Hjælp Hjælp {{forumTopicSubject}}
Vi har en dejlig 8 års vallak som har været lånt ud og blevet fejlredet de sidste 4-5 måneder. Vi fik ham heldigvis taget fra rytteren, men hun havde nået at gøre meget skade på ham. Han er nu i træning et andet sted hos en rytter som både selv og vi troede kunne få ham på ret køl igen. Men han er for stor en mundfuld for hende og hun har nu sagt fra på ham.
Vi har kostet frygtelig mange penge på ham til diverse championater osv, så det er ganske forfærdeligt.
Han har fået 3 kiropraktiske behandlinger inden for 1½ måned og et par behandlinger med massage, så det har hjulpet ham en del. Nu skal han blot holdes igang.
Vi har overvejet Akademisk ridekunst, men det er helt vildt det de forlanger, 5000 kr. pr. måned, så det magter vi næsten ikke at skulle betale når vi også har 12 andre heste på stald, som skal passes.
Derfor vil jeg høre om der er nogen som har erfaringer om hvad vi skal gøre og allerhelst finde en rytter og sted til ham, hvor han kan få tilliden tilbage til både rytter og opgaverne.
Han er af racen DV og er en stor hest på 177 i stang. har 3 supergangarter og er en stor personlighed og en hest folk kigger langt efter. Han bryder sig ikke om stress og jag, men er blevet stærk iform af forkert ridning.
Så er der nogen som kan hjælpe eller kender nogen, så tøv ikke med at skrive til os. på solbakkegaard@image.dk
feb 2005
Følger: 59 Følgere: 56 Heste: 10 Emner: 32 Svar: 145
Det skal helst være i det nordjyske og i en overskuelig afstand af Hobro.
feb 2005
ja, bare jeg vidste det, men det kan jeg ikke rigtig få ud af rytteren.
Jeg tror at han har fundet ud af at han er stærk og kan tage fusen på rytteren.
desuden har den forrige rytter redet ham alt for højt i nakken og med sænket ryg, så det er klart at når han har haft ondt flere steder så vil han jo prøve at undslå sig. Det tager sin tid at rette op.
Så han skal arbejdes med så han får ryggen op er både hans rytter og vi enige om. Men hun magter heler ikke at sætte sig igennem på ham og fortælle ham hvem der bestemmer. Det er en kombination af flere ting.
jun 2006
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 2 Emner: 219 Svar: 1.090
okt 2007
Følger: 87 Følgere: 97 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 786
det skal lige siges at rytteren der havde den gjorde det RIGTIG godt, men pludselg gik noget galt og så blev det bare helt alvorligt..
hvad der gik galt ved vi bare stadig ikke og det gør ryteren heller ikke og vi har stadig fuld tillid til hende for hun gør alt hvad der står i hendes magt....
feb 2005
Det lyder som noget der er værd at prøve med en clairvoyant.
Jeg har studeret din hjemmeside lidt. Du skriver noget om fjernhealing.
Har du erfaring med healing af heste uden at du er i fysisk kontakt med dem?
Hvis det er muligt kunne det være en sjovt at prøve at heale ham uden at rytteren ved det og for at se om hun kan mærke forskel, hvis ikke hun ved noget.
Rytteren har kun haft ham siden 17.2.2008.
Hvordan griber vi det an herfra. Vi vil gerne prøve om dette kan hjælpe ham, så vi kan spare en masse tid.
Det ville være rart at få at vide hvad han har været igennem af ubehageligheder.
Det lyder fantastisk at man kan nulstille en hest, men man nulstiller den vel ikke så meget at han ikke husker det han har lært af øvelser?
Glæder mig til at høre fra dig.
MVH.
Dorte
Hjælp Hjælp