{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  roll kur. ?
  • #1   27. apr 2008 1:
    det betyder at man rider hesten voldsomt under bidet og derved belaster nakkehvirvlerne på en meget usund måde. derudover bliver hesten meget stiv i gangarterne

    2:
    skal vi korte det ned til 1 ord?
    UMENNESKELIGT


  • #3   27. apr 2008 1: I korte træk: Hesten for overanstrengt nakkehvirvlerne (de bliver hevet ud til det yderste) hesten går med næseryggen vandret med mulen på sin bringe ..

    2: Det er 100% dyremishandling, ligemeget om det er i 10 sek eller 30 min, hver dag eller 1 gang om året, det bliver brugt


  • #4   27. apr 2008 Okay, tak .. Det lyder ikke godt hvis nogen gør det ?? .. Synd for dyrene !!

  • #5   27. apr 2008 1: Hvad betyder det.. - Præcis det samme som de ander..
    2: din mening om det - Uha, det er mishandling og burdes i den grad forbydes.. Det er totalt uhesteligt..!


  • #6   27. apr 2008 Anky gør det ... >.<
    Kan ikke tage hende .. og heller ikke Andreas Heglstrand og Tina og Charlotte Lund T_T


  • #7   27. apr 2008 hold da op den hest går da dybt nede og kysser sin bringe ;O

  • #8   27. apr 2008 Mette og Tolouse L:
    Jaa, men vidst ski' ikke hva' jeg ellers lige skulle skrive.. ;D Hehe, men det forklare bare.. Ja! Uhesteligt = Umenneskligt...


  • #9   27. apr 2008 Mette og Tolouse L:
    Ja man kan jo ikke sige umenskligt om en hest.. ;D


  • #10   27. apr 2008 Hesten bliver tvunget ned i en unaturlig holdning, og derved sider folk det er godt. Men eftersom det er folk der ikke ved at hesten skal gå med ryggen oppe og sådan.. Dette Rollkur er blevet forbudt ved OL i bejing, og man vil blive disket hvis dette ses. hvis du vil kan du oprette en konto på www.epona.tv hvor du kan se noget om Rollkur, og hvad det er skidt for! mit forslag. Drop det, det burde være ulovligt! hesten skal kunne gå frit og naturligt til bidet, ellers kan man ikke ride.

    //Josefine


  • #12   27. apr 2008 mange tak for alle svarene.. Det lyder på en måde spændenede, så tror jeg vil finde ud af en hel masse.. Ikke fordi jeg selv vil prøve det* men netop for at vide det, så jeg udvider min hjerne ;D

  • #13   27. apr 2008 du kan også finde en masse videoer på youtube :b

  • #14   29. apr 2008 Hah.. blir' fand*** spændende at se hva pokker Anky nu vil stille op til OL?! Men sku nu ik undre mig hvis hun alligevel kan score en høj karakter pga. korrupte dommere >_<
    Synes virkelig dressursporten er kørt ud på et sidespor; heste med imponerende benløft og udstråling belønnes, selvom de går bag lod, med sænket ryg, piaf og passage-delen er bare anspændte skridt- uden indundergriben... ja behøver jeg sige mere?
    Siger dermed ikke at alle ryttere på topplan ikke rider godt, men må indrømme at under VM i Aachen så jeg kun 2 heste ud af, ja hvem ved hvor mange, som opfyldte de kriterier der bliver stilt en sand dressurhest- og som FEI jo selv har udarbejdet!


  • #16   29. apr 2008 Altså har altid godt ku li Max- Kyras, men der var en fra USA.. en meget smuk skimmel, ka desværre ik huske hva den hed- ej eller rytters navn x) men der er faktsik noget videosammenligning af den hest og Matiné i et indslag med en tysk berider/dyrlæge som har samme kritiske syn på nutidens topdressur. Linket til indslaget (kræver dog man har abonnement på Epona.tv, men det er ALLE pengene værd at se den udsendelse!) der er os et interview med Anky, hvor hun forklarer hvorfor hun rider rollkur.. >_<
    linket:
    (link fjernet)


  • #18   29. apr 2008 Okay, heh.. det er os et stykke tid siden jeg så fra Aachen, men ka bare huske den hest der- var bare så lækkert e-n-d-e-l-i-g at se en hest gå dressur smiley

Kommentér på:
roll kur. ?

Annonce