{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer md Blue Berry Hill
  • #2   17. apr 2009 Jeg har haft min deroppe.
    Kan varmt anbefale det :o) Både hesten og jeg fik SÅ fin en behandling. Miljøet deroppe er afslappet og rart. Man føler ikke man er tilovers selvom man kommer uanmeldt og besøger sin hest. Jeg afleverede en stresset, signalforvirret hest og fik en afslappet, afbalanceret hest tilbage igen.

• #3   17. apr 2009 Det har alt for meget at gøre med HMS deroppe!
    - Så det kommer an på hvad vej du vil med din ridning.. hvis du vil op og ride de højere klasser, skal du klart vælge et andet sted!! :o)

• #4   17. apr 2009 Hvordan kan der være for meget horsemanship? o.0

og hvorfor kan man ikke komme langt med sin ridning, bare fordi man tager hensyn til sin hest fysisk og psykisk?

• #6   17. apr 2009 jeg red Albert Vorrn kursus (Hollandsk topspringrytter) med hende. Hun stod og "Reklamerede" med, at de var bange for deres heste, og bla. bla. bla, og hun sprang overhovedet ikke deroppe. Ret smart at tage på springkursus så??
    - JEG bryder mig ikke om hende, er da ligeglad med hvad i andre synes! ;o)

• #7   17. apr 2009 OBS, bor mega tæt på hende, så kender hende også. RED DER SELV ENGANG, men kom ikke videre med min ridning, så det gad jeg sku ikke.

• #8   17. apr 2009 Min nuværende pony blev tilreddet et sted hvor de brugte meget horsemanship, og vi er da nået langt?
    Jeg kan heller ikke se, at man ikke kan komme langt, selvom man giver hesten de bedste betingelser fra starten?

Men det lyder som om jeg trygt kan sende min nye pony derop smiley

• #9   17. apr 2009 - AnéeKeller? d; - Det mener jeg faktisk hun har skrevet om på HN.
    Altså om hvorfor hun ikke sprang.
    Kan se om jeg kan finde tråden.

• #10   17. apr 2009 * Anna Sofie Skov Larsen * Tetania smiley * - Kan du ihvertfald, de tager tingene stille og roligt og presser ikke ponyen/hesten bare fordi den skal skal nå dit og dat.
    Også er beundre jeg dem meget for at have styr på jordarbejde også, som jeg ikke kender andre steder der fokusere på.

• #11   17. apr 2009 * Anna Sofie Skov Larsen * Tetania smiley * - Det kan du ihvertfald smiley

• #12   17. apr 2009 Skal ponyen ikke gå dressur?
    Hvorfor så sende en pony i tilridning hos en voksen springrytter?

• #13   17. apr 2009 success is my only motherfucking option, failure's N -
    Hehe, super smiley
    Det lyder som et rigtig godt sted!

• #14   17. apr 2009 Fandt et citat fra hjemmesiden om kursuset - hvis det er - AnéeKeller? d; ;
    Stella havde det svært til hendes første Albert Voorn kursus, hvor hun reagerede utrolig voldsomt på omgivelserne og især de andre heste. Vi har lavet et lille resumé af de 3 dage, hvor man også kan se hvordan vi bruger jordarbejdet til at få hende afslappet igen.. Den første dag valgte jeg helt at undlade at springe på hende og udelukkende fokusere på at få hende afslappet. det var allerede bedre på anden dagen og sidste dag fik jeg sprunget nogle rigtigt fine spring og hun var helt cool med de andre heste.

(link fjernet)

• #15   17. apr 2009 Pauline Aagaard . -
    Dejligt smiley

Annemarie Hulehøj *Ponyer & Heste tages i ridning * -
    Det handler jo ikke om at ponyen skal rides i lang tid deroppe, den skal jo bare tilrides.
    Tilridningen forgår vel for så vidt ens, uanset om det er spring eller dressur?
    Jeg overvejer at tage ham derop en måned og få ham tilreddet, også tage ham hjem igen, og med min egen underviser få lagt dressuren "i ham".

Min træner (dressurberider) sender heste derop i tilridning, så.. smiley

• #16   17. apr 2009 success is my only motherfucking option, failure's N: Det skal hun jo sige.

JEG siger bare, at jeg og min ridelærer (der har redet World Cup og WM) Ikke bryder os om, at hun har opfundet ridemåden på en helt ny måde - som er den "rigtige" - tror hun selv.

i har jeres, jeg har MIN! :o)

• #17   17. apr 2009 - Gider ikke diskutere. i har jeres mening om hende, vi har vores! :o) Desuden rider jeg på landsplan, og skal ride DM - og så langt var jeg aldrig kommet ved HENDE - men ved Niels.
    - Jeg har MIN - i har JERES! :o)

• #18   17. apr 2009 jeg har kun hørt godt om det (;

• #19   17. apr 2009 Hendes ridemetode er ikke ny, men Susan har nok tilføjet noget nyt til den iogmed hun også får nye erfaringer. Men bare ganske gammel lærdom som de red i gamle dage. Inden det blev mode at save hesten og hive lidt tilfældigt i tøjlerne for at få den ned med hovedet.

• #20   17. apr 2009 OK.... men jeg spurgte jo bare?!

Hvis den bare skal gøres ryttervant, så ville jeg ikke vælge en voksen rytter til min pony.... men det er så bare min mening.

• #22   17. apr 2009 Præcis Tia! d;

Nåmen, smutter fra den her "Susan-samtale:s".

• #24   17. apr 2009 Slået klik for hende? xD

Haha.. Gud hvor ser man forskelligt på hestevelfærd!

• #25   17. apr 2009 Jeg vil da 10x hellere tulle rundt på LC-niveau i en baghave og have en afslappet hest, end jeg vil ride GP på en stresset hest som smider ryggen, men til gengæld bliver jeg kendt og betragtet som dygtig.

• #26   17. apr 2009 Må sige hun nogle gange har nogle underlige ideer og synspunkter, og det så bare min mening smiley

Og det har bestemt intet med heste velfærd at gøre.

• #27   17. apr 2009 Forstår ikke hvorfor du spørger herinde, hvis du har bestemt dig for at sende din pony i ridning hos hende?!

Du har selv oprettet emnet og bedt om respons vedr. stedet og det har du fået....

• #28   17. apr 2009 Jeg syntes Susan er rigtig fornuftig og høre på og udfra de vidoer og indslag jeg har læst om hende syntes jeg rigtig godt om hendes metoder.

• #29   17. apr 2009 Det har du såmænd ret i.. Men det er vel lovligt at diskutere lidt? smiley

• #30   17. apr 2009 Og endnu mere respekt til hende fordi hun er inde på HN og kommentere indlæg der + opretter selv indlæg om diverse ting.
    At hun giver sig tid til at skrive en meeeget lang smøre hvor hun forklare så selv den dummeste der ikke kender til emnet kan forstå det og at hun kan finde ud af at debbatere sobert, det er sq godt gået!
    Kender ikke andre 'kendte' der gør det ;o).

• #31   17. apr 2009 Nå ok... så det er bare for at starte en diskussion?... ikke for at opnå seriøs respons?
    Det er så fint nok... så er jeg smuttet fra dette indlæg smiley

• #32   17. apr 2009 Fadmak kom hjem fra ridning ved hende for ca. 1½ uge siden. Han var i ridning i 1 måned der oppe. Jeg er fuldt ud tilfreds.
    Jeg var også deroppe i dag, hvor hun blev interviewet af Tv2 sporten.

• #33   17. apr 2009 Ville ikke sende min hest derop

• #34   18. apr 2009 Undskyld jeg spøgere, men hvad er det, som ikke er godt ved Susan?

• #35   18. apr 2009 Nu ved jeg heller ikke lige hvad du vil med din pony, hvis du ikke skal bruge den til noget de næste mange år - Ville jeg klart vælge Susan, men hvis du gerne vil i gang og have den til at gå ornligt inden den når at blive ældgammel, skulle du måske vælge en anden (;

Undskyld - men hendes metoder er til grin! (;
    Jeg ridder samme plan - lands og skal ride Dm, som AnéeKeller.

Fx. nu vil jeg lige bruge min veninde osm eks.
    De købte en ungpony, som de TROEDE bare var meget nervøs, og det troede Susan også, MEN hendes pony havde mega ondt, og skæve nakketing, og alt muligt!

• #36   18. apr 2009 Kvalitet koster, og uanset prisen ville jeg til enhver tid sende min hest til Susan, hvis altså han skulle i ridning (tilrider ham selv).

At nogle piger herfra mener det har slået klik for hende kan jeg kun grine af, for Susan er nok en af de mest fornuftige hestemennesker jeg har hørt om - at hun rider på hestens præmisser er i mine øjne det største plus man kan få!

• #37   19. apr 2009 har ikke fået en hest redet deroppe.. men har selv redet hos susan. Min hyp havde lidt for stort spring potientiale til en gammel dressur rytter som mig, så det måtte jo gå galt, og det gjorde det.. vi mistede begge troen på springning da det gik alt for stærkt fremad pga. han sprang enormt over alle spring.. så efter jeg faktisk fik lyst til bare at droppe det spring halløj, lokkede min søster mig op til susan og få noget undervisning, og det er jeg virkeligt glad for. hun har en måde at leve sig ind i undervisning, og tager `en individuelt. så man ikke bare bliver presset ind i normen. Så kan kun give +++ til susan, hun giver sig selv i hendes arbejde, og gør det ikke som på samlebånd. tager det 20 min. så tager det 20 min. men tager det 1 1/2 time ja så tager det den tid. så thumbs up til Susan smiley

• #38   28. apr 2009 Jeg kan VAMRT anbefale Blueberryhill. Hestene bliver passet godt´, trænet helt korrekt både psykisk og fysisk smiley Alle er rigtig søde deroppe og Susan er bare så dygtig!
    Det er da ligemeget hvor langt man er kommet, jeg synes man skal tage det i hestens tempo. Desuden synes jeg ikke det er direkte HMS fra jorden.. Det er mere videnskabelig bevist træning som virker ! smiley hihi
    Jeg synes det er plat at sige nogens metoder er til grin. ER det ikke vigtigere at hesten har det godt både psykisk og fysisk end der er at vinde præmier på en hest som har det psykisk dårligt? smiley

• #41   6. maj 2009 » Sus « ;
    Prøv at kigge på hendes profil? Så finder du nok den pony du spørg efter, så du behøver ikke spørge, og hvis det var for at gøre ''grin'' med Anée lykkedes det ikke forfærdelig godt.

• #44   18. maj 2009 Jeg vil klart anbefale Susan. Har ikke SELV erfaringer med hendes undervisning men har set videoer og hørt om andres erfaringer.

Til jer som siger at Susans måde at ride på er noget fis og at man ikke kan nå langt med hendes ridning:

En hest vejer typisk 500 kg og kan UMULIGT udvikle muskler nok på under 4 år til at gå MB. Det kan IKKE lade sig gøre. Prøv lige at sætte jer ind i biomekanisme inden i smide rundt med jeres påstande. Det er da til at br*kke sig over

Kommentér på:
Erfaringer md Blue Berry Hill

Annonce