{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

Bidløs.. Super hest.. {{forumTopicSubject}}

Jeg er så stolt af min lille Daisi.. I lang tid har har jeg redet med 2-pelham fordi jeg ikke kan styre hende i alm bid.. I dag gad jeg ikke ride i pelham fordi jeg synes det er synd for hende, så jeg lagde hackamore på (har redet med hackamore på hende før, hvor hun smed mig af i arrigskab så jeg brækkede min arm) Så jeg havde ikke store forventninger til hende, men hun kig som en drøm.. Hun gik til biddet, brugte sin ryg og bagben, gik taktfast uden at løbe af med mig, sprang an i perfekt kort galop og slappede af hele tiden.. Desværre var hun lidt stiv på højre volte fordi det er længe siden jeg har redet rigtig dressur, så det ødelagde billedet lidt, men hun gjorde alt jeg bad om, selvom hun havde svært ved det og prøvede ikke på at slippe udenom...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidløs.. Super hest..
  • #1   25. sep 2008 Jeg ved godt at det også er temmelig hårdt, men jeg kan godt lide tanken om at jeg kan stoppe op og hesten kan få en godbid eller en mundfuld græs..
    Men sidst hun havde det på, gik hun fuldstændig amok i arrigskab over et eller andet hun var utilfreds med ved hackamoren..

• #3   25. sep 2008 Ja.. Jeg har prøvet grimen, men det virker ikke.. Ikke på hende.. Jeg har en jeg rider helt uden udstyr på, men Daisi skal have en stop-klods..

• #4   25. sep 2008 Jeg ved godt at nogen mener at det ikke burde være opfundet, men jeg kan ikke styre hende uden en pelham og den er 2-delt, så det kunne være værre.. Men jeg rider så bidløst som muligt, men jeg vil ikke smide det i glemmekassen, for lige pludselig bliver hun voldsom igen og så kan jeg/andre ikke håndtere hende..

• #5   26. sep 2008 Nej desværre... Det er hendes temperament der driller.. Hun har haft kiropraktor, dyrlæge, smed, massør osv. på og hun fejler intet bortset fra at hun let bliver tændt af og så vil hun have sin vilje.. Hun har før haft stille perioder hvor jeg kunne ride hende med benene alene, men lige pludselig synes hun at hun skal tage magten og så vil jeg gerne have noget hvor jeg kan "svare igen".. Men jeg forstår hende godt.. Da jeg købte hende som 8 (næsten 9) årig havde hun haft 8 forskellige ejere og opdrætteren sagde at hun altid havde været sådan, men det hjælper ikke på det at blive flyttet fra sted til sted..

• #6   26. sep 2008 Og nej, hun er bestemt ikke dum.. Hun kan bare ikke affinde sig med at jeg skal bestemme over hende.. Det ligger ganske enkelt ikke til hendes natur.. Jeg regner med at med tiden acceptere hun det, men som tingene er lige nu må jeg kun bestemme når det passer damen..

• #7   26. sep 2008 Ja - jeg er så en af dem, som ikke meener at man skal opfordre de små piger til at ride med et reb om halsen.

Nu har jeg selv (for snart længe siden) ejet den omtalte hest. Det er direkte ansvarsløst at ride rundt uden en stop-knap. Hesten er et dyr - den flygter, og med et reb om halsen kan du være nok så HMS-fanatisk. Sikkerhed er langt vigtigere end alt andet!

Dag nok se jer med en 4 års hingst med et reb om halsen - så tag lige og gennemtænk jeres egne ord igen - gerne kritisk. Et så stærkt dyr som hesten skal kunne kontrolleres så det er forsvarligt for alle parter - ikke mindst de uskyldige, som ingen indvirkning på den naive pige, som trak rundt med sin hest i et reb om halsen.

Jeg giver ret i at der er mange ufine ekvipager rundt omkring, men at drive det til direkte vanvid ved at lade små piger gå rundt med hestene med et reb - det er mod al hesteforståelse! Viden omkring dyr generelt!

Louise

• #8   26. sep 2008 Men tilbage til indlægget - jeg synes det er flot, Camilla. Dejligt at I kan slappe af under ridning - det er jo først her det begynder at blive sjovt og dejligt. For jer begge!

Louise

• #9   26. sep 2008 Jeg har primært redet med pelham på tur fordi jeg bor ved siden af den maskin station og Daisi er efter en ulykke blevet bange for lastbiler, så hvis jeg ikke har noget der stopper hende og (om nødvendigt) gør lidt ondt smider hun mig af.. Jeg var også af den overbevisning at Daisi sagtens kunne lære at gå uden bid, men det er simpelthen for farligt.. Nu har hun været involveret i 2 rytterulykker fordi vi prøvede at ride tur i et alm. trensebid og det synes jeg ikke er fair, så det er primært grunden..

Jeg synes ikke man kan sige at der er nogen måde at ride "rigtigst" eller "mest hensigtsmæssigt" for hestens skyld.. Det må da afhænge af rytteren og hesten.. Min 3års ville jeg sagtens turde sætte mig op på kun i grime fordi hun har et temperament og et forhold til mig der gør at jeg vurdere at det er forsvarligt, men med Daisi synes jeg ikke det er forsvarligt for der er mange børn i området og hvis de leger når jeg er ude og ride og jeg så ikke kan stoppe hende bliver de løbet ned og det er jo ikke sikkert at de kan se at det vil være bedst at flytte sig..

• #10   28. sep 2008 Taz UDSTYR TIL SALG. . : Man er urutineret og uerfaren hvis man tror at man kan stole blindt på en hest. En hest er et dyr - et flugtdyr, og rider man med reb om halsen er man i mine øjne ikke erfaren nok til at have med heste at gøre. Det er mit synspunkt - og jeg ved hvor farligt det kan gå, selv med en gammel hest, som ellers altid var den mest rolige hest man kunne tænke sig.

En hest er et dyr og dyr er ikke dyr for ingen ting. De har dyriske instinkter og det kan et ellers godt forhold til mennesker altså ikke holde nede.

Jeg synes det er skræmmende. Jeg siger ikke man skal have skarpe bid i, men der er alt for mange som synes deres hest er deres ven og hvad ved jeg ikke. Hvis jeg møder et barn eller meget ung rytter med en hest i et reb om halsen, som ikke har styr på sin hest (hvilket de færreste har) så bliver jeg nok småtosset hvis jeg møder disse piger på min hingst eller andre heste.

Louise

• #12   28. sep 2008 Zorro : Præcis! Jeg synes det er en rigtig måde at man stadig har en måde at stoppe hesten på, sådan som du beskriver. Det lyder fornuftigt smiley

• #13   9. okt 2008 Louise K
    du skriver at det er de færreste som har styr på deres heste når de bare rider med snor om halsen, jeg vil så sige at jeg kender mange unge piger som har helt styr på deres heste - bl.a. mig selv, jeg vil sige at jeg har langt større kontrol over Kiwi når jeg rider med en snor om halsen i skoven, end når han har bid i munden, når han har bid i munden i skoven, så er det farvel til kiwi, men uden bidet kan jeg uden besvær galopere og stoppe igen! men jeg har tilgengæld altid grime på ham så jeg kan læne mig frem og tage fat hvis det skulle blive nødvendigt

man bør bestemt ikke ride ud i naturen på sin hest kun med en snor om halsen, den bør altid have noget på hovedet, og man skal selvfølgelig have helt styr på den, men som jeg har skrevet, så er der mange som har den kontrol over sin hest, hvilket jo er helt fint smiley

• #14   10. okt 2008 Vilsøe • : Alle de piger, som jeg nævner mener jo sikkert at de har styr på deres hest, men når man er så ung så tror jeg ikke altid man har fået det rigtige indtryk af 4-600 kg flugtdyr. Jeg ved bare at man i den alder gør en masse tåbelige ting.

Kommentér på:
Bidløs.. Super hest..

Annonce