{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Shetlænder træning {{forumTopicSubject}}

Hey! Long time no see.
Hvad laver I andre med de helt små heste? Eller kender I nogle inspirerende youtubekanaler jeg skulle tjekke ud? Al jordarbejde har iinteresse. Laver en del med min egen, men da shetteren jegogså træner med også har en lille rytter, er jeg mere forsigtig med ting der kan ende ud i unoder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shetlænder træning
  • #1   8. dec 2021 Godt nok har jeg ikke en specielt lille pony, men jeg laver en del jordarbejde med hende så kan da godt komme med lidt inspiration smiley
    - Gåture
    - Miljøtræning fx er det meget praktisk at lære dem at stå med benet i en spand vand, hvis man pludselig står og skal bruge det ved hovbylder. Ellers er der selvfølgelig mere klassisk miljøtræning hvor man arbejder med farlige genstande
    - Dressur for hånd og styrketræning fx ved hjælp af bomme og madrasser
    - Scentwork
    - Mindgames
    - Tricks fx smile, target, kaste noget, gribe noget osv.
    - Longe som også kan varieres meget
    - Fangeleg
    - Arbejde med fri shaping

    Det var lige de første ting jeg kom i tanke om. Håber det kan inspirere lidt! smiley


  • #2   8. dec 2021 Hvad er scentwork og mindgames? Google giver umiddelbart ikke ret meget info.

  • #3   8. dec 2021 Scentwork er også relativt nyt at gøre til heste. Du kan prøve at søge på forskellige lege til hunde i stedet men kort fortalt handler det om at få hesten til at bruge sin næse. Den letteste og nemmeste måde at komme i gang på, er at smide en masse godbidder på jorden og få hesten til at snuse sig vej frem til dem. Ellers kan du arbejde på duft-diskriminering på samme måde som man træner narkohunde fx ved brug af urter. Derudover kan man lære dem at følge et spor. Der er mange flere muligheder men det er lige som en start.

    Mindgames kan have lidt forskellig definition alt efter hvem man går efter men Camilla har et blogindlæg til noget som kan være en mulighed:
    https://www.hestegalleri.dk/blog/mindgames-inspiration-til-vintertraeningen---del-i/407
    smiley


  • #4   8. dec 2021 Jeg trænende ponyerne i mange forskellige ting ??
    Longering, lange liner og dressur fra jorden, køre liner, miljø træning, tricks ??


Kommentér på:
Shetlænder træning

Annonce