{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.318 visninger | Oprettet:

skyklapper/blinkers ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er blevet anbefalet af en berider, at give min unghest skyklapper på, da den er meget nervøs i blæsevejr. Det skulle give den mere mod, så den med tiden slapper mere af. Han sagde at hesten for en god oplevelse på denne måde.
Andre der har prøvet dette?

Nogen der ved hvor man kan købe skyklapper henne? jeg har ikke kunne finde det nogen steder. Har hørt at man kan købe nogen som man kan sætte på trensen?

Vh Anita

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skyklapper/blinkers ?
  • #1   21. okt 2008 Lad være smiley

Den skal jo vendes til blæsevejr på et eller andet tidspunkt smiley
    Det jo en lille baby smiley
    Tag imod råd fra det andet forum du har lavet - det normalt at mange heste er bange for alt i blæsevejr smiley

Selv min hoppe på 8 som aldrig er bange for noget opføre sig tosset i blæsevejr smiley

• #3   21. okt 2008 Nu har vores Friesere boet i en galop-stald i 4½ år, og derved har jeg set MANGE eksembler på, at en blinkers virker på de mest underlige ting.. Vi bruger den også selv de første par gange, vores ungheste skal have rytter på.. Derved kan de ikke se "den store farlige løve", som sidder oppe på deres ryg.. Og de slapper fuldstændigt af..

Jeg kan KUN anbefale, at du prøver..

• #4   21. okt 2008 Vil også sige som mange af de andre at de hjælper.

De kan købes hos f.eks klindt.net, ellers kig hos nogle der har køre udstyr.

• #5   21. okt 2008 har kun redet med blinkers, men synes ikke det lyder for smart i din situation. hvis den kigger meget, er det rigtigt at den ikke ser det, men hvis den også høre lyde, kan den risikere at løbe ned i en grøft eller et hegn og således blive mere bange. der er altid en grund til problemet og synes ikke det er korrekt og gå til de metoder, når der er et "problem" som skal løses. der er jo også en grund til at blinkers og skyklapper normalt sidder på løbsheste... det er ikke fordi de er bange, men for at få den til at fokusere fremad, istedet for på den der er bagved og ved siden af...

• #6   21. okt 2008 Sorte Perler *Farchynys Carwyn sælges* .: jeg synes det lyder mærkeligt det du siger... en normal hest ville jo blive mere bange for ikke at vide hvad det var der pludselig hamrede ned på ryggen og skaber ubalance...
    man bruger det nu ret sjældent på galopheste og det er oftest når du skal på banen (altså fokusere fremad)...

• #7   21. okt 2008 Sarah, nu ligger landet jo sådan, at vi ikke "hamrer" ned i ryggen på vores heste.. men de bliver (som du også selv skriver) mere fokuseret på vores stemmer, så den slapper af...

Der er ikke en af vores egne ungheste, der har gjort et eneste forkert hop, når vi har tilredet på denne måde, og det kan man vel godt betragte som skånsom tilridning..

• #8   21. okt 2008 Mange tak for jeres svar! smiley

Så har jeg lidt at gå efter.

God aften til jer!

Kommentér på:
skyklapper/blinkers ?

Annonce