{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

samlet trav:( {{forumTopicSubject}}

hey hey.

Det går rigtig godt med Lugano. Men lige nu bøvler vi med hans trav. Han går HELT TIDEN samlet trav rundt. Det ser rigtig godt ud ja, men når der i vores Lcprogrammer står 'arbejdstrav' .. Så er samlet trav jo forkert.
Han VIL ikke gå hurtigere medmindre det er skrådt igennem ( altså ØGNING) , reagere hverken på pisk eller sporer. Han går faktisk som man skal i M-klasserne, meeen det jo ikke det han skal smiley

HJÆLP!!!

Nogen der har nogle idéer ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  samlet trav:(
  • #1   2. aug 2008 lad ham da trave samlet når det kun er lc dommerne kan nok alligevel ikke se det

• #2   2. aug 2008 En hest kan sagtens gå fremad, selvom den er samlet. Den skal jo ikke øge fordi den går skråt igennem, men fordi du giver signalerne til det:D

• #3   3. aug 2008 Hvad sker der hvis du prøver at give den HELT løse tøjler, så du ikke har kontakt til hestens mund.

Vil den så?

• #4   3. aug 2008 Hvis han virkelig kan bære sig selv så meget som i M-klasserne, så skal du i hvert fald ikke pille det af ham.
    Og hvis ikke han vil gå frem, så må han jo bare få et noget større klask.
    Eller måske en der står på midten og vifter med en longepisk med plastisk i enden smiley

• #5   3. aug 2008 Så må du jo knalder til ham, så han går frem når du beder ham om det.
    Hvis du be'r ham om at gå frem, skal han jo gøre det..

• #6   3. aug 2008 hvis du kun bruger schenkler og sæde når du skal ride ham fremad, så prøv at lægge lidt hæl til også (: det virker for mig

• #7   3. aug 2008 Du er nok bare nød til at presse godt til ham.
    For nogle er det nemmere hvis man gør det i letridning, ihvertfald lige indtil hesten forstår det.

Du skal ihvertfald ikke bare lade ham på rundt i samlet trav. Han skal jo ikke gøre noget du ikke beder ham om. Og efter min mening er det heller ikke sundt for hesten at gå samlet hele tiden (;
    Temposkift er en god øvelse, og så for du hesten bedre ind under dine hjælpere, og det kan måske også løse dit problem.
    Pas på med at lave for mange middeltraver og den slags, da det lyder lidt som om han har fået indlært at man laver øgninger i skrådt-igennem - Og det er noget rigtig skidt når man skal ride LC-klasser ;D

Håber ikke mit indlæg blev for rodet (;

<i> - Jette

• #9   3. aug 2008 hvis jeg sparker Ordentlig til den eller lapper den med pisken, så bukker han eller begynder at stejle lidt..

Hvis jeg slipper tøjlen helt som én af jer forslog, så kan han godt..

Hvis der står en på banen og svinger med en longepisk, bliver han meget ukencentreret og går imod biddet.. Men traven er der da smiley

travtur i naturen har vi prøvet. der går han kanon, men på banen går han samlet igen.

• #11   3. aug 2008 Du må bestemt ikke overgive dig fordi han bliver sur på dig, for så ved han jo godt at han kan slippe (;

• #12   3. aug 2008 '
    Nej billederne af ham er fra da vi startede genoptræning hvor han gik fantastisk, nogle dage er nemlig bedre end andre. f.eks som til stævne idag..

lama:
    Det er svært at blive ved for blir bare så sur til sidst :S

• #13   3. aug 2008 Jeg så lige det med longepisken..
    Pyt med hvordan han har hovedet, det eneste han skal, er at gå frem.
    Når han så er fremme, så kan du begynde på at arbejde med ham igen smiley

Kommentér på:
samlet trav:(

Annonce