{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

hvilke øvelser. {{forumTopicSubject}}

bruger i når i varmer op og generelt rider dressur hvor i bøjer hesten godt og prøver at løsgøre den også?
Jeg er nemlig begyndt at kede mig lidt når jeg rider dressur.

OBS: istedet for at skrive versader, traversader og hvad i ellers kan finde på af mærkelig ord jeg ikke helt har styr på endnu, så vil det være dejlit hvis i vil forklare med hvad i gør/laver.

I forvejen træner jeg schenkelvigninger, at hun skal kigge godt ind mod midten, eller væk fra midten, mens hun bliver på hovslaget. At hun træder godt ind under sig i sving, og når vi laver volter. At hun er hurtigt til at reagere når jeg skifter vej, og altså kigger ind mod midten ligeså snart jeg har drejet hende - medmindre jeg beder hende om andet. Så rider jeg også en del indenfor hovslaget så hun ikke støtter sig for meget til hegnet. Og når jeg laver øvelserner prøver jeg hver gang at bruge tøjlerne mindre og mindre - så hun kommer til at reagere godt på min ben, og flytter sig for dem. Imens vil jeg gerne have hende til at gå rigtig dybt. jeg forlanger ikke at hun skal ''bøje nakken'' men hun skal sænke hovedet. og NEJ det bliver ikke et problem at få hende op og gå rigtigt igen. Men jeg kunne ogs godt tænke mig nogen fif til hvordan jeg frister hende til at blive lidt længere nede med hovedet. Noget støvsugerridning?

KIG: Jeg rider uden sadel for tiden, og de fleste af øvelserne udføres derfor i skridt indtil det hele er på plads.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilke øvelser.
  • #1   21. apr 2009 når jeg varmer op rider jeg masser af volter i alle str hvor den både skal kigge nd ad og ud ad, 8-taller, skråt i gennem, langegange, overgange, tempo vekslinger.

• #2   21. apr 2009 Når jeg varmer op rider jeg mange temposkift, overgange og slangegange, så jeg får ham bøjet godt igennem og får ham til at vente. Og så laver jeg lidt sidebevægelser også.

• #3   21. apr 2009 slangang tempo vekslinger volter schenkelvigninger

• #4   21. apr 2009 Jeg skridter 2 km for løse tøjler (vejen til ridehuset/bane)
    nå jeg så kommer op på banen sætter jeg i galop for helt løse tøjler og i let sæde.. er par runder på hver volte.
    så skridter jeg i ca 10 min hvor jeg får hende bøjet godet i gennen (spiraler, valader,travasader, sjenkelvening, slangegange osv)
    sætter så i trav hvor hun får lov at sænke hovet godt og bruge ryggen.
    sætter igen i skidt og samler hende lidt mere..
    og så i trav hvor hun bliver samlet, sørger for en masse møstre så ikke hun keder sig,
    så i galop (massere overgange)
    trav igen sadig samlet.
    sætter i galop og givver lange tøjler så hun får struket godt ud, og det samme i trav
    og så går ture hjem igen i skridt

Det var hvordan en typisk træning ser ud pt.

• #5   22. apr 2009 min er kun tre år... lige fyldt tre :>

Men i vores opvarmining så går jeg en tur i skoven med ham...
    og på banen så rider jeg ham for lange tøjler i skridt og trav og ride ham for lange tøjler så han søger ned og får ryggen og og finder harmoni i et dejlig tempo.

Kommentér på:
hvilke øvelser.

Annonce