{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

TIlridning hest bange når jeg galopere {{forumTopicSubject}}

Hjælp.......
Jeg er ved at ride min hest til.... Det går okay når jeg skridtet og traver, men lige så snart jeg vil galoppere, er det enten som om at hun bliver bange for mig, eller at det spænder om maven på hende......... Jeg tror ikke at det er pga at hun er fræk, for hun virker ked af det bag efter.......

Skal jeg vente med at galoppere, eller skal jeg bare fortsætte?????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TIlridning hest bange når jeg galopere
  • #1   11. aug 2008 jeg ville nok vente lidt og så få det andet på plads .. det skal nok komme alt sammen smiley

• #2   11. aug 2008 Jeg ville vente med galoppen... det kræver en del balance for hesten at gelopere med rytter..

• #5   11. aug 2008 Okay....... jeg har også selv tænkt over at vente.......... jeg ahr jo kun redet hende i ca et mdr. er det så okay at jeg Løber hende igang???

• #6   11. aug 2008 Ida......Det underlige er bare at når hun bliver longeret uden rytter vil hun vildt gerne galoppere, og slapper også af imens....... Hun gidder ikke at gå i longen når jeg sidder på hende......:)

• #7   11. aug 2008 lær ALDRIG hesten at løbe igang .. hvis den kun har været redet, har den hverken muskelmasse eller balance til en ordentlig galop.. vent hellere til at den får sin balance´lidt mere i gang,, når den så skal lære at galoppere og du ikke kan gøre det uden at løbe den igang, så gør det evt i longen i stedet.. ppå den måde at du får en til at longere dig og så skal I være 110 % enige om, hvornår der skal laves anspring, for så giver du tegn og hun kan evt give et smæld med pisken ... m

• #8   11. aug 2008 claudia, der kan også være stor forskel på om den galoppere i longen eller under rytter.. problemet under rytter, er nok at den ikke forstår galoptegnet.

• #9   11. aug 2008 - eller muligvis ikke har muskler nok til både at bære sig selv og dig i galoppen

• #11   11. aug 2008 jamen hun vil slet ikke gå i longen når hun har mig på ryggen det har hun ikke balance til.......... og hun forstå ikke et anspring.... hun får heller lov til at løbe mere end max 5meter før jeg tager hende op og prøver igen...............

• #12   11. aug 2008 du skriver selv at den ikke har balance til det eller forstår et anspring , hvad med så at vente til at den i hvert fald har balancen i orden ? og så lær den kommandoen galop

• #13   11. aug 2008 jeg synes først og fremmeste du skal overlade tilridningen til nogle med mere erfaring på det område. mht. at hun spænder ved maven lyder det som gjordkramper... dette får de hvis de er stressede, ikke forstår hvad der sker eller hvis gjorden er for stram eller for løs. det sker også af andre grunde, men dette er de mest almindelige... hun kan også få det fordi du ikke har balance til at ride en unghest og enten kommer ud af balance i stedet for at hjælpe eller kommer til at hænge i tøjlerne. det kan godt være du mener din balance er helt i top, men de fleste har faktisk svært ved at balancere når hesten selv har svært og den ikke hjælper dig, men du derimod skal hjælpe den.... synes du skal holde dig til skridt og trav og få noget professionel hjælp og undervisning og gerne en der kan galopere den de første mange gange den skal det igen. det som sker nu kan ødelægge en hest for livet. min gamle hest var forkert håndteret. hun blev derfor ødelagt psykisk og var utilregnelig. hun vil aldrig komme sig over den fortid hun havde... hun blev en smule bedre mens jeg havde hende, men hun kunne ikke klare noget fordi hun blev stresset af bare det mindste....

har din hest gjordkrampe eller vil du gerne forebygge det (eller bare være god mod hesten generelt under alle omstændigheder) vil jeg råde dig til at købe professional choices gjorde. de er rigtig gode.... !

• #14   11. aug 2008 Ida:..... jep..... når jeg siger Galop, så gør hun det og hun lytter meget til mig i longen, men ordet virker ikke når jeg sidder på hende........ jeg har også haft en til at stå i midten og sige det, men det virker ikke........... jeg må jo bare vente det kommer nok, og har ikke travlt:)

• #15   11. aug 2008 Sarah: For det første har jeg redet mange heste til da jeg har arbejdet ved en beridder........ jeg har bare aldrig været ude for dette...... desuden har hun ikke gjordkramp, men man spænder jo på en anden måde når man galoppere, hvilken kan gøre at den spænder......
    Det er heller ikke alle der har råd til at få sin hest i ridning.....

• #16   11. aug 2008 janie: hun har ikke balance til det i longen.......... jeg prøver også kun på langsiderne

• #17   11. aug 2008 jamen hvis du selv kender svaret, hvorfor spørger du så? nej det er da muligt at ikke alle har råd, men vil man have en unghest, må man enten sætte de penge til side eller lade være med at købe en, hvis altså ikke man kan klare det selv fordi den ikke har sådanne "fejl". men hvorfor spørger du så ikke bare den berider du har været hos? han/ hun må da vide det... og er den undersøgt på røntgen i ryg, nakke, lænd og ben? hvis ikke er det nok en ret god idé.

• #18   11. aug 2008 det kræver helt utrolig meget af hesten før den kan galoppere med rytter på...
    hvor lang tid har du redet ham?

• #19   11. aug 2008 Jeg har ikke købt hende endnu og rider den for nogle private....... Jeg kommer ikke på klubben mere da det ligger længt væk, og desuden kunne det jo være at der var nogle herinde der havde nogle gode forslag....... Jeg har også selv redet min sidste hyp til og den blev nu god nok efter mit behov!!!!!!

• #20   11. aug 2008 Røsle Luna......... kun omkrig et mdr....... så jeg har ikke travlt, men ville gerne høre andres mening........ Også ville jeg bare lige prøv om hun kunne.... bare på langsiderne

• #21   11. aug 2008 hold da op! jeg ville nok først begynde at galoppere ved ½ års-tiden eller sådan noget ..

• #22   11. aug 2008 Puha..... der er lang tid til:)......

• #23   11. aug 2008 Det var tidligt at begynde at galopperer, når du skriver at du ikke har travlt.
    En hest kan først galopperer når den har en god balance i både skridt og trav samt de skal kunne bruge ryggen rigtig og det tager længere tid at lærer hesten end en måned. Da man ikke må ride en ung hest ret tit. Måske 2-3 gange om ugen det først halve år hvis man også er forsigtig og ved hvornår man skal stoppe for ikke at proppe dens hoved med for meget.

• #24   11. aug 2008 Hej Camillamus: jeg rider hende 1-3 gange om ugen...... og ikke mere end 20 min, hvor meget er det er skridt:) Jeg ville endtligt også bare prøve lidt, men hun blev nærmest bange:( Jeg vil også vente længe enden jeg prøver igen, for det er det i allesammen skriver, så det vil jeg gøre!!!!!:) smiley

Kommentér på:
TIlridning hest bange når jeg galopere

Annonce