{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.174 visninger | Oprettet:

Pessoa Longe system {{forumTopicSubject}}

ja da jeg efterhånden kan se der er virkelig mange der søger dette system og det er temmelig dyrt det orginale (ca. 1200) er der her en perfekt efterliging.
Den er til billige penge, og personligt vil jeg ikke give så mange penge for et brugt som mange folk vil have, mange vil have imellen 300-400 kr.
Så her er det til kun 350 kr!!!!!

www.horsepoint.dk

under longering

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker, montering af Fuga dobbelt afbryder 600 kr.
  • Male arbejde ca. 60 kvm 1.500 kr.
  • Rengøring af Tom lejlighed 1.220 kr.
  • Afhøvle og lakere gulv 4.900 kr.
  • Fjernelse af jord og sten 2.000 kr.
  • Fræsning af stubbe og rødder 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pessoa Longe system
  • #1   28. dec 2007 hmm har da næsten lige læst en annonce om at det lægger et ALT for stort tryk på hesten og det er jo ikke særlig sundt??

• #2   28. dec 2007 Mia A : Det er trods alt kun en annonce, så tror ikke amn skal lægge sig s meget til det.. desuden er der rigtig mange der er mega glade for det smiley

har den dog ikke selv.

• #3   28. dec 2007 Tja -i det nye landsbaldet hest fortæller de osse lidt om det system (og det er ikke godt).

Men det er jo så op til en selv hvad man mener og vil udsætte hesten for.
    -der er jo mange meninger om alle former for hjælpetøjler osv

• #4   28. dec 2007 michelle - den annonce jeg mener smiley det er jo højst sandsynligt rigtigt når de skriver det i et anerkendt hesteblad, ikke smiley bevist er jo bevist...

• #5   28. dec 2007 det er jo ikke lige meget hvordan man bruger dette system, og mange heste i dag får ondt i ryggen fordi de ikke har musklerne i ryggen til dressur.

Der er mange massør og akupuntør der står indenfor dette system, man skal bruge det med omtanke og sætte sig ind i det før man bare smider det på hesten

• #6   28. dec 2007 læs artiklen, så ka du være med i debat.

• #7   28. dec 2007 ja nu var det mig der oprettede dette forrum, og vi har forskellige meninger om dette produkt, og der er godt nok også vist gode ting end lige det der står i det blad.

• #8   28. dec 2007 Mia A:
    Jeg bruger min pesoa mindst en gang om ugen på min pony, da den hjælper enormt meget med at opbygge en super god overlinje.
    Brugte den også på min anden pony i 3 måneder hvor han KUN måtte gå i den, pga. dårlig ryg. Og dette havde vi fået af vide at rimelig prof kiopraktor. Han har tindens til at putte sig meget og gå meget højt, og han havde INGEN overlinje. Eftre jeg brugte den så meget på ham er han blevet meget beder til at strække sig - og han har fået en suoer fin overlinje ;D
    Begge mine ponyer kan rigtig godt lide at gå i pesoaen, så jeg syntes det lyder som noget sludder det der står idet blad smiley XD

• #10   28. dec 2007 Jeg er enig med Josefine C. Borrye smiley

• #11   28. dec 2007 Josefine: Ikke for at hakke på dig, men har du nogen sinde prøvet ;D

• #13   28. dec 2007 jeg har set det i brug og de skader det medførte hvis hun var blevet ved med og bruge det havde hun lært sin hest og gå en glimrende tølt..... vi havde kursus med cecilie stadler der bankede noget fornuft ind i hovedet på hende.... det er cecilie stadler der udtaler sig i landsbladet hest..... bare brug en kapsun du får samme effekt men uden mærkelige tryk osv.... alle hjælpemidler kan bruges og misbruges

• #14   28. dec 2007 har brugt den.... men vil aldrig bruge den igen efter jeg har læst den artikel ...

• #16   28. dec 2007 Josefine: Okaj, smiley
    Men det er heller ikk for at være sur eller noget, har bare hørt prof. sige at de kommer op med ryggen smiley Og det har den 100% også gjordt på min den ene pony ;D
    Men det er jo også op til ne selv hvordan man vil ride XD

• #18   28. dec 2007 Ja, det er også det jeg mener, mine heste har bare godt af at komme i pesoa, det er MIN menind og dem der hjælper mig's . Men derfor behøver andre ikke at skulle kunne lide pesoaen . ;D

• #19   28. dec 2007 det er godt, så længe man ikke misbruger det.

• #20   28. dec 2007 Som artiklen i hest fortæller giver sådan en anordning et tryk på over et ton i hestens nakke.. Ikke noget jeg ville bruge

• #22   29. dec 2007 Erklærer mig endnu engang enig med Josefine og Signe smiley

Ville aldrig byde min hest et tryk på 1 ton!!

• #23   29. dec 2007 Nu har jeg jo ikke artiklen ved mig, men det de skrev der var i korte træk at det tryk der kommer i hestens mund hvis den slår fra er på omkring 2 t (så vidt jeg husker), og at hesten derfor vil rulle sig sammen i stedet for at gå frem og ned.

Jeg har selv aldrig brugt det system, så jeg kan ikke udtale mig på baggrund af erfaring, men blot hvad jeg har læst.

Som sagt er der jo meget dlte meninger om enhver form for hjælpetøjle, og self osse til dette system. Det er jo så op til den enkelte at beslutte hvad de vil lægge hest til.

• #24   30. dec 2007 Hephey...

Jeg har brugt passoaen på min hest med stor succes. han har fået en fin overlinie og har ikke længere de samme rygproblemer som tidliger ejer havde forårsaget...
    Jeg har dog mistet min passoa da jeg flyttede (den forvandt på mystisk vis sammen med noget andet af mit udstyr) så jeg bruger i stedet inspædinger og en elastik bandage om bagparten der virker fuldt ud lige så godt...

Men passoasystemet skal bruges med stor forsigtighed og omtanke, den kan som alle andre hjælpetøjler misbruges...

• #25   31. dec 2007 Jeg er slet ikke i tvivl om at sådan en ofte vil give flere ryg muskler.. men samtidigt kan den give grumme nakkeskader, smerter i munden og få hesten til at søge bag tøjlen.. hvilket jeg ikke ønsker..
    Nej jeg ville vælge en kapsun og så en bandage om bagparten (som Carina O nævner) men altså uden af spænde hoved ind.. så får den bagparten bedre med uden at blive hevet eller trykket fortil og den kan finde sin egen balance..

• #26   6. feb 2008 Der er jo også en grund til at dyrlæger anbefaler det ! og det er jo ikke på samme måde som indspæningstøjler, hvor de sidder "stramt" . men snorrene skal jo være nogenlunde løse i det ..

• #27   6. feb 2008 Hest til salg -det har så osse noget med at gøre at fordi det går ned om bagparten så vil hesten få nogen gevaldige ryk i munden hvis den slår fra (osse selvom det er løst) -derfor vil de fleste heste rulle sig sammen istedet for at slappe af og bruge ryggen.

-men som allerede sagt er det jo en smagssag grænsende til religion når vi snakker forskellige hjælpetøjler, så jeg anser det ikke for synd/mishandling eller hvad folk nu ellers kan komme på, men bare ikke noget jeg ville bruge på min hest -så må andre selvom hvad de mener om den.

• #28   26. feb 2009 jeg ser sådan på det at det er hestens bedste ven smiley
    den tvinger jo ikk hesten til at gå ned. me nat bruge sig rigtigt altså bagfra og gennem ryggen, pessoaselen er derfor så "dygtig" fordi den giver helt præcist efter, når hesten går rigtigt.

• #29   12. jul 2011 Altså jeg er også glad for pessoaen, da vi har haft problemer med at ride min søsters pony frem og ned, så har vi brugt pessoaen (på opfordring af vores ridelærer, som er uddannet og har arbejdet på katrinelund, men stoppede grundet en skade, der gjorde hun kun måtte ride 5-6 heste dagligt) og hun er efterfølgende blevet en del lettere at ride smiley
    Derud over har min egen hest et problem med alt hvad der kommer bag fra hende, hvilket hun altid har været, men med sadel og sådan er hun ved at have accepteret at jeg smider det på, men ikke ret mange andre, selv når bagbummen i traileren kommer på er hun ved at blive panisk, men får hun lov til at spise imens er der underlligt nok ikke lige så stort et problem :i men hun har haft ondt i ryggen og kiopraktoren sagde at hun egentlig var mest tilhænger af pessoaen (hun er self. også uddannet dyrlæge, og tager også stadig ud som dyrlæge) men når hun havde det sådan med ting bag hende, kunne vi bare bruge indspændinger i longen 2 uger frem, men igår prøvede vi pessoaen på hende, og hun gik helt afslappet og så ud til at NYDE det, men hun har også lige fra dag 1 i tilridningen ønsket at gå korrekt med hovedet, og ved godt mange er imod dette, men hun er en ret spinkel hoppe, af bygning og ville nok have lidt tendens til dårlig ryg hvis hun skulle op med hovedet, MEN HUN GØR DET AF EGEN FRI VILJE! smiley og vi vil nu til at longere hende i den engang imellem, så hun finder ud af at det der bagfra altså ikke er farligt ;P

Kommentér på:
Pessoa Longe system

Annonce