Genoptræning - frem og ned {{forumTopicSubject}}
Hanse stod med en seneskedehindebetændelse i 3 måneder i vinters, og vi er igang med at genoptræne.
Jeg følger det genoptræningsprogram der ligger inde på netdoktor. Jeg har skridtet i snart i 4 uger, hvor jeg nu er kommet til hvor jeg skal ligge trav ind, han får lov til at trave for lange tøjler og rider kun tur, for at ikke tvinge ham til bøjningen der kan komme nbår man rider på bane.
Mit problem er så at når jeg lader han trave tager han hovedet op og sys han har svært ved at slappe af, jeg er ikke klar over om det er fordi han er noget stiv i kroppen endnu og det bare vil gå over, da han ahr naturlig tilgang til at gå ned.
Så hvis der er nogle der har en god ode til hvad jeg skal gøre for at få ham mere frem og ned vil jeg gerne have nogle gode ideér til det (:
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
I denne tråd beskrives det hvordan man får en hest til at søge ned der;
http://www.heste-nettet.dk/forum/3/342431/342431/
Men eller så bare væbne sig med tålmodighed, ikke for hurtigt tempo - gerne lidt langsommere end hans normale, da et hurtigt tempo også øger at han falder på forparten.
Hvis han tempo kommer ned kan tyngdekraften også gøre en del.
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 76 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 1.280
Han søger jo normalt ned, men nu har han jo ssåtet i 3 måneder og det meste af tiden var i boksen..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 76 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 1.280
Genoptræning - frem og ned