{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
276 visninger | Oprettet:

HJÆLPPPP!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hoppe der ikke kan galopere, hvordan skal je lærer hende det... hun kan lidt, men fordi hun er trav hest er det lidt svært.... jeg kæmper også med at lære hende at stå stille når jeg skal op på hende.... fordi hun bare vil frem af... hvad skal jeg gøre.........

knuZZ fra miig.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLPPPP!!!!!!!!!!!
  • #1   5. feb 2005 gør, ikke noget... hehe...

hun kan godt galoperer lidt.. og hun har en skide god galop... hehe.. kan bar ikke holde den så lang tid endnu.. hehe... med det kommer nok, hun er jo kun 6 år gammel..... knuZZ

• #2   5. feb 2005 okaii. det kan frida også godt lidt.... men mere på den ene volde... hehe...

knuzz

• #3   6. feb 2005 det er en god ide at state et sted at galoper et sted vor der er god plads fx. i skoven ha en lang dressur pisk ik for at slå men lig den på sinde af lådet nå du prøver på at få et an spring... i traven skal du hele tide samle hesten , med bag ben langt inde under sig...

og det med at stå stille ... stil hesten op ad en mur eller sæt bennet i stigbøjlen og lig så snat hesten bevæer sig så stop den og gør det igen og igen bare stig foden i stigbøjlen og vis hesten går så hopper du ned på jorden igen men vis du kommer op uden hesten går så skrit en runde og hop ag og set hesten ind i stalden... det kan godt tag en time eller 2....

håber du kan bruge det...

her selv brugt disse metoder...

hillsen malou

• #4   12. feb 2005 prøv med en overdrevet halv parade og så bar frem ad og husk og lig benene helt rigtigt og husk a stilde hesten ind i volten

• Christina H
    Christina H Tilmeldt:
    feb 2005

Følger: 1 Heste: 1 Svar: 2
    #5   17. feb 2005 det hjælper at stille den op af en mur eller lignende ..
    så har den ik noen mulighed for at flytte sig...
    sådan har min anden pony lært d...
    Det bruger dyrlæger også..
    håber d måske hjælper dig...

• #6   19. feb 2005 Da Jeg skulle lære min hete at galopere sagde min lære jeg skulle løbe ham igeng de første par gange.....
    Og da vi havde øvet det mogle gange gik det lige så stille over til galopanspring når jeg gav tegn til det.... Og nu er han rigtig god til det selvom han kun er 4 år......
    Det med at din hest ikke vil stå stille når du skal op, har jeg også våret ude for..... endten det som Christina H forslår eller tage en time hvor du hopper a mogle gange og op igen til din hest bliver træt af det og overgiver sig.....
    det var bare et par porslag... Håber de kan hjælpe dig.....

KnuZz Rikke

• #7   20. feb 2005 hejsa, et forslag du kan starte med at fører hende når du skal galopere hende, og nåhr du skal op på hende og du rider med saddel, så prøv at sætte den ene fod op i stigbøjlen og tage fat i tøjlerne, og age hende mens at du stiger op, og husk at stige meget langsomt op mens at du ager hende, og lige så snart hun går bare ta lige så stille fat i tøjlerne, men bliv hele tiden ved med at age hende;-) godt tip:p

Kommentér på:
HJÆLPPPP!!!!!!!!!!!

Annonce