{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
513 visninger | Oprettet:

Han er en bølle.. {{forumTopicSubject}}

Min kære 9 års haflinger er en rigtig bølle når vi rider..

Vi har haft ham i 2 mdr og rider ca 3 gange i ugen. Men når vi rider, er han en rigtig frækkert. Han er sød men fremadgående i skridt, men så snart vi begynder at trave, laver han krumspring. dvs bukker og løber.
Vi har desværre ingen ridebane men rider på marker, og når vi rider i sprøjtespor i kornmarker er der ikke det store med ham.. Men igår da vi kom ud på en klippet græsmark kom bøllen frem..

Problemet er at han ikke er redet tilsvarende hans alder. Vi købte ham som begynderhest, hvilket jeg ikke vil sige han er..:(

Men han er en rigtig sød hest og en nussehoved i stalden.

Har i forslag til hvad vi kan gøre med ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han er en bølle..
  • #1   7. jun 2009 jeg vil ride ham mere fast.. altså mere end bare 3 gange i ugen.. og evt finde en meget rutineret rytter der kan ride ham nogle gange

  • #2   7. jun 2009 rid bidløst eller få sadlen tjekket.

  • #3   7. jun 2009 ja som Janni, ville nok røve at se, om det var mere muligt at ride den mere fast smiley ..
    og hvis det stadig ikke hjlap, for det kan jo være den har meget energi, når den ikke bliver redet så meget, men hvis det er, det ikke hjælper på dens løben og bukkeri, så ville jeg nok finde ud af, om den måske har ondt? i ryggen, og om dens udsty passer, ville jeg nok os tjekke som noget af det første...
    og når i rider, så komme ind på nogle volter, så den ikke har mulighed for bare at komme på lange lige linjer, hvor den sætter turbo på smiley og få sludrene på plads


  • #4   7. jun 2009 Hvad skulle det hjælpe at ride bidløst, hvis man ikke kan styre den med bid??

  • #5   7. jun 2009 hesten er oftest såkaldt "vild" grundet bidet, derfor:)

  • #6   7. jun 2009 sådan var min også i starten smiley jeg har også haflinger...
    jeg red og red og red og ligeså snart balancen og kondien var bedre, stoppede hun med at lave ballade smiley så kom den igen i galloppen men det er også ved at være slut nu


  • #7   7. jun 2009 Tror han skal rides mere end de 3 gange om ugen, tror ikk det er nok for ham at bliv rørt så få gange om ugen

  • #8   7. jun 2009 Virker han skomom han har ondt når i skal op i trav?

  • #9   7. jun 2009 vegataren..

    ah tror du skal læse lidt på lektien


  • #10   7. jun 2009 Tanja: Nej overhovedet ikke.. Han er bare meget tændt..

  • #11   7. jun 2009 jannie h jeg ved hvad jeg taler om! læs selv på dansk lektien!

  • #12   8. jun 2009 Veganeren:
    Tror unægteligt jeg vil give Janni ret der. Der er godt nok mange grunde til at heste ikke er til at styre, og bidet er kun grunden i en brøkdel af grundene.
    Jeg synes det er lidt uansvarligt bare at anbefale folk at ride bidløst uden at vide mere. Det kræver mere kontrol over hesten, og det lyder jo netop som om det er det, der mangler her. At gå over til bidløs er en omvæltning for både rytter og hest... det kan ligeså nemt gå galt som godt.


  • #13   8. jun 2009 rikke B: Enig! smiley

  • #14   8. jun 2009 Veganeren: hvad mener du med "læs selv på dansk lektien"?

    Hmm. Jeg ville træne noget jordtræning med ham og få ham lært lidt respekt måske. Lær ham et fast stop signal og et bak signal. Når han vil bukke så stop ham og bak ham til han begynder at smaske. Giv ham så en pause til han har gumlet færdig. Når de tykker er det tit fordi de lige skal tænke igennem og komme sig over den sikkert uventede reaktioen fra din side af. Bliv ved med at stoppe og bakke ham til han finder ud af at han IKKE skal bukke og at det er dig der er styrmand smiley


  • #15   8. jun 2009 Hejsa
    Hm hvad med foderet hvis du giver foder med meget sukker i kan de også blive lidt varme i hovedet.
    Og ja syntest det er lidt pop smart for at være ærlig alt den snak om bidløst hovedetøj. tilgengæld vil jeg sige at afhængig af hest kan vælge blødere bid som gør hesten nemmer at styre.
    Hvis han løfter hovedet op og tager bidet kan det være en for del at ligge martingal på, nemmere at ride med end mange andre hjælpe midler og ikke så hård, den sikre kun at hesten ikke tager bidet så nemt.
    Men ja mere ridning, når han løber - stop ham for få ham til at stå stille og prøve igen, stop igen hvis han løber....
    En dag vil han vente hvis du har tålmodighed nok.
    gode arbejdes lyst.
    mvh
    Lotte



Kommentér på:
Han er en bølle..

Annonce