Genoptræning. {{forumTopicSubject}}
Sidste år havde min pony ledbetændelse, og hun kom så i behandling hos Hørsholm Hestepraksis. Jeg fik et genoptræningsprogram og inden længe, var hun helt klar igen - dog fik jeg at vide, at hun KUN måtte skridtes på en gang i mellem, og var bunden god nok, kunne jeg godt trave lidt også, men IKKE MERE.
Sådan red jeg hende så i et års tid, indtil maj måned 2009, hvor hun begyndte at halte og få de samme symptomer. Hun kom ud til Dyrlægegruppen i Laugø, og det blev konstateret, at det knæ, hvor hun har haft ledbetændelse, er ramt af ledforandringer (noget der ikke kan reddes.)
Hun fik sprøjtet medicin i knæet som dengang med ledbetændelse (kan ikke huske hvad det helt præcist er), og hun ser faktisk gladere og friskere ud på folden, og her halter hun ikke mere, som hun gjorde tidligere.
Men spørgsmålet er (hun skal genoptrænes om 2 ugers tid), hvordan jeg genoptræner hende bedst muligt.
Vil I anbefale, at jeg snakker med dyrlægen? Eller kan jeg godt selv prøve mig frem, når nu hun aldrig rigtig kommer ud i vilde dressurøvelser og galop med mig på ryggen mere?
Det eneste hun jo ligesom skal genoptrænes til, er de der to skridtture på 1-2 timer om ugen med en smule trav.
Tak til dem der gad læse mit indlæg og evt. vil komme med gode råd
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
Akademisk dressur har jeg aldrig beskæftiget mig med, men vil da helt klart prøve at finde nogen gode hjemmesider og evt. gå på biblioteket
feb 2007
Hun har sko på alle 4 hove, og vi spurgte dyrlægen ad sidst, der skulle smed på, om det var nødvendigt, for hun skulle jo gå og hvile sig et stykke tid, og de mente, at hun skulle have dem på som normalt
Hele vinteren får hun lucerne og sixteen plus, og her om sommeren får hun Fiber P, men kun fordi hun får noget, der hedder Stride, der skal hjælpe på leddene. Det er i pulverform, så det skal jo blandes i foder. Ellers får hun kun græs her om sommeren
feb 2007
feb 2007
For som du selv siger, kan jeg godt forestille mig at det belaster, og det var også én af grundene til, at vi spurgte dyrlægen. Jeg synes også det var mærkeligt hun skulle have dem på, når hun har gået på fold den sidste måned!
feb 2007
(link fjernet)
Er det noget i denne stil, du tønker på?
feb 2007
feb 2007
Genoptræning.