{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.059 visninger | Oprettet:

Dirrer/Ryster benene {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Idag da jeg kom ud til min hest lå han ned som jeg synes var lidt sært da han aldrig plejer at lægge ned på det tidspunkt af dagen. Klokken var 4 og han plejer altid at hvile ved middagstiden. Nå men jeg gik ind og lagde mig lidt ved ham som jeg altid gøre når han lægger ned, men så begynder han at ryste helt vildt. Han var hverken kold eller varm så det var ikke fordi han frøs, nå men jeg fik ham rejst op fordi jeg ville have ham ud lidt inden det blev mørkt. Han havde stået indenfor hele dagen fordi det har regnet konstant her. Da jeg vil give ham dækken på står han og konstant dirrer med sine forben og en lille smule på bagbenene jeg bliver lidt nervøs og trækker ham så lidt udenfor og græsser med ham, og hans ben dirrede og rystede stadig undtagen det ben han lagde vægten over på. Han var hverken urolig eller lign. Bare lidt tavs. Men da jeg havde græsset med ham i noget tid gik det helt væk! Men det er da underligt at det lige pludselig bare kom? Er der nogen som har prøvet noget lignende med deres heste? Nogen der eventuelt ved hvad det? eller har en anelse om det?
Tusind tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dirrer/Ryster benene
  • #1   3. mar 2008 det kan godt være jeg spørger dumt, men hvorfor komer hesten ikke ud når det regner??

• #2   3. mar 2008 anneaalborg - Han gider ikke! Han vil højst stå derude i 5. min. og så vrinsker han og vil ind! Han bryder sig ikke om vand! heler ikke når jeg bare vil vaske ham! Og jeg ved godt at det er ondsvagt at han ikke har læret det! Men vil heler vente til sommer smiley Han kommer stortset ud hver dag! undtagen når det regner

• #3   3. mar 2008 Nej. Uhyggeligt.
    Anne: Der er bare nogle der lader dere sheste stå inde når det regner. Min gør blandt andet sammen med nogle andre private der også bliver inde. Den vil sku hellere være inde i sin boks end ude i regnen.

• #4   3. mar 2008 okay. har nu aldrig set en hest dø af lidt regn. det er da sundere end at stå inde.

men sorry, bare et spørgsmål fordi jeg synes det virker idt underligt.

• #6   3. mar 2008 anneaalborg .
    Det kan godt ske! og han kommer skam osse ud når det regner men han gider ikke! derfor vil han heler stå inde og han tager heler ikke skade af at stå indenfor en hel dag!

• #8   3. mar 2008 .::Team Jessica<'33::.
    Vi målte hans tempertur og den vidste 37.4 så han kan ikke have feber

• #9   3. mar 2008 nej der ser vi allesammen så forskelligt på det (:

jeg ser helst heste går ud så meget om muligt. og især når der er lyst.

• #10   3. mar 2008 Hans ben har nok bare sovet eller han har ligget på dem længe.... sådan kan os mennesker jo også selv få det...

• #11   3. mar 2008
    *Anne Forsberg *
    Tjah ! Men det er da bare lidt underligt at hans så er lidt tavs og virkede ikke så intersant i den godbid jeg kom med ?

• #13   3. mar 2008 Sisse & Aladdin
    Han har ført ståede inde en hel dag! faktisk meget her i vinters..

• #14   3. mar 2008 vores står da og¨ågså bare og hænger når det regner, men de kommer sku ud i næsten alt slags vejr...undtagen nar det lyner og /eller blæser helt VILDT meget(mener Orkan!!! )

• #15   3. mar 2008 jeg har to gange været nød til at tage heste ind pga af vejret. det er to år siden hvor der bare HAGLEDE så meget at det kunne slå en ko ihjel nærmest.

kæmpe hagel smiley og af samme grund anden gang..

• #16   3. mar 2008 tror det måske det kan være fordi at han slet ikke har fået ret meget med blod til benene, da han jo har stået inde hele dagen?! a

altså slet ikke har rørt sig eller bare gået rundt?

• #17   3. mar 2008 Jah! Det er jo jeres menning om en hest skal ud eller ej! Men vores kommer ind for det er da synd at lade dem stå ude når de meget heler vil ind! Og det er min menning!

• #18   3. mar 2008 hans ben er højst sansynligt syret helt til, da hesten er bygget til at gå ude og bevæge sig næsten konstant... når så den står inde så længe, så reagerer benene, fordi det er skadeligt for dem bare at stå stille flere dage;) det er unaturligt;)

personligt mener jeg heste skal ud uanset hvad... de eneste tidspunkter min ikke kommer ud, er på stævnedage(hvor han så bliver græsset meget med), hvis der er snestorm eller orkan;) i styrt regnvejer er han også ude:) ikke så længe, men mindst en times tid;) til hverdag er han ude ca. fra klokken 8 til 2-3 stykker, hvor han så bliver redet lige efter, så han kommer først i boksen ved 4-5 tiden;)

• #19   3. mar 2008 nej men det er jo unaturlit for hesten at stå i en boks en hel dag...det er da mest synd ikke at lade hest være hest??(ja, undskyld)

• #20   3. mar 2008 Unaturligt**

• #22   3. mar 2008 Alså i mener at hvis en hest ikke lige er kommet ud bare endag kan det være skadeligt? Jeg ved godt at i synes jeg er total lam når jeg lader min hest stå inde bare EN dag! og så kan i kalde mig dyremishandler eller ej! og jeg ved at hesten har behov får at komme ud hver dag! Men der er sQ da osse pisse mange heste som såtr indendørs på en regnvejrsdag! Mange over fra rideskolen har ehste der står indenfor når det regner, de tager alså ikke skade! Delle er da iværtfalder ikke død endnu og han har alså stået meget indendørs som han osse er veldig tilfreds med!

• #23   3. mar 2008 nu siger du lige han ahr stået meget indendørs. det er ikke godt for en hest og det ved alle jo.

men det er op til dig..

jeg rider på e rideskole hvor en af hestene ikke må komme ud fordi den bliver helt vild og går gennem hegnet.
    den har fået mange nykker af at stå inde.. mange.

(tror sq den bliver så vild når den kommer ud fordi den så sjældent kommer det)

• #24   3. mar 2008 jeg siger heller ikke at du er en dyre plager eller at det er synd at lade hesten stå inder bare en dag, det har jeg da selv gjordt engang, men nu har du jo også selv sagt at den har stået meget inde i vinter, og at du måske skulle prøver at lade ham stå uden for i regnen bare et par gange, da han jo sikkert kalder fordi at han har lært at du henter ham ind når han gør det??!

jeg syntes ikke du er dyremishandler, og det vil jeg helst ikke beskyldes!

• #25   25. mar 2008 alle heste er ikke ens, altså en stor arbejsdshest tåler nok lidt mere kulde og regn, end en araber gør.
    tror faktisk at hesten er lidt ligeglad med at være ude i regnvejr, der står den jo bare med røven mod regnen og glor ud i det blå.. dér kan dens ben da os syre til, eller hvad i mener der er sket med hendes hest... eller?
    alligevel er det godt at lade hesten komme ud på fold og lade den følge sine instinkter og være i flok.. men mine heste kommer altså heller ikke ud uden dækken på hvis det regner, blæser eller sner meget.. ;D og nogle gange lader jeg dem bare stå inde for det vil de nu os hellere for det meste, men synes alligevel at de har godt af at komme lidt ud på fold (=

• #26   25. mar 2008 det her er ingenting i forhold til hvordan slagtesvin har det. de er så lidt grise som en gris kan være:)

Kommentér på:
Dirrer/Ryster benene

Annonce