{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

SNUBLER! hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg er i den uheldige situation at jeg nu har været ude for at min hest er snublet/faldet TO gange indenfor de sidste 4 måneder. Første gang det skete, faldt den ude på asfalten, fordi den snublede over en kant, og slog så begge forknæ i jorden og gled 40 cm hen af asfalten. Dette medførte selvfølgelig to hudafskrabninger på knæene som gjorde at vi havde en pause på en måned. Efter dette var vi endelig kommet igang igen med springningen, da hun faldt igen! MIDT ude på springbanen faldt hun igen ned på forknæene og denne her gang var det så slemt at hun skulle syes i det ene knæ.
Det er virkelig mærkeligt, og går selvfølgelig ud over vores træning hver gang, fordi vi skal holde lange pauser efterfølgende. Når hun falder, er det som om hun "falder over sine egne ben", hvis I ved hvad jeg mener - det er som om hun går og sover.

Mit spørgsmål er så: hvad kan jeg gøre? Jeg er en rutineret rytter som har redet i over 10 år, og er ALTID sød og rar ved min hest når jeg rider. Skal nok lige nævnes at hesten er fyldt 5 her i maj, og er altså ikke så rutineret. Den har dog været redet næsten hver dag det sidste år.

Er der nogen der evt. har samme problem, eller nogen der ved hvad man kan gøre ved sådanne ting? "Opkvikkende" øvelser eller andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SNUBLER! hjælp!
  • #1   17. jun 2008 jeg synes du skal få dyrlægen til at tjekke den...

    isabella snublede med mig, og fik en overbelastning af begge kodeled... som lige har kostet os 4 måneders genoptræning, som ikke er slut endnu..

    jeg synes du skal få dyrlægen til at tjekke den... longere den på hård bund og lave en bøje prøve...



  • #2   17. jun 2008 Ja, det lyder som en god idé smiley
    Kunne bare godt tænke mig at vide hvad man kan gøre, så hun ikke gør det igen?


  • #3   17. jun 2008 lad dyrlægen tjekke det, og lav ellers en masse balance øvelser med den.

  • #4   17. jun 2008 lad være med at gøre noget før dyrlægen har tjekket den...



  • #5   17. jun 2008 Hun har aldrig været halt - og har ikke engang været det i forbindelse med at hun blev syet. Men jeg vil helt sikkert følge jeres råd, og få en dyrlæge til at se på hendes ben. Vi havde også overvejet om det måske kunne være fordi hun skulle sænkes noget mere bag til, når hun blev beskåret, men både dyrlægen og min træner syntes det så fint ud.

    Balance-øvelser. Hvordan? smiley


  • #6   17. jun 2008 Har hun sko på...?? det kunne måske hjælpe.. men jeg ville også søge dyrlæge med det samme..

  • #7   17. jun 2008 Ja hun har nemlig sko på alle fire.

  • #8   17. jun 2008 Min fjolle snublede også altid, og han faldt tit helt om på siden :S men prøv at ride hesten fremad og arbejdt på biddet og det fik Møffe, til at holde helt op, så skulle han nemmelig tænke hvor han satte sine ben ;D

  • #9   17. jun 2008 hvis jeg var dig ville jeg også få den undersøgt, men ville nok køre den hen et sted hvor de har bedre mulighed for at undersøge den, for det behøver jo bestemt ikke være i benene det er galt, nu ved jeg ikke hvor du bor men som jeg bor ville jeg klart tage til ansager så de kunne se den.. ring evt og snak med dem om det inden du køre

  • #11   17. jun 2008 Mette "Stald Amour" T: Du har ret i, at det bestemt ikke behøver være i benene det er galt. Men tror nu alligevel jeg vil have en dyrlæge til at lave en bøjeprøve på hende før jeg gør noget andet - hvis det så viser sig at hun går fejlfrit igennem bøjeprøven, vil jeg helt sikkert også køre hende et sted hen hvor de kan undersøge hende i dybden. Tror dog ikke det bliver Ansager smiley

  • #13   17. jun 2008 Camilla Skov: Tak for rådet, men tror dog ikke det er det desværre smiley de gange hun har snublet, har enten været i stille og roligt skridt (inden jeg begyndte at ride) eller LIGE når jeg er begyndt at trave. Jeg samler hende nemlig altid inden jeg begynder på noget.

  • #14   17. jun 2008 det er lækkert at du vil undersøge det nærmere, hvis du tænker økonomisk så kan det oftes bedre betale sig at køre fra starten, for alle steder vil de sikkert starte med at bøje den, og viser den noget fortsætter de.. når den alm dyrlæge kommer ud så er der "start" gebyret, kørsel og alt hvad der så dertil kommer, det slipper du jo for de større steder.. bare et godt råd, men det skader aldrig at ringe og blive vejlet inden man gør noget plus det er gratis ;-))

  • #15   17. jun 2008 Mette "Stald Amour" T: Det har du selvfølgelig ret i smiley man må jo gøre hvad man kan, for at udnytte de gratis goder!

  • #16   17. jun 2008 ja for det er dyrt at ha en syg hest, og det kan være en større udgift at finde grunden...

  • #17   17. jun 2008 Jeg villeklart anbefale at få hesten tjekekt, det kunne megt vel lyde som et balance problem. Specielt når hesten falder fra stille skridt.
    Har haft en heste med slinger, og han han kunne falde fra stående af:0(



Kommentér på:
SNUBLER! hjælp!

Annonce