trække hest, der vil stikke af. hjælp {{forumTopicSubject}}
hej...
jeg har fået en pony i opstaldning... han er 5år en fjordhest blandning... han er en rigtig sød hest at arbejde med... men når han skal trækkes ud og ind stikker han af...
han kan nemt trækkes ud når de andre heste ikke er ude... og han kan nemt trækkes ind når de ikke er inde... men hvis han feks. har været inde midt på dagen for at arbejde... stikker han af når han skal trækkes ud..
vi har trænet trække/stop øvelser med ham og det er han god til, men ikke når han skal ud/ind til de andre... så glemmer han det fuldstændig... vi har prøvet med forskellige trækkere... har prøvet snor over næsen... men intet hjælper...
jeg har trænet mange forskellige heste, men aldrig en som ham... han kan gå lige så sød, og uden varsel løber han bare... han løber frem og bliver helt stiv, selvom jeg hænger godt fast (jeg er ikke helt lille) kan jeg ikke dreje ham rundt når han går frem...
hvis jeg prøver at irettesætte ham for at få ham til at blive bag ved, går han et par skridt tilbage og hopper frem og så er han endnu svære at holde...
ved godt det blev lidt langt
men er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg lige får ham lært at gå ordentligt??
nov 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 431
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
min Frieser kan også finde på at løbe frem, men hende kan jeg dreje rundt og få kontrol over... ham her kan jeg ikke dreje...
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
apr 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 341 Svar: 2.269
Vil ikk gå og hive hesten 100 gange i kæden for det fatter de intet af, men kunne godt forestille mig at den kunne være lige glad, den lyder ret dosk.
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 1.162
Det får de ret hurtigt respekt for... den hingst jeg rider indimellem, ville jeg aldrig trække uden, for han er totalt utilregnelig at gå med.
Men mange heste får lært at gå ordentligt, og så kan man igen trække dem uden.
aug 2008
Følger: 1 Svar: 1
Har lige læst lidt, og set en dvd om M. Roberts metoder og hans brug af en dually grime. Grimen kan man købe i land og fritid eller hos Majbritt Carter. Der følger en dvd eller video med, så man kan se hvordan man skal bruge den. Han forklarer også hvorfor man ikke skal bruge en jernkæde over næseryggen.
Held og lykke med projektet
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 568
- så skulle det have interesse så holder Maj-Britt Carter kursus på sjælland i kommende weekend.
Se her for mere information: http://shop.optihorse.dk/group.asp?group=12
trække hest, der vil stikke af. hjælp