{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.245 visninger | Oprettet:

ville jeg kunne blive jockey rytter:') {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået afvide at man max må veje 50-52 kg for at være Jockey rytter smiley Jeg ville vildt gerne være Jockey rytter :')
men jeg skal tabe mig cirka 15 kg smiley Jeg overvejer det meget kraftigt.. da jeg er godt i stand som 13 året.. jeg er 1,68 cm og vejer c.63 kg smiley hvis nu jeg skære totalt væk fra slik og chips og alt usundt.. Og kun spiser nødvendigt.. tror i så at jeg ville kunne tabe mig til 50-52 kg :'/?
I skal være 100% ærlige.. hvis jeg skære totalt væk fra alt usundt.. og kun spiser sundt, når dte gælder og jeg cykler 6 km om dagen... ( og rider 2 gange om ugen+ for nart min egen islænder, men som voksen hvis jeg blir Jockey rytter, så ville jeg have en stor fuldblod)
Det værste er bare, kan jeg holde mig væk fra slik og kager og alt usundt.. i ½ til 1 helt år :(?????

tror i... hvis jeg taber mig helt ned på de 50 kg, og jeg føgler min drøm... tror i så det blir til noget.....!!!???
i skal være 10000000% ærlige!!

p.s Havde i selv gjordt det, hvis i bare følte det var det, i brander for??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ville jeg kunne blive jockey rytter:')
  • #1   1. mar 2008 Altså, en jockey rytter skal helst heller ikke være 170 - så selv hvis du tabte dig, tror jeg ikke det kunne blive aktuelt /:

• #2   1. mar 2008 Tror måske bare du ville blive sygt tynd?

• #3   1. mar 2008 jeg tror jeg ville gøre et forsøg. hvis jeg virkelig brændte for det..!

• #4   1. mar 2008 Det er sygt at prøve, når du er så høj, og du ikke engang er udvokset endnu. Det vil være svært for dig at få arbejde, da ejerne gerne tager de mindste, letteste jockeyer. Men man kan vel altid blive træningsjockey eller sådan noget, tror jeg.

• #5   1. mar 2008 Kender du reglen om ikk at oprette samme emne flere gange ? Tak

• #6   1. mar 2008 man behøver jo ikke lige at være 100% under 1,70.. man skal bare kunne holde balancen smiley måske have stige bøglerne lidt længere nede end nomalt.. xD

Ej okay.. det er bare en Giga drøm jeg har.. og self. ville jeg da også spise lidt!

• #7   1. mar 2008 nej. du bliver for høj. jeg kan går ind som jockey uden problemer vid jeg gad

• #8   1. mar 2008 Nej det vil du ikke kunne!
    Jeg har samme højde som dig og er meget MEGET tynd og vejer mere end 50 kg;) Og jeg skal IKKE mere ned i vægt

• #9   1. mar 2008 uhm... nogle af jer som ved om man kan være træner uden selv at ride :)?

• #10   1. mar 2008 man kan blive jokey træner selvom mam vejer for meget og er for høj...jeg er blevet tilbudt job i england i newmarket som jokeytræner... man kan bare ikke starte løb!!!

• #11   1. mar 2008 jeg syntes helt bestemt du skal gøre et forsøg ! smiley og følge din drøm smiley det er det eneste rigtige smiley så må du se tiden an og håbe du ik bliver for høj :b

• #12   1. mar 2008 pas nu på at du ikke får dig i en spiseforstyrrelse i din streben søde, det er virkeligt ikke sjovt.
    Og det kan da godt være at du selv synes at du jo bare vil tabe dig, men pludseligt tager det overhånd.
    desuden er du får høj søde, og det ville slet ikke være sundt at blive så tynd.

• #13   1. mar 2008 så der er måske en mulig hed at blive udannet som jockey træner, :O???
    selvom man ikke vejer lige præcis 50 kg.. og er over 1,70 som voksen??

• #14   1. mar 2008 simone : )
    Kan godt begynde at mærke det.. jeg har slet ikke lyst til at spise her for tiden.. her ti laften fik vi katoffel mos med bacon.. Bacon kunne jeg slet ikke få ned, og det var så lidt jeg spiste.. og jeg føler mig overhovde ikke sluten :S??? det er først nu jeg tænker over det..

• #15   1. mar 2008 Michael - nej men om 1 time har hun sikkert oprette igen, og derfor siger jeg det da flere og flere faktisk gør det !

• #16   1. mar 2008
    Du skal bare vide at jockey-ryttere lever enorm usundt, nogen gange spiser de ikke i flere dage for at de ikk vejer for meget når de står op på vægten.

Der er altså jockeyryttere på den højde som bare sagtens kan gå til den vægt der er påkrævet..

Men det er et mega usundt liv de lever.

• #17   1. mar 2008 du træner dem i intervaltræning på lange distancer...i england kommer man på jokeyskole...tror nok den er gratis...og bagefter er man garanteret job i en galopstald...de fleste steder får man så ansvaret for 3 heste som man skal træne i løbet af en dag, morgen middag og aften. man sakl sørge for at de 3 er i orden og tage med til løb.

• #18   1. mar 2008 Jeg er 173cm, og vejer 57 og r faktisk lidt tynd så det ville du ikke kunne, Desværre smiley

• #19   1. mar 2008 I din alder er det ikke sundt at slanke sig.. bare det at du skriver at du ikke kunne få dig selv til at spise bacon viser du så små er på vej ud på et skrå plan..
    Man sulter sig ikke til at være jockey.. de er bygget sådan fra fødslen.. hvis du sulter dig til vægten vil du hele dit liv skulle sulte dig for at holde den.. og det er absolut ikke sundt..

• #20   1. mar 2008 En af mine veninder er ca 173 cm og vejer omkring 54 kg tror jeg. Og hun er ekstremt tynd. Det er virkelig uhyggeligt. Flere andre jeg kender har det på samme måde. Så ud fra det, vil jeg sige at du er for høj til at komme ned på den vægt og stadig s nogenlunde ud.

• #21   1. mar 2008 lige et seriøst svar ! hvor vil du få dine kræfter fra hvis du vil "sulte" dig selv i tide og utide ?!
    Kræfterne kommer jo fra det du får at drikke og det du spiser. Du vil da aldrig ku være jockey, hvis er så høj og så ska tabe dig. Din krop vil en skønne dag sige fra, for det er jo ikk ligefrem sundt det du har i tankerne.

• #22   1. mar 2008 Ville råde dig til at lade vær selv om du brænnder for det...

• #23   1. mar 2008 self kan du blive rytter, men tror chancerne for at du kommer med i et løb er lavt. Men du kan helt sikkert være træner

• #24   1. mar 2008 Tror altså også du bliver ALT for tynd, hvis du er næsten 170.. Jeg er 172 og vejer 64.. Hvis jeg kom under 55 kg, ville jeg godt nok være MEGET tynd.. Og i din alder kan det godt være farligt..
    Synes du skal prøve at finde dig en ny drøm.. Jeg synes ikke det med vægten lyder relistisk.. Du skal jo også huske på at vægten skal holdes derned, hvilket nærmest kræver at man er spiseforstyret.. Så jeg kan bestemt ikke anbefale dig at tabe dig så meget..

• #25   2. mar 2008 GALOPSOPRT!!!!

nu har jeg levet af galopsporten i en hel del år.

DER ER INGEN HØJDE KRAV TIL EN JOCKEY!!!!!, KUN VÆGT!!!!

men hvis man er lille vil man fra naturens side have nemmere ved at sidde i balance i de korte bøjler.... jeg er dog 179cm.... og har redet MANGE løb.... og stort set altid været i pengene.... så med GOD træning kan man sagtens være høj.

det er dog også nemmere at holde sig på en lav vægt hvis man er 160cm, end hvis man er 179cm... det siger jo faktisk sig selv.

MEN.

når du allerede nu er for tung (og IKKE bare lidt).

mener jeg IKKE du skal følge drømmen.... du vil meget sansyneligt få det EKSTREMT hårdt, med at holde vægten.... og skal man tabe sig så meget.... ja så bliver man altså ret afkræftet.... desuden skal du jo tænke på at dine 10kg fedt, skal tabes, men en stor del muskelmasse skal opbygges... og muskler vejer mere end fedt... så NEJ jeg tror IKKE du kan blive jockey (og det hedder kun jockey, ikke jockey rytter.... der er amatørrytter, men det er jo kun for sjov... og her er en god vægt 53-54kg.... men mener stadig ikke det er realistisk i dit tilfælde).

jockey diæter kræver ENORM selvdisiplin.... (har boet sammen med prof. Engelsk jockey i 4 år).... vitaminpille + et æble om dagen.... sauna i flere timer... løbeture pakket ind i plastik....ikke drikke.... men vand i munden, gurgle, spytte (tager lidt af tørst fornæmmelsen).... sådan kunne han skam leve i over en uge, hvis der skulle rides let.

fraråder dig at blive jockey (men tror heller ikke med din vægt+ højde atdet vil være muligt for dig at få læreplads).

hvad med bare at ride ud for en galopstald??? her ligger du også lige til den tunge side... men det er ikke urealistisk.

• #26   2. mar 2008 nynne pigen...

hvad er jockey træner.... den titel eksistere IKKE indenfor galopverdenen....

du kan være

jockey
    amatørrytter
    træner
    amatørtræner
    arbejdsrytter

IKKE jockey træner....

• #27   2. mar 2008 og skal lige siges jeg er 179cm, men har altså REDET 53kg (incl sadel, bodyprotector, tøj).... men jo jeg var meget tynd.

• #28   2. mar 2008 nynne pigen

man træner altså ikke sine egne 3-5 heste i England...

man træner mange forskellige.... der bliver tit byttet rundt på, hvem der ridder hvad....

du rider bare dem som er skrevet ud for dit navn!

men jo man muger, strigler og tager til løb med de heste man har ansvaret for!.

men de fleste af de gode jockeyer arbejder jo ikke på denne måde.... de er kun i stalden for at ride. i england mister en jockey en stor del respekt af trænerne, hvis han/hun bliver nød til at tage stablelad arbejde for at kunne forsørge sig.... der bliver så set lidt ned på personen... og der vil ikke blive tilbudt nær så mange ridt!.

• #29   2. mar 2008 jane S
    pu ha, klap lige hesten...føler lidt du overfalder mig her...
    amatørrytter
    træner
    amatørtræner
    arbejdsrytter

jeg ved godt der ikke noget der hedder det jeg sagde det var mere for at få den rigtige forståelse ind i ordet... jeg kan ikke engang huske hvad han kaldte det på engelsk men det jeg mente var den som trænede/red hestene uden for løb!
    er det ok, eller skal jeg også have brækket nakken?????

• #30   2. mar 2008 det var ikke det indtryk jeg fik!!! og det var slet ikke hvad jeg fik at vide og så...men der findes vel forskellige måder at arbejde på der, ligesom der gør i danmark!

• #31   2. mar 2008 hvis du bare skulle passe heste, muge, ride og tage med til løb hedder det stablelas (når du er en pige stablelad for drenge).

det var ret sansyneligt det du skulle.

skulle du kun ride hedder det workrider.

og nej du skal ikke have brækket nakken... men du skal have styr på facts før du rådgiver!

ingen bliver træner i Newmarket uden MEGET baggrund i galopsporten!

• #32   2. mar 2008 man regner faktisk med at det er facts når man man snakker med de mennesker der er derovre...!

• #33   2. mar 2008 jamen det kan jeg så bekræftige efter 3 år som amatørrytter for ENGELSK galopstald...

det er det ikke smiley

• #34   2. mar 2008 okay...det er da bare helt i orden! smiley

• #35   2. mar 2008 Det har ikke så meget med om du taber dig det har noget med din bygning at gøre. Du lyder til at have en god bygning med kraftige knogler så det skal du bare være glad for. Du vejer ikke for meget. Lad være med at sulte dig, enten bliver det en besættelse for dig og ender måske i en spiseforstyrrelse hvilket ville være forfærdelig og så opnår du hvert fald ikke din drøm. Så skal du først bruge en masse år på behandling og psykolog.

Nyd i stedet din ungdom og dine heste og rid måske løb for sjov. Når du så bliver ældre finder du måske ud af at du ville noget helt andet.

• #36   2. mar 2008 enig mie t

men mange prof jockeyer stopper hellere helt ned blive amatørrytter.

• #37   2. mar 2008 Det er altså noget tis med at man ikke kan når man er høj :)!
    Hende jeg har trænet heste for, er altså meget høj. Louise. Hun er 1.80 eller højre , og hun er jockey! Men hun er også rigtig rigtig tynd smiley

• #38   2. mar 2008 louise er ca samme højde som jeg... 179-181 eller der omkring.

hun startede også som amatørrytter....

rigtig sød og køn pige

• #39   4. mar 2008 Man kan sagtens blive jockey rytter selvom man er høj!

Jeg er selv 1.79 og og er blevet spurgt flere gange, så sent som i søndags kom der en mand og spurgte!

Men det du skal tænke på, er at det kræver enorm meget, din kondi skal være helt i top og der er ikke noget med at drikke eller ryge, for den sags skyld! Og ingen byture, for så er man kvæstet de næste 3 dage og det kan ødelægge ens træning..
    Men hvis det virkelig er noget du brænder for og du har kontakten synes jeg bare du skal springe ud i det.. for det er kanon spændende, men også hårdt.!

• #40   5. dec 2009 sorry men se lige hvornår jeg lavede dette emne haha xD

• #41   9. dec 2010 Kunne jeg måske?
    Er 158 & vejer 55??
    Har altid kunne tænke mig det..

• #43   18. apr 2011 Gå for guds skyld efter dine drømme. Du har kun et liv smiley

Hør nu her så skal jeg give dig nogle råd som er sande og som kan bruges.

Jeg rider trav og monteløb men har mange venner der ridder væddeløb/galopløb.
    Er det dine planer at du vil ride i Danmark??

Det er ikke svært at blive i jockey, men som jane siger er det hårdt arbejde. Hun har dog reddet i England og der er ikke de samme regler som i Danmark.

Du kan altid kontakte dansk galopforbund eller de danske væddeløbsbaner de er enormt søde til at hjælpe og de kan svare på alt om kravene herhjemme smiley

Hvis du ikke kan finde rundt i dem er du velkommen til at skrive pb så sender jeg nogle tlf nummer til dig.

MVH og held og lykke smiley

• #44   22. jul 2013 Komplet umuligt.

Jeg er 13 og vejer 43,9. Så jeg har måske en chance for at tabe kilo til at blie amatørrytter, da jeg ikke kan tabe mig ned til 50 kg.
    Det er også umuligt at tabe sig over 5 kilo hvis man er under 20 år, da man er i voksealderen.

• #45   22. jul 2013 Lucas-emnet er fra 2008;-)

• #46   23. jul 2013 Vad har det med noget at gøre, søde?

• #47   23. jul 2013 Hvad*

Kommentér på:
ville jeg kunne blive jockey rytter:')

Annonce