{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fri samling fra jorden
  • #2   3. feb 2009 Men hvordan præcist får man hesten til at komme bedre ind under sig, vha. piske eller træktorve? smiley

• #3   3. feb 2009 nu ved jeg godt du sagde uden hjælpemidler, men tillader mig alligvel lige at skrive hvad jeg har gjort.
    Jeg bruger meget min stemme når jeg longere, og sådan får jeg hende til at slappe af, desuden longere jeg uden pisk.
    Jeg er ikke så meget for tvangsmidler som hjælpetøjler mm. Men gik så med til at putte en chambom på min, HELT løs, altså den var slet ikke strammet ind, den var helt i det yderste, så den burde egentlig ikke have hjulpet, men det hjalp super meget, her efter 1-2 mdrs. longering med den på, kan jeg tage den af, og hun går stadig pænt (:
    Dog skal jeg snakke mere med hende så hun bliver ved at slappe af, men hun går rigtig pænt nu i forhold til hvad hun har gjort.

• #4   3. feb 2009 Sådan gør jeg:

Magic bliver varmet op med støvsuger"ridning" i et HMS-tov. Her får han gang i musklerne og får strukket ud. Så beder jeg ham om at tage nogle skridt i højere fart (det er nemmest i trav) og når han bruger bagparten som kommer korrekt fra støvsuger"ridningen", så kommer han også korrekt og naturligt fortil.

Jeg beder bestemt ikke om mere. Jeg er stolt over de skridt han tager med en perfekt holdning. Han er stadig unghest, og skal ikke belastes. Han skal nok selv samle sig i længere tid når han er klar ^^

• #6   6. feb 2009 Jeg er i gang med det med Flicka - det er ikke et lille projekt, det tager flere ÅR at lære hesten det, og det kræver intens træning. Jeg har lidt "fif" som jeg har fået herinde fra - du må gerne skrive en PB hvis du vil vide mere, så kan jeg skrive mere detaljeret der smiley !

1: Du skal hele tiden gå en smule bag i hests skulder
    2: Temposkift
    3: Bomøvelser
    4: Parader
    5: Traversader

Skriv PB, hvis du skal have uddybet lidt, jeg kan ikke gå i detaler lige nu ^^
    Men jeg har arbejdet med Flicka i næsten en MD (hvo det er bæring, der har stået øverst på "skemaet" - og hun bærer sig selv OK nu, men går kun i lod fra skridt til trav <b>ET</b> skridt, og så lægger hun sig lang og dyb igen) - håber du forstår ^^

Knus Frederikke

Kommentér på:
Fri samling fra jorden

Annonce