376 visninger
|
Oprettet:
Fri samling fra jorden {{forumTopicSubject}}
Hvordan ville i lære jeres heste at samle sig fra jorden, uden brug at tvangsmidler (indspænding mv).?
VH Natasja
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.246
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
Jeg bruger meget min stemme når jeg longere, og sådan får jeg hende til at slappe af, desuden longere jeg uden pisk.
Jeg er ikke så meget for tvangsmidler som hjælpetøjler mm. Men gik så med til at putte en chambom på min, HELT løs, altså den var slet ikke strammet ind, den var helt i det yderste, så den burde egentlig ikke have hjulpet, men det hjalp super meget, her efter 1-2 mdrs. longering med den på, kan jeg tage den af, og hun går stadig pænt (:
Dog skal jeg snakke mere med hende så hun bliver ved at slappe af, men hun går rigtig pænt nu i forhold til hvad hun har gjort.
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.112
Magic bliver varmet op med støvsuger"ridning" i et HMS-tov. Her får han gang i musklerne og får strukket ud. Så beder jeg ham om at tage nogle skridt i højere fart (det er nemmest i trav) og når han bruger bagparten som kommer korrekt fra støvsuger"ridningen", så kommer han også korrekt og naturligt fortil.
Jeg beder bestemt ikke om mere. Jeg er stolt over de skridt han tager med en perfekt holdning. Han er stadig unghest, og skal ikke belastes. Han skal nok selv samle sig i længere tid når han er klar ^^
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
1: Du skal hele tiden gå en smule bag i hests skulder
2: Temposkift
3: Bomøvelser
4: Parader
5: Traversader
Skriv PB, hvis du skal have uddybet lidt, jeg kan ikke gå i detaler lige nu ^^
Men jeg har arbejdet med Flicka i næsten en MD (hvo det er bæring, der har stået øverst på "skemaet" - og hun bærer sig selv OK nu, men går kun i lod fra skridt til trav <b>ET</b> skridt, og så lægger hun sig lang og dyb igen) - håber du forstår ^^
Knus Frederikke
Fri samling fra jorden