{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Hjælp tunge leg under ridning... {{forumTopicSubject}}

En bekendt af mig har et stort problem med hendes vallak, den begyndt pludselig at lege med tungen, under ridning, ikke som en nomal tungerækker, men som en slange den stikker stift ud, og bøjer i alle retninger??? ser ret komisk ud..
jeg anbefalede tandpleje, der var mange tandspidser, de blev ordnet, men det hjalp ikke, så forslog jeg massage, da spændinger i kæben kan give de symptomer, men det hjælper heller ikke?? det skal lige siges at hyppen skummer utoligt meget under ridning, så savl og skum løber ned fra mulen, det starter så start man tager fat i bidet, og glem alt om tungerækker bid,de har prøver 2 gange, de virker heller ikke, nogen der har forslag, jeg er løbet tør......

Anita W

Anita W

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp tunge leg under ridning...
  • #1   30. mar 2009 Hej Karina

Det er hanoveransk trense, og kryds, der er prøvet, der er prøvet flere forskellige bid, men kun få gange af gangen, da det jo hellst ikke skal blive en vane, så det skal stoppes hurtigt, hvis man kan??
    Hesten er omkring 200000 værd, og skal sælges om 1½ år, så det er meget hårdt for pigen, at hun både skal af med den, og slet ikke kan få det den burde koste, når den leger (eller hvad man nu skal kalde det) på den måde.
    Det jeg undre mig mest over, er at den har altid, eller i flere år skummet utrolig meget, men tunge "legen" kom på en dag, ingen varsel med en smule ud, eller lign, underligt??

Anita W

• #2   30. mar 2009 den har haft pause, i 3 uger, og derefter kun ridning uden fat eller kun meget let fat i biddet, efter pause red hun primært kun med benene,og er dygtig til det, men den gør det aligevel.
    Hvorfor er du imod hannoveransk trense??

Anita W

• #3   30. mar 2009 måske holder hun for stramt i tøjlerne, kender mange heste som reagerer sådan hvis der holdes for stramt i tøjlen

• #4   30. mar 2009 Den er jo tydeligvis irriteret over noget.
    Såvidt jeg forstår, så skummede den også voldsomt før den begyndte på det med tungen?

At den skummede er jo tydeligvis den første reaktion på ubehag, og senere kom så tungerækningen.

Måske den ikke har plads i munden til et bid?
    der kan jo også være noget helt, helt andet galt, som den bare udtrykker sådan.
    Jeg ville nok få den undersøgt af en dyrlæge..

• #5   30. mar 2009 vores leger også med tungen en gang imellem, vi har haft held med at skifte mellem 2 og 3-delt, og skifte når den gør det meget, vi havde også for løs kontakt til biddet og et for løst næsebånd (vi havde mere end de anbefalede 2 fingre) nu gør han det kun når han er meget hissig eller keder sig meget...

• #6   30. mar 2009 Tak for jeres indlæg, hesten er blevet undersøgt af dyrlæge og massør,
    uden resultat..
    de første flere år, gjorde den det ikke, det opstod fra den ene dag til den anden, den skummede heller ikke dengang, men har nu gjort det et godt stykke tid, og er for nylig startet med tunge legen.
    og ja karina har helt ret angående prisen.

Anita W

Kommentér på:
Hjælp tunge leg under ridning...

Annonce