{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

at bøje hesten + schenkelvigning.. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved simpelthen ikke hvad der er galt..
Jeg har kæmpet og kæmpet med at få Kyra til at bøje sig højre rundt, men hun vil bare ikke..
Venstre kan hun sagtens bøje halsen, men til højre ligger hun hovedet på sned og drejer bare mulen ind ad.. Jeg gør alt hvad jeg kan, og får undervisning, og støtter på udvendige, men det hjælper ikke ;o(
Har overvejet om hun måske har noget i hendes hals/nakke hvirvler der gør at hun ikke kan? For hun virker som om hun prøver.. Ved ikke om en kiopraktor kan gøre noget?

+ hun er ved at lære schenkelvigning og det går bare super... - for højre ben. Der træder hun over og er super god (: Men hun har svært ved det for venstre.. Prøvede idag at ride på hovslaget, med bagparten udad og det syntes hun åbenbart var så svært at hun prøvede at springe over barrieren! ..

Ved ikke om de 2 ting hænger sammen, men kunne godt bruge lidt gode råd..
JEG FÅR UNDERVISNING!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at bøje hesten + schenkelvigning..
  • #1   5. okt 2008 Tror du skal have en massør ud.. Det kunne tyde på hun har spændinger i højre side...

• #3   5. okt 2008 men kan det have noget med hinanden at gøre?

• #4   5. okt 2008 Når hun skal bøjes ind af er det en huskeregl at man skal kunne se lidt hestens indvendige næsebor og indvendige øje - helst ikke mere, da den ikke skal overbøjes.
    Er hun blevet det på et tidspunkt, kan noget have sat sig fast af muskler i hende som forhindre hende i at bøje sig så ja en kiopraktor ville nok være godt.

Hun er også en fjordhest der skal have næsen foran lod, så husk det . altid næsen foran lod.

Ang. schenkclvining, så prøv at ride op af midter linjen og øv det ud til siden der.
    Maja kan heller ikke så godt for den ene volte men vi træner.
    Husk heller ikke at overbøje hesten, for så skyder den bare skulderen.
    Den skal også gå fremmads imens, ikke kun sidelæns (:

• #5   5. okt 2008 Krikken:

Hun har fin ganache frihed og har ingen problemer med at have hovedet i lod..

Har aldrig rigtig overbøjet hende, så tror ikke det er det ;( .

• #6   5. okt 2008 Det kan sagtens være fordi, det spænder et sted i nakken der gør den ikke kan bøjes.. smiley Men generalt syntes jeg så også at alle heste har en dårlig side.. også er det bare med at få dem redet godt igennem, så de bliver mere smidig.. og lave nogle øvelser som gør den bliver mere smidig i halsen.. stræk den evt ud efter ridningen.. med en gullerod, hvor den skal strække ud begge sider af halsen.. og mellem forbene.. så den for strukket ud.. det er super godt, når det er hesten er stram fortil.. smiley

Det med schenkelvigninger skal nu nok komme.. prøv i første omgang kun at tænke på selve bøjningen du skal have, også tage lidt overtrædning.. her tænker jeg på versader.. træn en masse versader/travers.. det er en super ide` at stille hesten ud af, så den også for bøjningen denvej.. på den måde har du også barrieren til støtte.. Tag evt lidt af gangen på den.. den bliver sikkert forvirret over hvad det er den skal.. smiley

Når du så træner schenkelvigninger, så tag bare et par få skridt til siden, også rid den frem af igen.. så den lære at flytte sig fra schenkelerne.. træne det også på volter.. smiley Den skal bare have lært at når du presser med schenkelen.. så betyder det den skal flytte sig.. når den gør det, så det bare med at rose den, så den ved det rigtigt.. smiley

Men træn, træn og træn.. så kommer det..

• #7   5. okt 2008 Team Damgård.. Stine..:) .
    Citerer dig lige: det er en super ide` at stille hesten ud af, så den også for bøjningen denvej.. på den måde har du også barrieren til støtte..

bortset fra at hun prøver at springe over barrieren ;( ..

• #8   5. okt 2008 maria louise: Blev ordnet i maj (:

• #9   5. okt 2008 jeg har ikke snakket med hende om kiopraktor endnu..
    Hun prøver at hjælpe mig med at få hende rundet lidt, men det virker bare ikke rigtig..

• #11   5. okt 2008 Josefine: Nu du siger det, så har vi også problemer med sadlen..

• #12   8. okt 2008 God idé med den kiropraktor, om ikke andet får du udelukket at der er et problem. Og hvis der er, rettet op på det.
    Det er så surt at knokle i 100 år uden at det virker, hvis man kan rette op på det nemt.

Kommentér på:
at bøje hesten + schenkelvigning..

Annonce