{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
357 visninger | Oprettet:

Argh! når man modarbejder hinanden... {{forumTopicSubject}}

Ja, mig og min traver er på det sidste begyndt at modarbejde hinanden lidt i ridningen, Det har højst sandsyneligt noget at gøre med at vi indtil vi i september flyttede ud på en rideskole og begyndte med dressuren, indtil da var min ambition med hende at starte monte (ridetrav) på hende. Hun har klaret det rigtig fint og kan gå stabilt til biddet osv.. Men hun tar bare mere og mere fat. Før hen har jeg kunne ride hende i trav for løse tøjler og standse hende med stemmen.. Nu løber hun bare.. Har i nogen forslag tiil hvad eg kan gøre? Her den anden dag lod jeg hende bare stæse derud af i sit eget rimlig hurtig tempo i et kvarter til tyve minutters tid og til sidst faldt hun til ro. Men der havde vi også reddet i over en time i alt...
Det mest irriterende er at jeg i mod min vilje får flået hende i munden og gir misledende signaler fordi jeg blir vred på hende.. Har I nogen forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Argh! når man modarbejder hinanden...
  • #1   9. nov 2008 Rid som du gjorde da i arbejdede godt sammen..

• #2   9. nov 2008 en hest "modarbejder" aldrig uden grund.

Den kan have ondt eller være signalforvirret.

• #4   9. nov 2008 Det er ikke kun hende der modarbejder.. Det er også mig selv der blir hurtigere vred hvis hun gør det mindste og begynder at flå i hende hvilket jeg aldrig har gjort før eller har haft behov for at gøre... det er bare mega irriterende..

• #5   9. nov 2008 .. begynd og ride nogen ture og bare hygge rid , måske er i lidt stressede.-

• #6   9. nov 2008 måske dressur ikke er jer?

• #7   9. nov 2008 Hvis du har et hidsigt temperament er dressur ikke dig - da du som du skriver hurtigt kommer til at flå hesten i munden.
    I dressur skal man have tålmodighed.

Dressur er heller ikke mig.
    Prøvede det idag i en bidløs trense, men mig og Maja kan bare ikke enes når det kommer til dressur - så vi kommer til at gå ture og ride som hun elsker.
    Hvis jeg kan få hende til at lære det, så klikker træning og en masse jordarbejde.

Lav noget så i ikke kommer til at kæmpe, for ridning skal ikke være en kamp.

• #8   9. nov 2008 Jeg har altid elsket at ride dressur og har selv ikke på en strid rideskole hest flået den i munden og mener selv at være tålmodig, så det er måske bare blevet for ensformigt for os begge to. Problemet er bare lidt at jeg skal ride et stykke af vej med meget tung trafik for at komme i skoven. Men må nok bare prøve alligevel...
    Med hendhold til at ride hende til biddet gør hun det næsten af sig selv, skal næsten ikke røre ved tøjlen.
    Rider hende også bidløst og uden sadel en gang eller to om ugen for at få lidt afveksling men hun tar lige så meget fat der.

• #9   9. nov 2008 Tag en pause.. Arbejd fra jorden.. Det lyder underligt, men få styr på din hverdag.. Der er noget i din hverdag der stresser dig.. Ubevidst måske.. Har noget ændret sig det sidste stykke tid...? Brug hesten som et fristed hvor du lægger problemerne fra dig og ikke tænker mere over dem.. Hvis jeg husker det, så går Daisi som en drøm..

• #12   9. nov 2008 Rider hende som jeg skrev næsten ikke i holdning med biddet bruger mest benene og kun små lette tag i tøjlen.
    Det med at hesten er et fristed kan godt være lidt svært XD Jeg arbejder i stalden..hehe.. men ja, er rimelig stresset for tiden. Er lige flyttet hjemmefra, arbejder i stalden, tar HF enkeltfag og har lige købt en ekstra hest XD
    Mener ikke selv at der skulle være behov for at få special kursus osv (har heller ikke råd til det) da jeg har haft hesten i 2 år og havde kun problemer med hende i starten. Men vil prøve med noget mere hygge og mindre alvor ;-P

Kommentér på:
Argh! når man modarbejder hinanden...

Annonce