{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gå til bidet.
  • #3   16. apr 2008 Ta en martingal på.. Det gør jeg hvis min driller.. smiley

• #4   16. apr 2008 Jeq Elzker Maqda. <'3 .
    hun ville ikke have den på når hun bliver longeret så "stejler" hun.

• #5   16. apr 2008 Hej smiley Har slev en hest , som ik gad at gå til bidet . Mange hest/pony'er vil se hvor langt de kan gå det vil de tester grænserne ud ved diq (= Gør min os smiley Bare bliv vved med at træn . & evt. kortere tøjler smiley ?

• #6   16. apr 2008 Få en masse dressur-undervisning af en dygtig ridelærer ^^

• #7   16. apr 2008 en negativ bemærkning her far, tag det ikke ondt ment.
    det kan være du rider den forkert ?

• #8   16. apr 2008 Ikke for at nedgør eller lign.
    Jeg tror det har noget med ryttern at gøre, altså dig smiley
    Måske driver du ikke nok med i sædet eller måske sider du sådan at du støder hestens ryg så den ikke kan komme ned med hovedet, hesten skal gå til bidet via. bagparten og ryggen, og med en lille smule hjælp fra tøjlerne.

• #9   16. apr 2008 Ved ikke helt

Flipperlipsen: Hvorfor skriver du det

• #10   16. apr 2008 Har du prøvet at spørge en prof? det kunne måske hjælpe...

• #11   16. apr 2008 Har lige været ind eog se din hest smiley Hvordan kan det være at den kan have fortøj på, men ikke martingale??
    - På springbillederne har den da et fortøj på..

• #12   16. apr 2008
    Jeg siger ikke DU gør det :o) Overhoved ! Det ved jeg intet om ;o)
    - Men på min gamle rideskole kom der en ny elevhest. Meget sød og smuk lille hest ;o) Han var SÅ nem, at få til biddet da han kom (min veninde red ham). Efter noget tid i hænderne på en masse tøser som evt. har savet ham lidt i munden, og sidder uroligt med hænderne, .. Ja. Det har resulteret i, at han nu er meget svær at få til det smiley

• #13   16. apr 2008 Få undervisning og få evt en træner til at ride den en gang imellem.

Var jeg dig, ville jeg helt sikkert udgå at benytte mig af en chambon eller andre hjælpe midler, meni stedet investerer i mere holdbare løsninger som undervisning.

• #14   16. apr 2008 Tit er det fordi at hesten ikke bliver redet nok frem. For hvis den ikke gør det kan den ikke holde balancen når den "bukker nakken" (HADER det udtryk!!!) Og så anholdninger, sæde+ben, og bøj den af og lav evt. sidebevægelser mm.

• #15   16. apr 2008 Og indspændingstøjler, chambon, og andet hjælpemiddel er INGEN løsning. Det er den laveste vej over 'gærdet' og man får ingen ting ud af det i længden ud over en fejlredet hest. Man får ikke hesten på bagparten.

• #16   16. apr 2008 Har du prøvet at ride med en dressur pisk og virkelig få sat hende på plads, for det lyder som om at hun er lidt ligeglad med rytteren på ryggen, hvis rytteren ikke gør opmærksom på sig selv...

Jeg siger slet ikke at du skal slå hend! Overhovedet ikke! Men en dressurpisk tydeliggøre signalet for hesten, så det virker som om for den, at du har mere kontrol over hende...

• #17   16. apr 2008 når du har hende nede til bidet i skridt, så prøv at satte hende langsomt i trav og så snart hun springer fra og tager hovedet op går du ned i skridt igen og får hende tl at give efter igen, så prøver du igen med trav og så snart hun slår fra så ned i skridt og sådan bliver du så ved indtil hun ligesom forstår hvad det er du egentlig gerne vil have hende til. og husk at lav en masse volter, - forstår du hvad jeg mener med det???

-og så synes jeg du skal vente med at galopere på hende til du har hende stabilt til bidet i trav. - hvis du ikke forstår så skriv.

- og ellers husk...- det kan sagtens tage lang tid inden det virker. men det virker-!!

• #18   16. apr 2008 Altså hesten beslutter sig ikke for at nu vil den gå til bidet og nu gider den ikke.. den rides til bidet og rider rytteren korrekt så går hesten korrekt..
    Det at den i starten bare gik der og at du skriver den løber, får mig til at tænke at den tidligere er blevet hevet/nykket/pillet der ned med tøjlen.. så har den lært bare at gå der (uden at bruge sig korrekt nok) for at ubdgå ubehag i munden.. men nu har den så fundet ud af at du ikke straffer den og derfor tør den slappe af.. dette kan også være skyld i at den løber da bremsen så er svækket..

• #20   6. dec 2008 Horse Balance C
    helt enig.

det handler bare om ridning, og som Horse Balance C siger så er form for indspænding ikke løsningen

Kommentér på:
gå til bidet.

Annonce