{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Sende hest i ridning
  • #1   9. jan Camilla Stormont smiley

• #2   9. jan Sarah Gerding

• #3   9. jan Hulkær heste v. Tom Buhl

• #4   9. jan hestefornuft, sendte min hoppe afsted hvilket jeg har været enormt glad for, regner også med at sende unghesten afsted i år eller næste år ??

• #6   9. jan Camilla Stormont!

• #7   10. jan Heste velfærd er jo temmelig subjektivt... For mig er hestevelfærd = sundhed. Sundhed kommer af opbyggende træning, der ikke skader hesten, og jeg er desværre så røvkritisk, at jeg ikke kender mange jeg ville sende min hest i træning hos herhjemme. Mange af de "alternative" metoder, er baseret på træning der belaster forparten alt for meget... Mange af de traditionelle metoder er baseret på at drive hesten kraftigt frem til biddet... pest eller kolera.
    Ja det var nok ikke så hjælpsomt udi at finde et sted at sende din hest hen, men jeg kan kun opfordre til at kigge dig grundigt for. Se billeder og video af træningen. Går hesten kraftigt på forparten, som jeg ved den gør ved flere af de trænere der er nævnt her. Fokuseres der på ligevægt og balance, og koordination i stedet for kunstig placering af hoved og hals, samt rytme og takt, frem for tempo og store benløft.
    Jeg havde klart valgt at træne min hest selv og så søge viden dertil, men skulle jeg vælge en træner at sende min egen hest til, så blev det nok Sanne Olafsson.
    Og lige en sidebemærkning, så mener jeg at sund træning og giver en glad og motiveret hest, hvilket jeg også selv bliver bekræftet i når jeg er ude og undervise. Hvorimod, man kan betinge en hest til at acceptere usund træning, så kommer glæden helt af sig selv ved sund træning.

• #8   10. jan Helt enig Lisette S.

• #9   10. jan Jeg sender min dv i tilridning hos Hestefrihed.dk her 1. februar eller 1. marts, alt efter hvornår hun får plads.
    Jeg var ude og se det sidste år, og var bare helt sikker på at det var det rette for min hest, og jeg har ventet med længsel til de fik plads.

Min er bokshest, men er vant til at komme ud kl. 06. og ind kl. 20-21, så de forslog selv at han kom i deres løsdrift i stedet. Fungerer det ikke, kommer han på boks.

Hun tager i den grad den enkelte hest i centrum, så hesten ikke skal passe i deres rammer, men at deres rammer tilpasses hesten.
    De vil gerne være behjælpelig med fodervejledning, men man har selv sit eget foder med med. Og der er ikke begrænsninger på hvor omstændigt det må være (min får en del forskellige tilskud).
    Jeg måtte også gerne komme med min egen wrap, hvis jeg ville (producerer selv med analyse). Det syntes jeg dog er for bøvlet, og de har selv super lækker wrap med analyse.
    Jeg er aldrig før stødt på et sted, hvor det er så skrædersyet. Selv hvad man ønsker af tilridningen er individuelt.
    Så min skal primært bare ud og gå en masse tur. I skov og på vej.
    Så putter jeg selv noget dressur i ham, når han har fået nogle muskler og en god kropsbevidsthed

Kommentér på:
Sende hest i ridning

x