1.084 visninger
|
Oprettet:
Genoptræning af traver {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg har en traver som har det lidt svært med at trave langsomt på banen( og reagere dårligt på et stop signal) når man prøver at stoppe den løber den hurtigere og det ender med at den bare stikker af på banen. Har nogen nogle tips og tricks til hvordan man kan træne sin traver til at reagere bedre på et stop signal og trave langsommere????
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 185 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.084
Den løb også "travløbs trav" i starten, og hvis man tog i tøjlen, for at bremse den, så var den ved at smække en en skalle, fordi den kastede hovedet bagover.
Kan ikke 100% huske hvad hun gjorde, da det er ved at være MANGE år siden, men kan huske det tog tid og masser af tålmodighed, men den blev faktisk rigtig fin til sidst
Mener hun trænede meget longearbejde med den i starten.
Angående det med at den gerne vil løbe stærkt, så har jeg personligt gode erfaringer med at lave en masse volter og lignende - de kan ikke rigtigt komme til at løbe så stærkt, hvis de skal dreje samtidigt
Jeg har også gode erfaringer med en masse halve parader.
Nu ved jeg ikke, hvordan du plejer at bremse, men jeg kan anbefale dig så vidt som muligt, at bremse for sædet og/eller stemmekommando.
Du kan evt. indøve stemmekommandoen under longearbejdet til en start
Og ja, det er 100% en cliché, men prøv evt. at se om du kan få en underviser ud og hjælpe dig, om ikke andet så bare lige en periode, til det begynder at gå den rigtige vej - det kan være en stor hjælp, at der er en fysisk person med på sidelinjen der kan hjælpe og guide
Og alternativt kan du sikkert få en del hjælp og råd i hestegrupperne på facebook (Der er også mere liv i grupperne derinde, end der er her)
Enten i nogle af de store grupper som "Hesteland" eller "Hestefolk der vil hjælpe hinanden uden censur" , eller evt. Camilla Stormonts gruppe, hvis du er mere til den slags: https://www.facebook.com/groups/1072286663286557
Generelt øvelse gør mester - det skal nok komme med tid og masser af tålmodighed
Genoptræning af traver