{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

Stået stille i 3 uger. {{forumTopicSubject}}

Nu har min hest snart stået i 3 uger, pga. problemer med smeden. (og jeg har self ikke kunne finde en ny -.-) men nu får han smed her i næste uge, og så skal jeg jo selvfølgelig ud at ride. Men bør jeg ikke tage hensyn når han har stået i 3 uger?
Han er dog kommet på fold omkring 8-12 timer dagligt.
Han er vant til at blive trænet i 1-1½ i dressur dagligt.

Jeg havde selv tænkt mig at lade ham tage støvsugerridning i 10 minutter, og så lige så roligt begynde at samle ham. For han dødkeder sig med støvsugerridning i længere tid. Han skal tænke og han skal bruge sig, for ellers bliver han simpelthen strid af kedsomhed. Og så kun i skridt og trav. Er dog lidt i tvivl om efter hvor lang tid jeg skal galopere? (altså dage)

- tak på forhånd :b


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stået stille i 3 uger.
  • #1   13. mar 2009 Normalt siger man, at de skal genoptræne lige så lang tid som de har stået. Men ved ikk helt, når det er pga noget med smed... men jeg ville nok ikke sætte ham i fuld træning før efter halvanden uges tid...

  • #2   13. mar 2009 uh spændende.. min har stået i 5 uger nu her ..
    og skal nok igang igen imorgen smiley
    wow ö. skal jeg så genoptræne i 5 uger . trods den har da været i longe nogen gange. .
    så kigger lige med smiley


  • #3   13. mar 2009 Tina J: husk lige på at den regel kun gælder ved skader ;).

    Har selv en fjordhoppe på 23 år, hun blev først redet til for to år siden, tænk lige hvor mange år hun ikke skulle 'genoptrænes' over så? o:

    Men jo, start ud med et par dages skridt på hård bund også bare gå langsomt opad, men tror ikke du skal forvente det sammen af hesten før efter 1½-2 uger .


  • #4   13. mar 2009 Ditte; ja, det ved jeg, men vidste jo ikke hvad det var den der smed havde gjort forkert og det kan der jo godt være kommet en slags skade af... Men derfor skrev jeg også, at det ville passe nogenlunde, hvis den var i fuld træning efter ca halvanden uge.. smiley
    For nej, en hest der bare har stået stille uden skade, skal ikke genoptrænes så længe som den har stået, men den bliver jo heller ikke sat i fuld træning med det samme...


  • #5   13. mar 2009 Han er ikke været skadet af smeden.. Smeden har bare ikke kunnet komme efter han smed en sko :b

  • #6   14. mar 2009 Oki.. smiley
    Men stadig ville jeg nok lige ta det stille og roligt i starten, så han lige bliver løsnet opinden du går rigtigt igang.. smiley


  • #7   17. mar 2009 Jeg ville nok lige tage den med ro de første par dage og så trappe ligeså stille op smiley

Kommentér på:
Stået stille i 3 uger.

Annonce