{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
279 visninger | Oprettet:

genoptræningsprogram, jeg forstår ikke {{forumTopicSubject}}

(link fjernet)

jeg har nu lige straks travet de 15x2min, som opskriften siger...

men hvad må jeg herefter...
er de 15 min i træk uden pause, eller hvordan, eller må jeg lægge galop ind nu, eller først bagefter?? synes det er lidt misvisende...

jeg er nået hertil:
6.-7. uge:
Nu er hesten klar til at blive arbejdet med i mere samlet travarbejde på store volter på bane eller i ridehus. Start med 15 minutters travarbejde og øg gradvis til 30-40 minutter dagligt over 1-2 uger. Herefter kan galoparbejde påbegyndes.

men hvad må jeg egentlig?? det skal siges, at jeg pga vejret har genoptrænmet på stor volte i ridehus.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  genoptræningsprogram, jeg forstår ikke
  • #1   17. feb 2009 jeg synes hvis du er gået igang med travarbejde på volte for tidligt, så fortsæt med det du laver nu i nogle uger endnu...

ikke nødvendigvis 15 minutter i streg... det er lang tid... men for eks 3 gange 5 minutter, med en skridt pause indlagt imellem...

du må begynde at galopere når du er oppe at trave 40 minutter om dagen...

hvis jeg var dig ville jeg lægge ET minuts trav til om dagen.. så du for eks den ene dag traver 15, den næste dag 16 osv osv.. når du når 40 må du begynde at galopere..

her synes jeg du skal starte med EN runde på hver volte den ene dag.. to runder på hver volte den næste osv (og det er hele ridehuset.. ikke en rund volte)

hvad genoptræner du efter?? (skade??)

• #2   17. feb 2009 jeg genoptræner efter flere ting... først en overanstrengelse eller vrid i den ene kode. vi nåede da dårligt nok igang med travintervallerne, før han blev sparket på den ene skulder.
    suk... hesten er en dyr bekymring smiley

nej jeg traver på så stor volte som muligt i ridehus... altså hele vejen rundt på hovslaget.

jeg regner også med at blive på stor volte (iikke cirkelvolter) i næste etape også. først efter jeg begynder på galopen at lægge trav ind på et par cirkelvolter.
    ja 3x5min trav kan man vel godt starte med? så må jeg jo se hvor træt den tykke dreng bliver, før jeg går videre smiley

ja det lyder som en god ide mht galoppen.

• #3   18. feb 2009 andre inputs?

Kommentér på:
genoptræningsprogram, jeg forstår ikke

Annonce