ville undgå, at fodre den med godbidder uden grund, men istedet fodre den i krybben.
Har prøvet med en hest, der snappede ud når man gik forbi, at gå hen og bakke den lige så stille og venligt ind i boksen igen. Der skulle nogle gentagelser til, men til sidst snappede den ikke ud. Måske var det værd at prøve?
Du kunne jo evt. også træne med godbidderne, og give dem for belønning. Hvis din hest eks snapper ud, så kunne du jo prøve at bakke den tilbage, når den står roligt uden og snappe, kan du give den godbiden.
For hesten er der jo en adfærd der lønner sig - og en der ikke gør, hvis du er konsekvent og kun giver godbiden ved den adfærd du ønsker ( i dette tilfælde: stå roligt og lad være med at snappe ) så er det den adfærd den vil prøve at fremvise fremover, fordi den ved den skal stå roligt før den for godbidden.
Bide promblem eller en legesyg pony!;D