{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Plag der sparker ud {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg har et plag på 1,5 år og er fornyeligt blevet vallak. Den er super sød osv men hvis det bliver utryg overfor fx et barn der er lidt vildt. Så vender den røven til og sparker ud. Den har også flere gange vendt røven mod mig hvis jeg har skældt den ud over noget den ikke skulle lave. Det er mit første plag og jeg vil gerne spørge hvad jeg kan gøre ved det. Den gør det ikke hvis man går med den men det skubber en med hovedet og har faktisk ikke noget respekt for mig. Så hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plag der sparker ud
  • #1   2. jan de 7 lege er en god ting at lærer
    især når hyppen er i den alder. De er nogle vildbasser som skal afprøve det hele

    har selv været turen igennem 3 gange. Så har prøvet
    må så sige at jeg sidste gang min vallak gjorde det, sparkede ham på låret (ikke hårdt men bare marker på samme måde som hans mor ville have gjort) Han sparkede for at ramme. Og der stopper legen altså. Så var det overstået.
    efterfølgende gjorde han det kun udenfor, når jeg mindst var langt væk - og så gik han gerne efter en bestemt pæl

    pas godt på dig selv. De kan være hårde i betrækket


  • #2   3. jan Ja, den bliver nok upopulær den her, men de par lømler jeg har haft af sådan en størrelse der, stoppede først med at sparke efter mig, da de selv fik et los. Og ligesådan med at vise tænder og bide efter mig. De gør det fordi de udfordrer dig, det er deres adfærd. Heste er født med en plads i flokkens hierarki, indtil den udfordrer det. Den skal ikke hverken kues eller have tæsk, den skal bare møde en barriere, der gør det umuligt at rykke opad i hierarkiet. Og den barriere skal være fuldkommen ueftergivelig, for din plag bliver ikke ved med at være en plag.

  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #4   5. jan Prøv lige at se tiden lidt an. Det kan jo være at plagen falder til ro efter kastereringen. Når en hest vedblivende vil sparke, kan hesten kan sendes tilbage til køber. Hvis den fortsætte med at sparke, så skil dig i alle tilfælde af med den af med den før du kommer til skade. Det bliver jo nok til en slagter. Den er ulovlig at sælge uden at oplyse at den sparker.

Kommentér på:
Plag der sparker ud

Annonce