{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Friesere og træning... {{forumTopicSubject}}

Hej hestefolk smiley
Da jeg leder efter ny hest, så jeg en frieser der var tilsalg hvor sælger skriver at hun kun vil sælge til en, som kender racen og måden at træne friesere på..
Så mit spørgsmål er, hvad er det der gør at friesere skal trænes på en anden måde? Jeg er ret erfaren ift dressur, men vidste ikke at Friesere skulle trænes på en anden måde smiley
Tak på forhånd smiley


Kommentarer på:  Friesere og træning...
  • #1   11. maj 2021 Det skal de som udgangspunkt heller ikke - men frisere har tit en meget højt ansat hals, og hvis de ikke bliver trænet nok i en lang og dyb træningsform, så kan det være svært for dem at bruge kroppen og især ryggen korrekt.
    Derved bliver det en træls spiral, hvor hesten placerer halsen højt, taber ryggen, tager korte/stikkende skridt og bliver mere og mere utaktet.

    Måske har sælger ment noget andet, men det er hvad jeg tænker på, når jeg hører friser og dressurtræning.


  • wicky w
    wicky w Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   12. maj 2021 Jeg har haft 3 af slagsen og mixere med racen - og de er vidt forskellige - de nye typer er mere sensitive End den “gamle” type hvilke er meget ærgerligt at racen er ødelagt i forsøget på en slankere hest.
    De er enormt kloge og du kan kommunikere med dem og de prøver at kommunikere med dig så man skal være åbensindet. (Tinkere har samme evne)
    For at undgå svejryg, skal og bør de rides langt og ned. Og ikke under lod og højt.
    Se evt. videoer ingen hårdhændethed.
    De elsker at få afvide at de er smukke og flotte..
    Jeg havde telepati dame ude - Min første var så ked af min mand havde udtalt “den er jo ikke engang flot” så han måtte starte forfra med snak og godbidder - den blev så glad for ham at den havde hele hovedet inde i gravemaskinen når han ordnede fold. Og min nuværende ved han er flot, og eller man siger det til ham - men enormt sensetiv og ryster nærmest skellettet ud af kroppen nogle gange.. “starter forfra hver gang” men enormt lærenem og husker som en elefant - på nær når det gælder at blive forskrækket over den samme trailer eller skovl hver dag ??


Kommentér på:
Friesere og træning...

Annonce