1.832 visninger
|
Oprettet:
kadance? {{forumTopicSubject}}
hej
vil gerne lige høre om hvordan en hest får den "kadance-gang" indenfor dressuren?:)
hvor lang tid går der, før de har muskler som gør, at de får den super flotte gang?
fx. ligesom Maccoy
den der svævende..
foklar mig lige lidt, er mega blank indenfor det
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
kræver ekstrem lang tid og super hårdt, men afslappet arbejde hest og rytter imellem.
og en god underviser
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.774
men det tar tid at få sådan en samling redet i dem.
apr 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 75 Svar: 856
men ja jeg syns også det er helt fantastisk at se på..
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Self kan meget trænes i hesten, me den skal altså osse have en smule anlæg fra naturens hånd.
jul 2005
http://www.youtube.com/watch?v=-GosOFj7z1o
http://www.youtube.com/watch?v=faosKGiPAvE
http://www.youtube.com/watch?v=294nfabaSKQ
lige hvad jeg hurtigt kunne finde.
Maccoy går ikke kadence
jul 2005
Dette er kun til for tilskuernes og rytterens skyld, ikke for hestens.
DK har VERDENS laveste gennemsnitlige hestelevealder: 7 år!!!! pga. forkert avlede, tilredede og behandlede heste.
som sagt ville ikke mene at Maccoy går den perfekte trav (i forhold til hans alder), den perfekte trav er meget mere afslappet.
Maccoy går som sportsheste, så lad os kalde det sportsgang og ikke Maccoygang, det har jo ikke noget med Thea og Maccoy osv. at gøre.
jul 2005
måske ikke så perfekt som de dygtigste ryttere, men perfekt på dens egen måde - dvs. at den bærer rytteren og den selv fuldkommen perfekt.
okt 2007
Følger: 94 Følgere: 88 Heste: 2 Emner: 146 Svar: 777
så blev jeg lige lidt klogere der;)
jul 2005
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 666
Mange heste går utaktet, under lod og er super spændte, dette skaber en anderledes gang, som nogle måske vil kalde kadanceret, men som jeg vil kalde forfærdelig. På heste-nettet har der været en masse tråde, hvor folk diskuterede dette, og involverede udtryk, som Gerd Heushmann (google ham, hvis du ikk ved hvem det er) havde brugt; Ryggængerer og Bengængere. Nogle heste lærer at bruge ryggen, hvilket med tiden også vil skabe en højere kandance. Andre heste lærer bare at svinge stort med benene, mens ryggen hænger nedad i en bue, og bagbenene hænger langt bagude. Dette skaber også kandance, og præmieres i dag også (bare se på den danske top ti inden for dressur..), men er hverken sund eller korrekt dressur.
Jeg har lidt travlt, så hvis det jeg skriver er uforståeligt beklager jeg på forhånd
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Svar: 2
jul 2005
Man kan SE en TYDELIG forskel.
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Svar: 2
Tror hun er ekspert nok , så jeg retter mig efter hende. synes hun har en meget god teknik. Dermed ikke sagt at hun har opfundet de vise hvide sten, det tror jeg ikke at nogen gør i dressur
jan 2005
Følger: 2221 Følgere: 2436 Heste: 6 Emner: 53 Svar: 310
Men for Maccoy er de fleste svære ting nemt, og derfor er det vigtigt man ikke udnytter det for så går hesten/ponyen i stykker....
Det vigtigste hvis du skal ind og ride bæring og samling i din hest er at din grundridning er iorden... derefter skal hesten være smidiggjort. Den skal have de rette muskler. Og så er det vigtigt man ikke presser ens hest/pony til sådanne opgaver... lad dem tilbyde det selv. Og når de tilbyder så lad være at udnytte det.
kadance?