{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

hjælp, problemer med galoppen {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har lidt problemer med at holde hesten igen, og få den til at søge ned i galoppen. og også med overgange..
i overgangene spænder han mega meget op og slår fra, og jeg er en idiot til lige at samle ham, lave halv parade og så give signal. ved godt jeg skal øve mig, men nogle der har en ide til hvordan jeg kan holde ham igang i galoppen? jeg spænder selv op i benene, hvilket resultere i at jeg nogle gange taber bøjlerne.

håber nogle har nogle gode fifs og ideer til det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp, problemer med galoppen
  • #1   12. maj 2009 igang* skulle der stå i første række. ikke igen

• #2   12. maj 2009 det er ikke hesten der er problemet, men mig.
    ville bare høre om der var nogle gode ideer til at lære at slappe af og komme ned og drive med sædet i stedet for hælen.. -.-
    Han kræver meget, og jeg bliver lidt anspændt af det så derfor hvis nogle havde nogle ideer til at hjælpe med at få hesten frem, og derefter søge ned, så at man kunne slappe af i sadlen, ville det være super. for traven kører bare derud af

• #3   12. maj 2009 Hmm, måske det ville hjælpe hvis du ikke tænkte så meget over det. Måske bare tænke på fx at kigge op, eller hva ved jeg. men synes tit det hjælper hvis man tænker på noget andet, så spænder Jeg i hvertfald ikke helt så meget..
    Eller også ville det hjælpe at ride lidt uden bøjler? så er man nødt til at følge lidt mere med, ellers er det enormt svært.. (:

• #4   12. maj 2009 kunne godt være at ride uden bøjler var en god idé.
    han har nemlig en ENORMT rygsving, og hvis jeg bare sidder det mindste i ubalance så spænder jeg og hesten op. men vil prøve det med bøjlerne smiley

• #5   12. maj 2009 unervisning smiley .
    eller en til at kigge på dig, og give dig gode fif, imens du er i sadlen..

ellers forstår jeg det sådan, at hesten er lidt svær at samle i galoppen, og over´gangene er der lidt problemer med :).? jeg ville nok ride frem frem frem i galoppen, ned og sidde i sadelen, ret ryggen kig op, hælene ned , og hænderne på højkant, óg ellers rid den ud over steppernen, altså bare frem.. hvis den ikke helt har muksler eller balance til at samle sig så meget så, rid den frem, eller måske kan du ride den tilbage i korte momenter også frem igen, det nytter i hvert fald ikke at samle den, hvis den ikke helt er klar. i overgangne, er det bare med at sætte sig rigtig godt i sadelen, allerede før du laver overgangene, sætter man sig tungere g tungere, hesten sænker farten lidt og oooooovvvergang, til trav, sæt sæt sæt sig, følg hesten, få den ned i arbejdstrav igen, øve øve øve sig smiley ..

og jeg ved ikke, men du skriver du spænder op´i benene, og tager hælene op, måske skal du have kortene bøjler? .. det hjalp meget ved mig, hææælene godt ned, også selv om du rider i dressur sadel?, i hvert fald til en start, kunne det hjælpe måse smiley

• #6   13. maj 2009 du har fat i det helt rigtige. det er nemlig lige det der er problemet smiley
    jeg har en underviser som kigger på, men uanser hvor meget hun siger rid frem, ned i sadlen, driv med lænden osv. så sidder jeg bare som et bræt... tror det er fordi jeg er vant til en islænder trav smiley

• #7   13. maj 2009 galop, ikke trav xD

Kommentér på:
hjælp, problemer med galoppen

Annonce