{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Glidetøjler?? {{forumTopicSubject}}

Min hest har det med at spænder hovedet op og er meget svær og få til bidddet, før red jeg med chambon, men hun er blevet meget opmærksom på alting her vinter. Så hun er meget stiv på begge volter. Så har jeg redet med glidetøjle på hende og det hjælper. Skal jeg blive ved med det??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glidetøjler??
  • #3   22. jan 2005 Du burde vel kunne ride din hest til biddet uden at bruge den slags altid... Jeg tror ikke på, at en hest ikke kan rides til biddet, fordi den er stædig, men udelukkende fordi den ikke bliver redet korrekt. Måske spænder den op, fordi du plejer at ride den med chambon?
    Hvad siger din underviser?

• #4   22. jan 2005 Og Mette har ret: Brug det ikke for tit, og kun hvis du ved, hvordan det skal gøres!

• #6   22. jan 2005 Nogen heste skal altså hjælpes... Det kan godt værer jeres heste bare går perfekt men det er ikke alle heste der går mega stabilt og til bidet.... NOGEN SKAL BARE HJÆLPES... Jeg rider selv med indspændningstøjler, og det er fordi min hyp ikk var redet ordenligt for jeg begynde med ham det vil sige sådan ca. 13 år uden rigtig ridning... så han har sku brug for den hjælp jeg har brug for den hjælp, da det er synd for hesten at man prøver og den så ikk ved hvad den skal.... Men når den gør det den skal giver man selvfølgelig efter...

• #7   23. jan 2005 Min hest er nybegynder og har aldrig lært at gå rigtig til biddet, den er meget opmærksom og kigger meget. Når den spænder op er fordi den bliver bange for ting udenom banen.. Min "underviser" har foreslået at jeg skulle bruge glidetøjler på min hest, da den, når den spænder sådan op også bliver meget stiv og er svær at få til alting! Og på volter skyder den bare skulderen og løber væk fra alting! Den var kun turhest inden jeg fik hende så den havde ikk rigtig lært noget! Brugte chambon på den i starten efter anbefaling fra min underviser, den hjalp også det den skulle og den var sådan set også ved at være nem at få til biddet, men fordi den er blevet så frisk (hun er kun 5) er hun begyndt med at ville løbe væk fra træerne rundt om banen ogvil altid "lave ballade.." Derfor!

• #8   23. jan 2005 Min blev tilredet som turhest og stod hos en hestehandler inden vi købte hende, hun blev tilredet af nogle piger på ca 11 år eller sådan noget og blev overhovedet ikke trænet i dressur fra da hun blev gjort ridevant som treårs, men det begyndte jeg på da jeg fik hende i sommers. Hun havde jo bare fået lov til at gå og strække hals som det passede hende og da jeg fik hende havde hun hjortehals(underhals).. Og så er hun altså UTROLIG STÆDIG!! Vil lige tilføje at jeg altså også rider uden hjælpetøjler nogle gange!!

• #9   23. jan 2005 Til Ingeborg! Sunrise er aldrig blevet trænet i dressur, hun fylder først 5 i år og blev tilredet som 3 års som turhst!

• #10   23. jan 2005 SLUT..! Behøves ikke flere svar!

• Christina H
    Christina H Tilmeldt:
    feb 2005

Følger: 1 Heste: 1 Svar: 2
    #11   17. feb 2005 det er en dårlig ode da hesten ikke har noget valg...
    det vil soge at den bliver tvunget i holdning..
    så det vil jeg fraråde....

Kommentér på:
Glidetøjler??

Annonce