{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

kandar, tre-ringsbid .. osv.! {{forumTopicSubject}}

jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan specielle bid indvirker på hesten? hvad er formålet med dem? hvad er forskellen? er det godt eller dårligt?

bid jeg vil have svar på:
1) kandar
2) pelham
3) hackamore
4) muffebid
5) tre-ringsbid/pessoa

har du flere så skriv dem endeligt(:!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ikea pax skab skal samles 650 kr.
  • Hænge billeder op 450 kr.
  • Nedtagning af gammel lampe og opsætning af ny lampe 850 kr.
  • Samling af garderobeskab , “Fredensborg” fra Jysk, 2 låger 1.300 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine med fejlkode 4E 700 kr.
  • Reparation af Siemens opvaskemaskine fejl E15 1.180 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kandar, tre-ringsbid .. osv.!
  • #1   23. jan 2009 Kandar er typisk et trensebid og en stang hesten for i munden, som bruges i det højere klassere alm. dressur.

Hackamore er ikke noget bid, men en form for bidløst hovedtøj. Man kan få mange typer, både med korte og lange stænger.

Muffebid, er lidt ala alm. trensebid, men med tykke bidringe, så biddet ikke kan "falde ud" og mange gange gnaver det heller ikke hesten i mundvigen.

Pessoa og pelham bruges tit (som efter min mening er MEGET forkert) til heste der ikke kan stoppes - "hårde i munden", hidsige, løber for meget ect.

• #2   23. jan 2009 pelham, ligger trykket på kæben og IKKE i munden!! man bør derfor være rutineret for at ride med dette bid, da det i de forkert og stærke hænder, kan brække kæben på en hest/pony..

• #3   23. jan 2009 Flere af disse bid syntes jeg man absolut ikke burde ride med lige gyldig hvor rutineret du er smiley

1) kandar - desværre obligatorisk til de høje dressur stævner smiley
    2) pelham - Et bid for folk der ikke kan styre deres hest eller pony - som sagt før i de forkerte hænder (hvilket er alle hænder efter min mening) farligt ! smiley
    3) hackamore - Der er rygter om du kan brække næseryggen , hvilket ikke er sandt med mindre du kan ligge et pres som en voksen mand på 140kg ! - Super godt til rytteren som stadig vil have en lidt skarpere effekt end en alm bidløs trense..
    4) muffebid - Et af de bløde bid, (helst 3-delt) som er super godt smiley
    5) tre-ringsbid/pessoa - Burde man heller ikke bruge , også et bid for folk som ikke kan holde deres hest/pony ! - Ikke nær så uforsvarligt som et pelham smiley

• #4   24. jan 2009 MisseChelle ¤¤ tjek min annoncer ¤¤ !

JEG mener at hvis hesten er redet korrekt så er der ikke brug for et pelham bid ! - Ryttere giver altid ponyen eller hesten skylden og siger "den er stærk", eller den "læber fra mig" - dette sker kun fordi ponyen eller hesten ikke er redet korrekt og dens stop signal ikke er indkodet korrekt !

• #5   24. jan 2009 Christinna - Præcis ;o)

• #6   24. jan 2009 1) kandar
    ((link fjernet)
    Et kandar er et normalt bid, og den såkaldte kandarstang. Ergo: hesten hat TO BID I MUNDEN. Du rider med to tøjler. En til det normale bid og en til kandarstangen.
    Et ekstremt skarbt bid som mange topryttere rider med.
    Et dybt unfair og uacceptabelt bid.

2) pelham
    ((link fjernet)
    Også et riiigtig skarpt bid. Det fåes både i stang, to-delt og tre-delt.

3) hackamore
    ((link fjernet)
    En hackamore er ikke et bid, men et bidløst hovedtøj. Fåes med lange og korte stænger. De korte stænger er de blideste. Den ligger tryk på næseryggen af hesten.

4) muffebid
    ( http://horze.dk/images/products/41/7/13315_L.jpg)
    Fåes i tre-delt og to-delt. Et dejlig blødt bid.

5) tre-ringsbid/pessoa
    ((link fjernet)
    Fåes i to-delt og tre-delt. Her kan du selv regulere hvor skarpt bidet skal være. I den første ring er bidet så blødt det nu kan være, ved den 2. ring bliver bidet skarpere, 3. ring er bidet RIGTIG skarpt.

• #7   24. jan 2009 lol hvad sker der for folk herinde. Hun sprøger hvad forskellen er - nok hvordan de virker forskelligt, og svaret hun får er, at nogle der selv synes de ved alt, ikke svarer på spørgsmålet men kommer med deres latterlige personlige holdninger -_-

• #8   24. jan 2009 <b> Thit L </b>
    Der står også "er det godt eller dårligt?". Der er vi jo så forskellige og bliver nød til at komme med personlige meninger.

• #9   24. jan 2009 Moe

Dine links virker ikke xD

• #10   24. jan 2009 <b> Christinna - LÆKKER HEST SÆLGES ! ! </b>
    Noo. Det kan jeg godt se nu -.- æv main XD

• #11   24. jan 2009 Tak for hjælpen(:

• #12   24. jan 2009 MisseChelle ¤¤ tjek min annoncer ¤¤ !

Har du da travlt siden det skal gøres på en halv time??
    Rom blev ikke bygget på en dag, og jeg har da heller ikke selv redet min hest op?

Et stærkere bid er bare den dovne løsning !

Kommentér på:
kandar, tre-ringsbid .. osv.!

Annonce