{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

hjælp mig med at forstå - tøjlelængde {{forumTopicSubject}}

Måske er det mig der er fatsvag.....?

Men forstår simpelthen ikke hvorfor folk vil have jeg har kortere tøjler når jeg rider???

http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=145292

Det er meningen hesten skal ligge dybt på det niveau vi rider, mine hænder og underarme er i en lige linie med tøjlen ned til biddet...

og når hesten går stabilt til biddet uden at man har kortere tøjler/mere i tøjlerne.... HVORFOR så have det???

og når man alligevel ikke skal placere hestens hovede med tøjlen, HVORFOR så ride med kortere tøjler?? hvorfor ikke bare ride med løs let tøjle, og lade hesten placere sit hovede selv????

måske dumme spørgsmål.... men får altid afvide jeg har for lange tøjler smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp mig med at forstå - tøjlelængde
  • #1   14. jun 2009 Jeg tror det er fordi folk vil havde hende helt op og gå i holdning som LA klasserne forlanger smiley

Bare rid videre smiley det ser fint ud i forhold til klassens krav!

• #2   14. jun 2009 Jeg fatter heller ikke logikken i det.

Hesten kommer frem og ned og går bag lod - derfor ville jeg nægte at korte tøjlerne, da hesten højest sandsynligt ville krølle mere i halsen hvis man kortede den ind da den ikke har musklerne til at stå højere i halsen.

Fatter heller ikke hvorfor folk ber' mig om det - altså, tykkedyret har en kort fjordheste hals og den er godt tyk, så hvis jeg pakkede hende mere sammen ville hun blive kvast? For hun nægter at gå bag lod, det kan man ikke få hende til - jo, hvis man sidder og hiver og flår i hende.

• #3   14. jun 2009 Du skal havde den længe tøjler du følger dig bedst tilpas med, samt du følger hesten har det bedst tilpas med smiley
    Så hvis det fungere for dig så er det den længde du skal havde smiley

P.s. Super godt reddet håber ikke jeg skal op imod dig til det stævne jeg skal ride.

Håber det er okay jeg spørg ellers så bare lad vær med at svar smiley
    - I 20 meter volten hvor langt skal man så ud (Håber du forstår)

• #4   14. jun 2009 ASSI - jeg tænker over emnet, fordi jeg simpelthen ikke forstår pointen i det...

en hest der vil krølle sammen og gå bag lod, der skal man da ikke have mere i tøjlen??

• #5   14. jun 2009 mathilde - vi kommer med 100% sikkerhed ikke til at ride imod hinanden, da du er fra sjælland og jeg er fra jylland smiley

• #6   14. jun 2009 ASSI - tak for komplimenten smiley

Men kan godt se hvad du mener med at mange ikke kan styre en "slasketøjle", og derved kommer til at lave små ryk i munden...

• #8   14. jun 2009 Umiddelbart fordi du holder din hånd lidt højt, ville sige at den skal lidt mere frem på halsen. Indimellem slipper du kontakten en lille smule.

Når det er sagt, så er det jo rigtig nemt at sige, og jeg gør det heller ikke selv perfekt smiley men derfor kan jeg godt selv se det alligevel.

Og nu er det jo en ung hest ik??
    Så jeg synes den går rigtig fint, og der skal jo være plads til forbedringer, ellers er det slet ikke sjovt smiley

• #9   14. jun 2009 sandie L KLUBMESTER i dressur 2008 .
    Heh ok pyyh så kan jeg slappe af ;p

• #10   14. jun 2009 helt ung er han ikke, han er 6..

men han er kun redet i en måned, og inden det har han stået stille i et år... så redet særlig meget er han jo ikke smiley

• #11   15. jun 2009 Sandie:
    Ok, så ung i ridning smiley
    Kan bare se på filmen at han ikke ser ud til at have været redet så længe, han mangler noget styrke til at bære sig selv. Det er nok også derfor du er nødt til at holde din hånd lidt højt for at han ikke dykker for meget.
    Det kommer med tiden når han bliver stærkere smiley og så kommer din hånd sikkert også mere på plads af sig selv.

Synes det er en dejlig hest at se på. Potentiale smiley

• #12   15. jun 2009 Syntes heller ikke der er noget i vejen med tøjlelængden, tværtimod dejligt at se en rytter der ikke rider sin hest i høj holdning før den er klar..

• #13   22. jun 2009 Jeg synes det er noget af det mest fornuftige jeg længe har set... - Så kan kun sige.... DIN hest, DIN stil... Det ser flot ud.

• #14   22. jun 2009 De fleste af dem der har alle mulige kommentarer til at man skal gøre dit og dat er oftest dem der går til ridning på en rideskoke med yderst dårlige undervisere hvor de så bl.a har sagt at de skal korte tøjler 30 gange og desværre er der kun meget få der faktisk KAN undervise på hestens præmisser, så hvis jeg var dig så ville jeg skam bare overhøre de "gammelkloge" alt for uvidende hoveder herinde og ride præcis som din hest "forlanger"... - som du jo - som jeg kan se - allerede gør.

Kommentér på:
hjælp mig med at forstå - tøjlelængde

Annonce